Ajánlatot kérek

fws blog

Magyar Marketing Fesztivál 2024. - beszámoló

2024. január 26.
Magyar Marketing Fesztivál 2024. - beszámoló

A Magyar Marketing Fesztivál Magyarország egyik legnagyobb évindító KKV-marketing rendezvénye, ahol a várható marketing és üzleti trendekről, kihívásokról tájékozódhatnak a látogatók.

A szakmai konferenciákon való részvétel kiemelt szerepet kap nálunk, mert lehetőséget nyújtanak az új trendek és változások megismerésére. Saját magunk fejlesztésével biztosítani tudjuk, hogy ügyfeleinket mindig naprakész információkkal lássuk el és innovatív megoldásokat alkalmazzunk a projektjeink során.

Az idei év fő témái:

  • Mesterséges Intelligencia nyújtotta lehetőségek, kihívások és megoldások
  • Hogyan hatnak a külföldi webáruházak a hazai piacra és mit lehet tenni?
  • Várható marketing trendek 2024-ben (rövid videók, neuromarketing és hatékonyság növelés)
  • Az új Cookie korlátozások hatása a marketingre és az értékesítésre


Kép betöltése...
Kerek István előadása a mesterséges intelligenciáról


Mesterséges Intelligencia (AI) az üzleti életben

A Mesterséges Intelligencia már mindenütt jelen van. Az AI segítségével érhető el, hogy a YouTube-ra felkerülő több ezer videó közül csak a számunkra releváns tartalmakat jelenítse meg. Ezáltal képes a TikTok “megtanulni”, mit nézünk szívesen, de ugyanezt a technológiát alkalmazzák a képfelismerő rendszerek. A mesterséges intelligencia hatalmas mennyiségű adatot képes pillanatok alatt feldolgozni, és erre szükség is van a mai felgyorsult világban.

Bár korábban drága technológiának számított, és kezeléséhez több évnyi programozói szaktudásra volt szükség, mára már bárki számára könnyen elérhető és megtanulható szoftverré vált. A használatához pusztán “beszélgetnünk” kell vele, és ezáltal megtanítani a számára, mit várunk el tőle. Megfelelő utasítások és információk birtokában képes lerövidíteni és felgyorsítani a gyártási folyamatokat, személyre szabni marketing kampányokat vagy megjósolni a fogyasztói viselkedést.

Elveszi a munkánkat?


Joggal merülhet fel ez a kérdés sok szakma esetében. Tagadhatatlan, hogy a mesterséges intelligencia sok szakterületet és munkakört fog átalakítani, viszont emberi gondolkodásra és stratégia alkotásra nem képes. Biztos, hogy egy újabb ipari forradalmat fog előidézni, de a használata elősegíti, hogy a “favágó munka” helyett olyan feladatkörökkel foglalkozhassunk, amihez valóban emberi minőségünkben van ránk szükség. Nem tudja átvenni tőlünk a kreatív gondolkodást és a stratégia alkotást, viszont remek asszisztenssé válhat. Gyorsan és hatékonyan elemezhet helyettünk nagy mennyiségű adathalmazokat, vagy segíthet az adminisztráció elvégzésében.

Online kiskereskedelem kihívásai és lehetőségei

"A polikrízis korszakában élünk"

Ezzel nyitotta előadását Madar Norbert közgazdász, a GKID társalapítója és vezető tanácsadója. A több irányból érkező nehézségek lelassították az online kiskereskedelem volumenét. A Covid, a háború és az infláció hatására átalakultak a fogyasztói szokások. Jellemzően hasonló kosárértékben, de kevesebb terméket vásárolnak az emberek az elmúlt évi adatok alapján. Ezen tovább rontanak a kínai webshopok közvetlen megjelenése a piacon, ami európai szinten nehézséget okoz az online kereskedelemnek.

Mit lehet tenni?

Márkaépítés nélkül a hazai webshopok komoly kihívás elé néznek, akár tönkre is mehetnek. Az ügyfélélmény növelése és a meggyőző marketing kialakítása az idei év legnagyobb kihívása lesz az online kereskedelem számára.

Mire érdemes ügyelni?

  • Nincs lehetőség pontatlanságra, hibákra és szervezetlenségre. Tökéletes belső folyamatokat kell kialakítani, ami kiszolgálja a vevő elvárásait.
  • A webshop oldalán ügyelni kell a virtuális kirakatra. Számít, milyen termékek vannak a főoldalon, milyen termékelírásokat alkalmaz a webáruház, de ugyanilyen fontosak a minőségi képek és az ügyfelek véleményei.
  • Hatékony marketing eszköz a kosárelhagyók emlékeztetése, a hűségakciók és a feliratkozós modell bevezetése.
  • Érdemes felvenni a csomagpontokat a szállítási lehetőségek közé, mert ez akár +30%-kal növelheti a vevőkört.
  • A hazai szállítási logisztika egyedülálló Európában, érdemes ezt előtérbe helyezni, és akár külföldre is terjeszkedni.

Tökéletes folyamatokhoz jól felépített webshop is szükséges. Projekt tervező szolgáltatásunk során segítünk ügyfeleinknek megtervezni webáruházuk optimális működését és megvalósítási tervét.
A részletekért kattints ide!


Kép betöltése...
Változatos előadások marketingeseknek és cégvezetőknek


Marketing trendek 2024

A mesterséges intelligencia kikerülhetetlen témakör a marketingben is. Ugyan segíti a marketingesek munkáját, az emberek 62%-a nem bízik ebben a tartalom típusban. Érdemes megvizsgálni a célközönséget, mennyire befogadó az új technológiával szemben, és ennek megfelelően megtalálni az AI szerepét a mindennapokban.

SEO és AI


A Google korábban tartalomért cserébe adott forgalmat a weboldalak számára. Ez a jövőben nem változik, viszont még nagyobb hangsúly lesz a minőségi, hasznos tartalmon, mint a gyorsan generált, felületes szövegeken.

Kiemelt szerepet kapnak a személyes vélemények, élménybeszámolók és esettanulmányok, amiket nem lehet gombnyomásra generálni.

Fontossá válik az Online PR kampány, mert a Google a “legjobb termék” kérdésre márka, vagy konkrét termék helyett véleménygyűjtő oldalakat jelenít meg.

Az idei év egyik újdonsága, hogy a közösségi média tartalmak is kereső optimalizálhatóvá válnak. Érdemes ügyelni a Facebook, Instagram és YouTube tartalmak szövegeinél a releváns kulcsszavak használatára.

(Mit jelent a SEO avagy keresőoptimalizáció? Itt írtunk róla bővebben!)

Szórakoztatás és Nano influenszerek


A közösségi médiában visszatér az eredeti cél. Olyan tartalmat érdemes készíteni, ami inspiráló, megható, vagy valamilyen új dolgot tanít meg a néző számára. Fontos megismerni (és megkérdezni), mit akarnak látni/hallani a követőink, és ennek megfelelő tartalmakat készíteni a számukra.

Továbbra is a rövid videók a legkedveltebb tartalmak mindegyik platformon. (Ezek a YouTube Shorts, az Instagram Reels és a Tiktok videó.)

Az influenszer marketing átalakulóban van, idén biztosan előtérbe kerülnek a nano influenszerek, akik 5000-nél kevesebb követővel rendelkeznek, mivel hitelesebbek a célcsoport számára.



Kép betöltése...
Matykó Noémi - Közösségi média stratégia 2024.


Hatékonyságnövelés és tartalom disztribúció


Minden platformon jelen lenni és mindre egyedi tartalmat készíteni rendkívül időigényes feladat. Helyette érdemes hosszabb és tartalmasabb “sarokkő” tartalmakat készíteni (például: blog, podcast), amit utána részekre szedve, több különböző formában is meg lehet osztani a közösségi felületen.

A hatékony munkát segíti, ha előre elkészítünk 5-8 sablont a posztokhoz, ami igazodik a cég arculatához. Ezek tartalmát gyorsabban lehet frissíteni, mégis kellő változatosságot nyújt, megtartva az arculat sajátosságát. (Ezáltal tudat alatt is segíti a márkához való kapcsolódást.)

Érdemes időzítéseket és automatizációkat alkalmazni a megosztáshoz, ezzel lényegesen meggyorsíthatjuk a megosztás folyamatát.



"Süti-apokalipszis", avagy a Cookie változások hatása


A Google 2 éve bejelentett intézkedése, miszerint megszünteti a harmadik fél által használt sütik használatának lehetőségét 2024-ben meg is valósítja.

Ez a szabályozás a harmadik féltől származó cookie-k használatát korlátozza, amelyeket külső domainek hoznak létre, és amelyeket a felhasználók online tevékenységének nyomon követésére és célzott hirdetések szolgáltatására használnak. Célja, hogy növelje a felhasználói adatvédelmet, korlátozva azokat az eszközöket, amelyekkel a hirdetők és a weboldalak részletes felhasználói profilokat hozhatnak létre.

Bár a first-party cookie-k, amelyeket a felhasználók hozzájárulásával használnak, mint például a Google Analytics és a Facebook Pixel, továbbra is működni fognak, a harmadik féltől származó adatkezelő platformoknak (DMP-knek) nehezebb dolguk lesz az adatgyűjtésben. Ez a változás jelentős hatással van a marketingre, különösen a hirdetőkre, akiknek most át kell gondolniuk stratégiáikat és több hangsúlyt kell fektetniük az első féltől származó adatokra és a felhasználói hozzájáruláson alapuló adatgyűjtésre.



Összességében a fesztivál rendkívül hasznos volt, sok új ötlettel és megvalósítási praktikával látott el minket.