A Google már hosszú ideje dolgozik egy olyan analitikai rendszer fejlesztésén, amelynek köszönhetően a weboldal tulajdonosok hatékonyabban mérhetik oldaluk teljesítményét, így pedig sokkal eredményesebbé tehetik annak működését.
Az idei évben talán az egyik legfontosabb dátum lesz a naptáradban 2023. július 1., hiszen ekkor váltja fel a Google Analytics 4 (GA4) a Universal Analytics-et, amit nagy valószínűséggel te is használsz jelenleg weboldaladban.
A jelenlegi Universal Analytics NEM fog már adatokat gyűjteni, így az adatok rögzítéséhez elengedhetetlen, hogy a Google Analytics 4 mérőkódja bekerüljön oldaladba.
Amennyiben ezt elmulasztod, semmilyen adat nem fog rendelkezésedre állni a riportokon vagy statisztikákon keresztül, így többek között nem tudod mérni oldalad hatékonyságát. A hatékonyság mérése nélkül nem tudhatod, hogy weboldalad sikeres-e, ahogy azt sem, hogyan javíthatsz rajta.
Ebből is látható, hogy az adatok mérésének hiánya nem csak az online marketingedbe fektetett pénzednek nem kedvez, hanem gyakran rossz üzleti döntésekhez vezethet.
A Google Analytics 4 új funkciókkal is rendelkezik a Universal Analyticshez képest, ennek köszönhetően alkalmasabb a mai digitális környezethez, használatával növelheted a weboldalad teljesítményét, javíthatod a látogatói élményt, és nem utolsó sorban jobban megérheted és átláthatod a látogatói viselkedést. A GA4 segít a webhelyen és az alkalmazásban történő interakciók valós idejű elemzésében, valamint komplexebb adatokat és automatizált jelentéseket nyújt.
Korábban már írtunk a Google Analytics 4 nyújtotta újdonságokról, olvasd el a témában írt cikkeinket, ahol részletesen kitértünk a változásokra:
Weboldal tulajdonosok figyelem! Ezeket a változásokat hozza a Google Analytics 4
Weboldal tulajdonosok figyelem! Ezeket a változásokat a Google Analytics 4 / II. rész
Összességében a GA4 lehetővé teszi, hogy jobban megérthesd a weboldalad látogatóit, ezáltal célzottabban javíthasd az oldalad teljesítményét, ami növelheti a forgalmat és a bevételed.
A kód bekötése és mérései már jelenleg is elérhetőek, így ezt a lépést érdemes nem az utolsó pillanatra hagynod.
Egy teljesen új weboldal esetén már nem is kérdés, hogy a Google Analytics 4 fiók kerüljön-e beállításra, de azoknak sem kell kétségbe esnie, akik meglévő weboldalukban még a Universal Analytics-et használják. Lehetőség van a Universal Analytics mellett már most bekapcsolni a GA4 fiókot, így a párhuzamos bekötésnek hála a júliusi leállástól sem kell rettegned, hiszen a Google Analytics 4-nek köszönhetően már ott lesznek a fiókodban az adatok.
Ahhoz, hogy stabil alapokkal és jó mérésekkel vághass bele weboldalad hatékonyságának elemzésébe, kiemelten fontos, hogy olyan szakértőket válassz akik a megbízhatóság mellett szakértelmükkel is tudnak támogatni!
Kérd ajánlatunkat az AJÁNLATOT KÉREK gombra kattintva, vagy vedd fel velünk a kapcsolatot!