Visszahívást kérek

fws blog

7 tipp a sikeres Facebook marketinghez

2021. április 8.
7 tipp a sikeres Facebook marketinghez

A vállalkozásodnak minden olyan lehetőséget meg kell ragadnia, amikor kapcsolatba tud lépni a célközönségével. Erre az egyik legalkalmasabb felület a közösségi média, hiszen az emberek napi szinten akár órákat tölthetnek a Facebook, Instagram vagy Tik-Tok görgetésével.

Az utóbbi időszakban még inkább fokozódott a kapcsolatteremtésre való igény, ebben pedig főleg az online felületekre támaszkodhattunk. Az elmúlt évben a közösségi média használók 43 százaléka jóval több időt töltött a platformokon, az aktív felhasználók száma pedig 13 százalékkal, vagyis 490 millió emberrel megnövekedett.

A közösségi oldalak közül a legnagyobb népszerűségnek továbbra is a Facebook örvend, a maga csekély 2,8 milliárd havi aktív felhasználójával. Éppen ezért mindenkinek, aki a platformon üzleti érdekeltségű, nagy hangsúlyt kell fektetnie arra, hogy hogyan tud itt hatékony és hatásos marketingstratégiát kialakítani.

Ebben segítünk most neked egy kicsit. Ha szeretnéd sikeresen használni a Facebookot vállalkozásod népszerűsítésére, ezeknek a tippeknek nagy hasznát veheted.

Facebook marketing tippek a hatékony közösségépítéshez

1. Tervezd meg a stratégiát!

Vállalkozásként egyre nagyobb versennyel fogsz szembesülni a felületen, ezért elengedhetetlen, hogy pontosan felkészülj. Legyen egy kész terved arról, hogy milyen képet és arculatot szeretnél mutatni a vállalatról, milyen fogyasztói réteget szeretnél megcélozni, és milyen célokat szeretnél elérni.

Hidd el, ha pontosan megtervezed, és leírod, hogy számodra mit jelent a siker, és milyen célkitűzéseket kell elérned hozzá, sokkal könnyebb lesz megtenni az első lépést a célok megvalósításához vezető úton.

2. Legyen megfelelő a Facebook oldalad!

Az első lépés pedig nem más, mint a célközönség számára legideálisabb oldal létrehozása. Ha már rendelkezel saját Facebook oldallal, akkor is ellenőrizd le, hogy biztosan illik-e cégedhez. Olyan nevet adj meg vállalkozásodnak, amelyet más felületeken is használsz, hogy a felhasználók könnyen rád találjanak. Be tudsz állítani különböző akció-gombokat is, ezek közül is azt válaszd ki, ami a céljaid eléréséhez hozzájárul, és céged kategóriáját se feledd megadni!

Kép betöltése...
Vállakozásod adatait, névjegyét és az akciógombokat mindenképp gondold át alaposan, a képeket pedig arculatodnak megfelelően válaszd ki!

Emellett a vállalkozás helyétől kezdve a kapcsolattartási adatokig számtalan plusz információt hozzáadhatsz, és akár chatbotot is be tudsz állítani. A lényeg, hogy elegendő tájékoztatást kapjanak a felhasználók.

3. Teremts kapcsolatot a közönségeddel!

Ne csak az lebegjen a szemed előtt, hogy bizonyos számszerű célokat elérj. Azzal, hogy interakciókra buzdítod a követőidet és minőségi kapcsolatot létesítesz velük elérheted, hogy jobb legyen a vállalatodról alkotott kép, követőid elköteleződjenek irántad, közvetetten pedig növelheted ismertségedet.

A bejegyzéseket tehát annak fényében hozd létre, hogy azok milyen értéket közvetítenek, és hogyan teremthetnek kapcsolódási pontot közted és célcsoportod között. Nagyon jó eszköz ehhez például az élő videó.

4. Törekedj a minőségre és egyszerűségre!

Talán nem tűnik olyan fontosnak, de a kifogástalan minőségű képek már alapvetőek. Ahhoz, hogy kitűnj a Facebook óriási tömegéből, szükséged lesz valami többre. Használd a márkád színeit, saját képeidet, de arra is figyelj, hogy a felhasználó ne vesszen el a posztjaidban. Legyenek egyszerűek, könnyen érthetőek, és mindig közvetítsenek valamilyen értéket.

Kép betöltése...
Mi is törekszünk a fentiekhez tartani magunkat, arculatunk jelen van minden bejegyzésünkben. Katt a képre az összes poszthoz!

Nem csak a Facebookon, de minden közösségi média felületeden, köztük az Instagramon is ugyanúgy ügyelj ezekre, hiszen csak így fogod tudni megragadni a felhasználók figyelmét.

5. Rendszerezd Facebook feeded!

Ahogy már többször olvashattad, ezen a platformon alapvetően kapcsolatot kell teremtened, azt pedig nem úgy fogod elérni, hogy minden posztoddal saját márkádat promózod. A bejegyzéseid sokkal inkább felhasználóidról szóljanak, nekik legyenek érdekesek és élvezetesek.

Ehhez ismerünk egy jó kis útmutatást, a 70-20-10 szabályt. Ennek értelmében 70 százalékban eredeti tartalmat kell közzétenned, 20 százalékban a követőid számára hasznos híreket és újdonságokat, és csak 10 százalékban népszerűsítsd saját magad. A Facebook algoritmusa, és követőid is hamar meg fogják unni, ha promócióval van tele az oldalad.

6. Használd a Facebook eszközeit!

A Page Insights segítségével betekinthetsz oldalad fontos adataiba, megfigyelheted látogatóid magatartását, összehasonlíthatod, hogy melyik típusú posztra érkezett több reakció, és melyik időszakban aktívabbak felhasználóid. Használd ezeket az infókat bejegyzéseid alakításához és optimalizálásához, módosítsd például, hogy melyik órában miket posztolsz!

Kép betöltése...
Az Audience Insights felületén láthatod a magyar, 20 és 60 év közötti kertészkedésért érdeklődők által legkedveltebb oldalakat

Egy másik hasznos eszköz az Audience Insights, ami sokkal részletesebb betekintést ad célközönségedbe. Megismerheted demográfiai adataikat, érdeklődési körüket, hobbijaikat, és még rengeteg hasznos érdekességet. Ezen információk segítségével megtervezheted, hogy miket posztolj, és a hirdetési stratégiában is jó támpontot adnak. Tudjuk, hogy ez sok munkaórát jelent. Már a tervezésre érdemes jó néhány órát rászánni, és akkor még nem is beszéltünk a kivitelezésről és az eredmények áttekintéséről. Ha te is úgy érzed, hogy erre már nincs időd, mi tudunk segíteni.

7. Hirdess Facebookon!

Ha már hirdetés, mindenképp érdemes fontolóra venned a Facebook hirdetési felületének használatát. Korábbi cikkünkben részletesen leírtuk, hogy ez pontosan milyen előnyökkel jár, de mindenképpen az online jelenléted egyik alapkövének számít, és hozzájárul a weboldaladra terelt forgalom növeléséhez.

A Facebook hirdetések lehetőséget adnak arra, hogy pontosan azokat a felhasználókat érd el, akik célcsoportod tagjai. Hogyan? Szinte végtelen mennyiségű szűrési lehetőség közül válogathatsz, legyen az érdeklődési kör, kedvelt oldalak vagy demográfiai adatok. Sőt, weboldalad látogatói és vásárlóid adataiból létrehozhatsz úgynevezett hasonmás közönségeket, így még pontosabban a potenciális érdeklődőket érheted el. És ne felejstük el a remarketinget sem, amivel a már webshopodon járt felhasználókat tudod azokkal a termékekkel megcélozni, amelyeket megnéztek vagy kosárba helyeztek.

A Facebook hirdetési tárháza tehát megannyi lehetőséggel vár, itt tényleg bármilyen iparágban és céllal hatékonyan és nagy megtérüléssel tudsz hirdetni.

Próbáld meg saját belátásod szerint használni a fenti tippeket a Facebook stratégiádban, kísérletezz, találd meg a számodra legjobb megoldást, és ne feledd: a legfontosabb a kapcsolatteremtés!