Ajánlatot kérek

fws blog

Így állítsd össze a Facebook hirdetési terved 7 lépésben

2021. augusztus 23.
Így állítsd össze a  Facebook hirdetési terved 7 lépésben

A legnagyobb és legnépszerűbb közösségi média felület már szinte az egész világon elterjedt, nem véletlen a mondás: ami nincs a Facebook-on, nem is létezik.

Ugyan ez nincs így, az online jelenlét egyik legfontosabb tartópillére valóban a Facebook. Éppen ezért kiemelten fontos, hogy vállalkozásod, céged rendelkezzen egy üzleti fiókkal.

Korábban már megfogalmaztuk a legfontosabb tippeket a hatékony Facebook marketinghez. Most áttérünk a konkrét hirdetéskezelésre.

Az oldal népszerűségéből adódik, hogy egy igencsak hatékony, sok emberhez eljutó hirdetési felületként is működik. Ezt ma már nagyon sok cég kihasználja, azonban ha még nem hallottál a Facebook hirdetésekről, esetleg szeretnél egy kampányba kezdeni, vagy akár a régit megszűntetni és újat indítani, akkor jó helyen jársz!

Ebben a cikkben a Facebook hirdetési kampányod megtervezéséhez nyújtunk segítséget 7 lépésben.

Lássuk a lépéseket!

1. Határozd meg a célközönséged!

Nem lehet elégszer elmondani, hogy mennyire fontos a saját közönséged meghatározása és megismerése. A vásárlói folyamat során képzeld el, hogy milyen az ideális vásárló ahhoz, hogy tökéletesen rá tudd szabni a hirdetéseket. Ez természetesen egyenes út a bevétel növekedéséhez, ami a hirdetésbe fektett pénz megtérülését is jelenti egyben.

2. Szólítsd meg a közönséged!

A Facebook a felhasználók érdekeit tartja szem előtt, így azokat a hirdetőket, akikkel elégedettek, megjutalmazza, például alacsonyabb hirdetésmegjelenési költséggel. És hogy hogyan méri a felhasználók elégedettségét? A reakciók, hozzászólások alapján. Így tehát minél több reakció jön egy hirdetésre, annál sikeresebbnek számít a Facebook szemében.

3. Használj célzott hirdetéseket!

A Facebook és a Google éveken keresztül célzott hirdetéseket alkalmazott. Mit is jelent ez? Egyszerűen azt, hogy az algoritmus figyeli az Internetes tevékenységeket, kereséseket és ezek alapján érdeklődési körnek megfelelő hirdetéseket ajánl.

Ezen lehetőségek száma jelentősen csökkent a Cambridge Analytica botrány után, de még mindig vannak olyan eszközök a Facebook hirdetések beállításánál, amelyekkel könnyedén megtalálhatod célközönséged (vagyis olyan emberekhez juthatsz el, akiket nagy valószínűség szerint érdekelni fog szolgáltatásod).

4. Használj remarketinget!

A digitális marketing szakemberek véleménye alapján, az egyik leghatékonyabb módja a hirdetéseknek a remarketing. Mit is jelent ez?

A remarketing egy módszer, amellyel azokat a felhasználókat éred el, akik már jártak az oldaladon, de vásárlás, ajánlatkérés nélkül távoztak. A számok azt mutatják, hogy ők nagyobb eséllyel fognak vásárolni, ajánlatot kérni, mint azok, akik még soha nem hallottak a márkádról, cégedről, stb.

Egy korábbi cikkünkben a Facebook hirdetések sok más funkciója mellett ezt is részletesebben bemutattuk már.

Mivel ez a módszer segít a bevétel növekedésében, mindenképp érdemes a Facebook hirdetéseknél is alkalmazni!

5. Folyamatos megfigyelés és optimalizálás

A Facebook hirdetések legnagyobb előnye egyben a legnagyobb hátránya is: a folyamatos fejlődés, változás megköveteli azt, hogy rendszeresen, sőt folyamatosan kövesd a statisztikai adatokat (KPI számok). Ezek megmutatják, ha valami nem úgy működik, ahogy kellene, vagy ha egy adott hirdetés már nem hozza a célszámokat. Így hirdetőként tudni fogod, hogy mikor kell változtatnod valamin, vagy teljesen úgy hirdetési kampányba kezdened.

6. A vásárlói folyamat figyelembe vétele és optimalizálása

Fontos, hogy a hirdetések során a vásárlói tölcsér összes szintén elég ingert, impulzust kapjanak a vásárlók. Ez által tudod átfordítani a látogatókat vásárlókká, feliratkozókká.

A legfontosabb lépés megtalálni azt a pontot, ahol a felhasználók elakadnak a vásárlás során, majd kijavítani.

7. Biztosítsd a folyamatos növekedést és fektess be!

Az egyik leghatékonyabb módszer a bevétel növekedésére és így céged gyarapodására a skálázás. Ez azt jelenti, hogy a megtérülő hirdetések után minden új kampányba lassanként egyre több pénzt fektetsz. Ezzel egyre több pénz jut vissza hozzád a vásárlói szám növekedésének köszönhetően.

Ezzel a 7 lépéssel reméljük, hogy boldogulni fogsz a Facebook hirdetések világában és hatékonyan tudod majd használni ezt az egyszerű, de mégis nagyszerű hirdetési felületet!

Nehézkesen megy a tervezés? Nem sikerül feltölteni a hirdetéseket? További segítségre lenne szükséged? Semmi gond! Keresd fel a Facebook kampány menedzsment szolgáltatásunkat, aminek keretein belül egészen a tervezéstől az utolsó simításokig rendelkezésedre állunk!

(A bejegyzés a következő cikk alapján készült: https://go.fws.hu/facebook-ad-plan )