A Magyar Marketing Fesztivál Magyarország egyik legnagyobb évindító KKV-marketing rendezvénye, ahol a várható marketing és üzleti trendekről, kihívásokról tájékozódhatnak a látogatók.
A szakmai konferenciákon való részvétel kiemelt szerepet kap nálunk, mert lehetőséget nyújtanak az új trendek és változások megismerésére. Saját magunk fejlesztésével biztosítani tudjuk, hogy ügyfeleinket mindig naprakész információkkal lássuk el és innovatív megoldásokat alkalmazzunk a projektjeink során.
A Mesterséges Intelligencia már mindenütt jelen van. Az AI segítségével érhető el, hogy a YouTube-ra felkerülő több ezer videó közül csak a számunkra releváns tartalmakat jelenítse meg. Ezáltal képes a TikTok “megtanulni”, mit nézünk szívesen, de ugyanezt a technológiát alkalmazzák a képfelismerő rendszerek. A mesterséges intelligencia hatalmas mennyiségű adatot képes pillanatok alatt feldolgozni, és erre szükség is van a mai felgyorsult világban.
Bár korábban drága technológiának számított, és kezeléséhez több évnyi programozói szaktudásra volt szükség, mára már bárki számára könnyen elérhető és megtanulható szoftverré vált.
A használatához pusztán “beszélgetnünk” kell vele, és ezáltal megtanítani a számára, mit várunk el tőle. Megfelelő utasítások és információk birtokában képes lerövidíteni és felgyorsítani a gyártási folyamatokat, személyre szabni marketing kampányokat vagy megjósolni a fogyasztói viselkedést.
"A polikrízis korszakában élünk"
Ezzel nyitotta előadását Madar Norbert közgazdász, a GKID társalapítója és vezető tanácsadója.
A több irányból érkező nehézségek lelassították az online kiskereskedelem volumenét.
A Covid, a háború és az infláció hatására átalakultak a fogyasztói szokások. Jellemzően hasonló kosárértékben, de kevesebb terméket vásárolnak az emberek az elmúlt évi adatok alapján. Ezen tovább rontanak a kínai webshopok közvetlen megjelenése a piacon, ami európai szinten nehézséget okoz az online kereskedelemnek.
Márkaépítés nélkül a hazai webshopok komoly kihívás elé néznek, akár tönkre is mehetnek.
Az ügyfélélmény növelése és a meggyőző marketing kialakítása az idei év legnagyobb kihívása lesz az online kereskedelem számára.
Tökéletes folyamatokhoz jól felépített webshop is szükséges. Projekt tervező szolgáltatásunk során segítünk ügyfeleinknek megtervezni webáruházuk optimális működését és megvalósítási tervét.
A részletekért kattints ide!
A mesterséges intelligencia kikerülhetetlen témakör a marketingben is. Ugyan segíti a marketingesek munkáját, az emberek 62%-a nem bízik ebben a tartalom típusban. Érdemes megvizsgálni a célközönséget, mennyire befogadó az új technológiával szemben, és ennek megfelelően megtalálni az AI szerepét a mindennapokban.
Kiemelt szerepet kapnak a személyes vélemények, élménybeszámolók és esettanulmányok, amiket nem lehet gombnyomásra generálni.
Fontossá válik az Online PR kampány, mert a Google a “legjobb termék” kérdésre márka, vagy konkrét termék helyett véleménygyűjtő oldalakat jelenít meg.
Az idei év egyik újdonsága, hogy a közösségi média tartalmak is kereső optimalizálhatóvá válnak. Érdemes ügyelni a Facebook, Instagram és YouTube tartalmak szövegeinél a releváns kulcsszavak használatára.
(Mit jelent a SEO avagy keresőoptimalizáció? Itt írtunk róla bővebben!)
Továbbra is a rövid videók a legkedveltebb tartalmak mindegyik platformon. (Ezek a YouTube Shorts, az Instagram Reels és a Tiktok videó.)
Az influenszer marketing átalakulóban van, idén biztosan előtérbe kerülnek a nano influenszerek, akik 5000-nél kevesebb követővel rendelkeznek, mivel hitelesebbek a célcsoport számára.
A hatékony munkát segíti, ha előre elkészítünk 5-8 sablont a posztokhoz, ami igazodik a cég arculatához. Ezek tartalmát gyorsabban lehet frissíteni, mégis kellő változatosságot nyújt, megtartva az arculat sajátosságát. (Ezáltal tudat alatt is segíti a márkához való kapcsolódást.)
Érdemes időzítéseket és automatizációkat alkalmazni a megosztáshoz, ezzel lényegesen meggyorsíthatjuk a megosztás folyamatát.
A Google 2 éve bejelentett intézkedése, miszerint megszünteti a harmadik fél által használt sütik használatának lehetőségét 2024-ben meg is valósítja.
Ez a szabályozás a harmadik féltől származó cookie-k használatát korlátozza, amelyeket külső domainek hoznak létre, és amelyeket a felhasználók online tevékenységének nyomon követésére és célzott hirdetések szolgáltatására használnak. Célja, hogy növelje a felhasználói adatvédelmet, korlátozva azokat az eszközöket, amelyekkel a hirdetők és a weboldalak részletes felhasználói profilokat hozhatnak létre.
Bár a first-party cookie-k, amelyeket a felhasználók hozzájárulásával használnak, mint például a Google Analytics és a Facebook Pixel, továbbra is működni fognak, a harmadik féltől származó adatkezelő platformoknak (DMP-knek) nehezebb dolguk lesz az adatgyűjtésben. Ez a változás jelentős hatással van a marketingre, különösen a hirdetőkre, akiknek most át kell gondolniuk stratégiáikat és több hangsúlyt kell fektetniük az első féltől származó adatokra és a felhasználói hozzájáruláson alapuló adatgyűjtésre.
Összességében a fesztivál rendkívül hasznos volt, sok új ötlettel és megvalósítási praktikával látott el minket.