Ajánlatot kérek

fws blog

Ecommerce Expo 2024. - beszámoló

2024. március 14.
Ecommerce Expo 2024. - beszámoló

Február végén került megrendezésre az Ecommerce Expo Budapest, ami Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi rendezvényeként ismert.


Az Expo célja, hogy a hazai online kereskedelem szereplői (legyen webshop tulajdonos, szállítmányozó cég, vagy más szolgáltató) megismerjék egymást, kapcsolatot építhessenek, és tájékozódjanak az aktuális piaci trendekről, megoldásokról.

A rendezvényen több, mint 70 kiállító és 80 előadás várta a látogatókat. Bár az Expo-n érezhetően a sablon alapú szolgáltatások voltak hangsúlyban, az egyedi fejlesztésű weboldalak jelentősége nem változott. (Az egyedi webshopok előnyeiről itt írtunk korábban.)

Látogatásunk fő célja az aktuális piaci hírek és trendek mellett a szoftverintegrációs lehetőségek felmérése volt. Egyre népszerűbbek a fulfillment cégek, a halasztott fizetési módok és az AI eszközök használata az e-kereskedelemben. Dávid és Peti ezekre a megoldásokra fókuszált az Expo-n, hogy a projekttervezések és tanácsadások során a legjobb megoldásokat javasolhassák ügyfeleinknek.


Kép betöltése...
Peti (projektmenedzserünk), Dorisz (marketing menedzserünk) és Dávid (vezető értékesítőnk) az Ecommerce Expo-n


Marketing és jogszabályi kihívások az e-kereskedelemben

Kötelező MPL, megnövekedett fogyasztóvédelmi bírságok, változó adatkezelés és a Temu. Ezek voltak a legfontosabb témák, amik lázban tartják az e-kereskedelmet.


Változik a remarketing és az adatgyűjtés

A Google által bevezetett új Consent Mode V2 teljesen átalakítja az információk gyűjtését a weboldalakon. A szigorú adatvédelmi előírások betartására létrehozott megoldás lehetővé teszi, hogy a felhasználók teljesen elutasítsanak minden “sütit” (tehát minden mérést). Ez jelentősen megváltoztatja a remarketinget és az adatok mérését, ugyanis a látogatók egy részéről semmilyen információnk nem lesz. (Németországban a B2B szférában ez 40% körül van.) Ehhez társul majd az év második felében a harmadik féltől származó sütik (3rd party cookies) kivezetése is, ami a megmaradt adatok típusát módosítja. Szerencsére van még idő felkészülni erre a változásra, erről tartott workshop-ot Vadász Illés a Google Magyarország Industry Manager-e. Az általa javasolt megoldásokról itt találsz részletes információt.


Kötelező MPL szállítás

Tavaly év végén fogadták el a kormányrendelet módosítást, ami előírja, hogy 2024. március 28-tól minden B2C webshop (fogyasztó felé értékesítő webáruház) köteles felkínálni az Magyar Posta Zrt. szállítási lehetőségét az online értékesítés során. A megvalósításról azonban sokáig nem volt hivatalos állásfoglalás. Ezért az Ecommerce Expo leglátogatottabb előadása valószínűleg dr. Balaczó Balázs, az MPL vezérigazgatójának hivatalos beszéde volt. A technikai kérdésekre viszont csak később kaptunk válaszokat, amiket ebben a cikkünkben találsz.


Kép betöltése...
Az MPL vezérigazgatójának beszéde volt valószínűleg a leglátogatottabb előadás


Tízszeresére emelték a fogyasztóvédelmi bírságok mértékét

2008 óta nem változott a fogyasztóvédelmi birságok mértéke, 2024. március 1-től viszont tízszeresére nőnek az összegek, ráadásul a hatóság akár a webáruház blokkolását is elrendelheti. Érdemes ellenőrizni, hogy friss és hatályos ÁSZF szerepel-e a webshop oldalán, és minden esetben a leírtaknak megfelelően jár-e el az áruház. Amennyiben új, automatikusan frissülő ÁSZF-re van szükséged, keresd fel a Virtualjog weboldalát szakértői segítségért!


“Temu-túlélőkészlet” avagy hogyan maradj versenyben a Temuval?

A Temu egy olyan online platform, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy rendkívül alacsony áron vásároljanak többféle termék kategóriában. A kínai cég az emberek “alacsony ár” igényére reagálva épített marketing stratégiát. Gyorsan teszteli és alkalmazza legújabb technológiákat, és óriási hirdetési büdzsével rendelkezik, amivel egy hazai webshop (ebben a formában) nem tud versenyezni.

Mit érdemes tenni?
Ahogy az a Marketing konferencián is elhangzott, a vásárlói élményt kell tökéletesíteni. A Temu olcsó, viszont a termékek minősége megkérdőjelezhető, a szállítás pedig sokkal lassabb, mint amit egy hazai webshop biztosítani tud. Ehhez persze kiváló online kirakatra, gördülékeny vásárlási folyamatokra és kényelmes szállítási opciókra van szükség. Jó megoldás a hűségprogramok létrehozása, az upsell, cross-sell és bump ajánlatok beépítése a webshopba, illetve az ügyfél vélemények feltüntetése az egyes termékeknél. Jó minőségű, drágább termékekre továbbra is van igény a piacon. Legyél okosabb a Temu-nál, és fordítsd előnyödre a kialakult helyzetet! (Ötletekre van szükséged? Inspirálódj a blogunkról!)


Összegzés

A hazai e-kereskedelemre több kihívás is vár az idei évben, főképpen a törvényi változások és a marketing területén. A megnövekedett fogyasztóvédelmi bírságok miatt még fontosabbá vált, hogy a webshopok megfeleljenek a rájuk vonatkozó jogszabályoknak. Az adatvédelem szigorodásával pedig megváltozik a mérhető adatok mennyisége és minősége, amire célszerű mielőbb felkészülni.


Számomra rendkívül izgalmas nap volt, rengeteg hasznos információt kaptam, amiket alig vártam, hogy megoszthassak olvasóinkkal. Bízom benne, hogy ezek a változások pozitív irányba viszik majd a haza e-kereskedelmet és az online marketinget.