Ajánlatot kérek

fws blog

Mit jelent weboldalad tartalmainak keresőoptimalizálása?

2021. május 14.
Mit jelent weboldalad tartalmainak keresőoptimalizálása?

Weboldalad kialakításakor nem csak a design elemeket és a funkciókat kell figyelembe venni. A felhasználóidat és a Google algoritmusát is nagyban befolyásolja az, hogy a honlapodon a szövegek milyen minőségűek, milyen hosszúak, és mit tartalmaznak.

Ha honlapod megfelel a keresőmotor elvárásainak, igaz hogy lassan, de biztosan feltornázhatod magad a potenciális vásárlóid szeme elé. Ezzel hosszú távon előkelő helyen szerepelhetsz a találati listában, és ami a legfontosabb, hogy költségmentesen, teljesen organikusan érhetsz el a célközönségedhez.

Hogy kezdj neki a tartalmi keresőoptimalizálásnak?

A honlapod szövegeinek megírása előtt mindenképp javasolt kulcsszókutatást végezni. Ez lényegében annyit jelent, hogy különböző eszközök, pl. a Google kulcsszótervezőjének segítségével rákeresel a vállalkozásod szempontjából releváns keresőkifejezésekre. A tervező aztán megmutatja neked, hogy melyik kifejezésre milyen volumenű keresések érkeznek, és miket érdemes használnod.

Megjegyeznénk, hogy a kulcsszavakat útközben is érdemes folyamatosan figyelni, és naprakészen tartani, hogy valóban azokat az embereket érd el, akik számodra fontosak. Amint rendelkezel néhány megfelelő kulcsszóval, elkezdheted beépíteni őket weboldaladba.

Ügyfelünkként honlapod minden aloldala rendelkezik SEO modullal, amiben azt tudod meghatározni, hogy a célközönséged mit fog látni, amikor találkoznak oldaladdal a Google találati listájában. Ez két részből, a címből, és a leírásból áll, amiket meta adatoknak is hívunk. Már itt is érdemes olyan kulcsszavakat használni, amik vállalkozásod számára relevánsak, és a megfelelő érdeklődőket hozzák a honlapra.

Weboldalad szövegein múlik a Google helyezésed

Ezen kívül mindenképp javasolt a főoldalon és az aloldalakon található szövegekben és főcímekben is elhelyezni a megfelelő kulcsszavakat. Így összhangba kerül az oldal a keresési eredményeknél látható szöveggel. A felhasználók a Google listájában elolvassák a főcímedet és a leírásodat, majd kattintás után a landoló oldalon is ugyanazzal a tartalommal találkoznak. Ez biztonságérzetet és bizalmat fog kelteni bennük, és valószínűleg több ideig fognak az oldaladon maradni.

Ezzel együtt tovább javul a helyezésed a Google ranglistájában is, mivel az algoritmus figyelembe veszi, hogy mekkora a visszafordulási arány. A keresőóriásnak is az a célja, hogy olyan találatok jelenjenek meg a felhasználóknak, amikre valóban kíváncsiak.

Éppen ezért nem elég, ha minden fontos kulcsszót felsorolsz egymás után a szövegekben, hiszen az valószínűleg nem fog sok látogatót hozzád csalogatni. Ha gyorsan kilépnek az oldaladról a felhasználók, a Google tudni fogja, hogy valami nem stimmel vele. A szövegeknél arra is figyelni kell, hogy mindig célközönségednek szóljanak, és számukra közvetítsenek hasznos és értékes információkat. Mindemellett pedig győzzék meg őket, hogy szükségük van termékedre vagy szolgáltatásodra.

Összegezzük: mire figyelj a hatékony on page SEO érdekében

Kép betöltése...
Tartalmi keresőoptimalizálás checklist

A fentiekben a tartalmi seo alapjait érintettük, annak érdekében, hogy jobban átlásd a Google keresőmotorjának bonyolult világát. Ha szeretnél tovább tájékozódni a témában, ajánljuk korábbi cikkünket a rangsorolási tényezőkkel kapcsolatban.