Ajánlatot kérek

fws blog

Mi a Google Consent Mode V2 és mi a teendő vele?

2024. március 11.
Mi a Google Consent Mode V2 és mi a teendő vele?

Használsz Google Ads hirdetéseket? Akkor azonnal szükséged van az új Google Consent Mode beállítására a weboldaladon!

Mi változott?

Március 6-tól minden hirdető számára kötelező a Google Consent Mode V2 alkalmazása az Európai Gazdasági Térségben. (Ezt korábban “sütik elfogadása” néven ismerhetted.) (Ezt korábban “sütik kezelése” néven ismerhetted, ami a weboldalak egyik kötelező eleme. Itt írtunk róla részletesebben.)
A Google átdolgozta a korábbi Consent Mode-ot, hogy prioritást biztosítson a felhasználói adatvédelemnek és megerősítse az adatvédelmi szabályozásoknak, mint például a GDPR-nek való megfelelést. A változások közé tartozik:

  • A weboldalak látogatói mostantól több kontrollal rendelkeznek adataik nyomon követése és felhasználása felett.
  • A Google címkék most okosan alkalmazkodnak a felhasználók által tett hozzájárulási választásokhoz.
  • Teljes nyomon követés kihagyása esetén is a Google intelligens modellezési technikái megpróbálják megőrizni a kampánymutatókat a döntéshozatalhoz.

Kép betöltése...
A weboldalak egyik kötelező eleme a süti banner


Hogy néz ki ez a gyakorlatban?

Látogató érkezik az oldaladra. A consent banneren (eddig süti bannerként ismerhetted) hozzájárul a mérésekhez, azok egy részéhez, vagy teljesen elutasíthatja a mérést. Ezt a választ megkapja a Google, és csak akkor kezdi el az adatok gyűjtését, ha valamilyen hozzájárulást kapott az oldal a banneren keresztül.

Innentől kezdve az adatgyűjtés és a remarketing jelentősen megváltozik. Működni fog, de nem lesz teljesen pontos. Németországban a B2B szférában 40% az átlagos elutasítási arány, akikről nem lehet az eddig megszokott formában adatot gyűjteni.

Az adatvesztést a Consent mode Basic beállításai esetében a rendszer az ismert (elfogadó-elutasító) arányok alapján próbálja majd korrigálni, de ezek a becslések nem lesznek pontosak.
A jobb mérési adatok érdekében érdemes az Advance módot beállítani, ami lehetőséget ad az anonim mérésre. Amennyiben van megosztott IP cím, akkor a Google meghatározza a geolokációt, majd elveti a személyes adatot. Így visszaszerezhető a tiltással elvesző adatok egy része, miközben a jogszabályt is betartjuk. Ehhez javasoljuk, kérd hirdetéskezelő szakember segítségét!

Mi történik, március 6. után, ha nincs beállítva a Google Consent mode V2?

A meglévő lista nem gyarapszik tovább, az aktív remarketing beállítások kifutnak, és nem érkezik több adat az Analytics fiókba. Végül teljesen leáll a mérés és a remarketing, továbbá nem tudnak megfelelően működni a hirdetések.

Adatok nélkül nem fogod látni, hatékony volt-e a hirdetésed, vagy csak kidobtad a pénzed az ablakon. Teljesen vakon kellene üzleti döntéseket hoznod, miközben a konkurenciád könnyedén beelőz, és le is hagy a versenyben.
Riogatás? Próbáld ki! Képzeld el, hogy semmit nem tudsz az oldalra látogatókról. Nem tudod, hányan érkeztek, mit csináltak, mikor fordultak vissza. Csak annyit látsz, hogy bár fut a hirdetésed, de csökken a vásárlók száma. Mit tennél ebben a helyzetben?

Előzd meg a teljes adatvesztést!

Fontos, hogy megfelelő consent banner legyen a weboldaladon, ugyanis ennek hiányában március 6-tól adatokat fogsz veszíteni.
Fejlesztőink már elkészítették a leghatékonyabb megoldást, amit a havidíjas bővítményekkel ellentétben elegendő egyszer igénybe venned.
Személyre szabott ajánlatunkért mielőbb vedd fel velünk a kapcsolatot!