Visszahívást kérek

fws blog

Facebook hirdetés vagy Google Ads? Melyiket érdemes alkalmaznod online marketing stratégiádban?

2021. február 9.
Facebook hirdetés vagy Google Ads? Melyiket érdemes alkalmaznod online marketing stratégiádban?

Napjainkban az eredményes online marketingstratégiához már több kell egy látványos weboldalnál és a közösségi médián való jelenlétnél. Ha ténylegesen szeretnéd elérni a felhasználóidat, elengedhetetlen a digitális hirdetési csatornák tudatos használata.

Határozottan állíthatjunk, hogy mind a Facebook, mind a Google hirdetési felülete az online marketing építőkövének tekinthető. Ha szeretnél versenyben maradni és eredményeket elérni, ezek a platformok kulcsfontosságúak. Érthető azonban, hogy nehéz lépést tartani a folyamatosan változó trendekkel, ezért mi ezzel a cikkel szeretnénk megkönnyíteni a dolgod. Vágjunk is bele!

Miért használd a Facebook hirdetéseket és a Google Ads keresőhirdetéseit?

Azt gondolom nem kell hangsúlyoznom, hogy ezeknek a felületeknek a legnagyobb erőssége az óriási mennyiségű felhasználó és a nagyszerű célzási lehetőség. Nem csak a márkaépítés, de az eladásra ösztönzés, a vásárlási döntés folyamata során is egyszerre rengeteg versenytárssal kell harcba szállnod, így mindenképpen ott kell lenned a megfelelő helyen, megfelelő időben a kereséseknél és a hírfolyamban egyaránt. Pontosan erre kínál megoldást a Facebook és a Google: érd el a célközönségedet releváns hirdetésekkel, a legalkalmasabb pillanatban, amikor éppen a te szolgáltatásod vagy terméked jelentené a megoldást problémájukra.

A Google Ads (korábban Adwords) hirdetési felülete

A Google 2021-ben a világ harmadik legértékesebb márkája, keresőmotorján pedig naponta több, mint 5 milliárd keresést hajtanak végre. Legnépszerűbb és széles körben alkalmazott hirdetési megoldása továbbra is a keresőhirdetés. Lényege, hogy hirdetésedet csak olyan felhasználóknak mutatja meg, akik olyan szavakra keresnek rá, ami a te terméked vagy szolgáltatásod szempontjából releváns. Fizetned pedig csak akkor kell, amikor rá is kattintanak a hivatkozásra. Innen a Pay Per Click (PPC), vagyis kattintásonkénti fizetés. A Google Ads felülete egyre több lehetőséget kínál hirdetőknek. Alapvetően 5 hirdetési módszert különböztetünk meg, melyeket a lenti képen összefoglaltam neked.

Az 5 alapvető Google Ads hirdetéstípus: Search, Display, Shopping, Video és App

Mikor érdemes használnod a Google Ads keresőhirdetéseit?

A legnagyobb erőssége ennek a platformnak az, hogy pontosan azt mutatja meg a felhasználónak, amire szüksége van, hiszen ő maga keres rá egy adott problémára. Neked már csak a megoldást kell számára felkínálnod. Emellett fontos megjegyezni, hogy több offline megoldással szemben itt nem szükséges egy vagyont elköltened a kampányodra, hiszen az algoritmus a megadott összegen kívül azt is figyelembe veszi, hogy az adott hirdetés mennyire kínál jó felhasználói élményt és relevanciát. A kulcsszavak egyezésének beállításánál, a szövegek megírásánál és az irreleváns keresések kiszűrésénél azonban folyamatos figyelemre van szükség hirdetői oldalról.

Ha nincs időd a keresési kifejezéseket kutatni és folyamatosan optimalizálni, de szeretnéd, hogy megtérülő hirdetéseid legyenek és az első helyen jelenj meg a szolgáltatásoddal kapcsolatos keresésekre, fordulj hozzánk bizalommal, és megtaláljuk a legjobb megoldást számodra!

Facebook hirdetési lehetőségek

Havi több, mint 2 és fél milliárd aktív felhasználójával nem véletlenül vált nélkülezhetetlen hirdetési felületté a Facebook. A Google Ads-szel ellentétben a Facebook nem a vásárló keresését használja fel, sokkal inkább a róla már korábban begyűjtött információkat. Mivel ez továbbra is egy közösségi média oldal (azok közül még mindig a legnépszerűbb), a hirdetések tökéletesen működnek márkaépítésre és impulzus vásárlások elősegítésére.

Ebben lehet segítségünkre számtalan hirdetési típus a platformon, melyek közül a legfontosabbak a Facebook és Instagram hírfolyamán tűnnek fel a célzott felhasználóknak.

A Facebook igazi ereje azonban a mérésekben rejlik. A beépített mérőkódoknak köszönhetően minden oldallátogatót, ajánlatkérőt és vásárlót profiloz a rendszer, a tőlük begyüjtött adatokból létrehozhatjuk az ő hasonmásaikat. Ekkor az algoritmus olyan személyeket keres majd, akik a leginkább hasonlítanak arra a 100, 1000, 10.000 főre, aki oldaladon járt, ajánlatot kért vagy vásárolt.

További fontos célzási lehetőség a beépített mérőkódok segítségével a weboldal látogatóinak újracélzása. Ha valaki járt az oldalon viszont ajánlatot nem kért, vagy nem vásárolt, őket a Facebook-on újra megtalálhatod.

A Facebook hirdetések további előnyei

Két lényegi tényezőt kell kiemelni: a vizualitást és a közönségek kialakítását. Ahogy említettem, a Facebook hirdetései tökéletesen beleolvadnak a hírfolyam többi tartalmába, így kínálva lehetőséget a hirdetőknek, hogy magas minőségű vizuális elemekkel győzzék meg az appot görgető potenciális vásárlót, aki talán észre sem veszi, hogy egy hirdetést lát.

Itt jön képbe a másik ereje a felületnek. Ha még nincsenek hasonmás közönségeid, akkor is részletesen személyre szabhatod a megcélzottak körét az alapján, hogy milyen munkakörben dolgoznak, milyen oldalakat kedvelnek, mit csinálnak szabadidejükben. Minden rendelkezésedre áll a demográfiai adatoktól kezdve a kedvenc könyvükig.

Azt hinné az ember, hogy a személyre szabott hirdetéseknek és adataink felhasználásának semmi sem szabhat határt. Vagy mégis?

Ha ezek alapján te is úgy gondolod, hogy vállalkozásodnak szüksége van a Facebookra a növekedéshez, de még merültek fel benned kérdések, szívesen segítünk megválaszolni őket!

A Google és a Facebook hirdetési lehetőségeinek összehasonlítása

Facebook Ads vs. Google Ads - Mikor melyiket használd?

Mi őszintén úgy gondoljuk, hogy próbáld ki mindkét felületet, tapasztald meg előnyeiket. Biztosítunk róla, nem fogsz csalódni az eredményekben. Hiszen akár webshopod forgalmát, akár weboldalad látogatottságát szeretnéd növelni, mind a Google, mind a Facebook hirdetéseire számíthatsz.

Azt javasoljuk, hogy ha még egyik platformon sem hirdettél, fokozatosan kezdj bele, kezdd el például a Facebookkal, majd ha ott már kiismered magad és jönnek az eredmények, akkor térj át a Google felületére is! Így eleinte jobban tudod mérni az eredményeket, és egyszerre egy helyre kell csak fókuszálnod.

Ha eljutottál idáig, és vannak még kérdéseid, akkor cikkünk elérte a kívánt hatást. Ennek nagyon örülünk! Keress minket, és dolgozzunk együtt! :)