Visszahívást kérek

fws blog

Weboldal tulajdonosok figyelem! Ezeket a változásokat hozza a Google Analytics 4 (2. rész)

2022. szeptember 27.
Weboldal tulajdonosok figyelem! Ezeket a változásokat hozza a Google Analytics 4 (2. rész)

2023 júliusában a Universal Analytics (UA) rendszerét felváltja a Google Analytics 4 (GA4), és a korábbi jól ismert változat végleg megszűnik. Bár a UA elérhető lesz a felhasználók számára a következő bő egy évben is, weboldal tulajdonosként érdemes a váltásra időben felkészülnöd, mert legkésőbb az említett dátumig mindenkinek be kell állítania és használatba kell vennie a GA4-et.

Kép betöltése...
Miben fog eltérni a Google Analytics 4 rendszere

A Google Analytics 4 paradigmaváltást is jelent majd az elődjéhez képest, és kétségkívül betekintést ad a Google-analitika jövőjébe.

De vajon hogyan tudsz felkészülni a váltásra azon túl, hogy beleveted magad a dolgok sűrűjébe? Nos, a leginkább úgy, ha megismered a legalapvetőbb változásokat. Ebben a bejegyzésünkben igyekszünk összeszedni a legfontosabb eltéréseket és választ adni arra, hogy miért érdemes már most frissítened a Google Analytics 4-re. A GA4 átfogó felhasználói elemzésre készült, és ezzel sikerült egy lépéssel közelebb kerülnie ahhoz, hogy megnyerje magának a weboldaltulajdonosok, mint végfelhasználók tetszését, és megelőzze a hasonló platformokra való átpártolást. Számos változást hoz a GA4 bevezetése, legutóbbi cikkünkben bemutattunk már kettőt ezek közül, most további kettőre térünk ki részletesebben:

- Különböző mérési modellek

Az egyik legelemibb különbség a két rendszer között az általuk használt mérési modell. A Universal Analytics mérési modellje az oldalmegtekintések alatt zajló munkamenetekre fókuszál, amely több interakciót is tartalmazhat. Míg a GA4-nél minden interakció eseményként rögzíthető, tehát esemény- és paraméteralapú mérési modellt használ.

Ahhoz, hogy egységesítsék ezeket a különböző adatgyűjtési módszereket, illetve adatokat, amelyek eltérő eszközökről érkeznek, teljesen újra kellett gondolniuk a Google Analytics működését, mivel a mobilalkalmazásokból begyűjtött adatok eltérnek a weboldalaktól begyűjtött adatoktól.

Szóval, a megújult felületen megszabadultak az oldalmegtekintésektől, tranzakcióktól és más interakcióktól és egy koncepció alá rendezték ezeknek az elemzését, melyek az események – vagyis „events” – nevet kapták a GA4-ben.

Az eventek tulajdonképpen a fentiek közül bármelyik interakciót jelenthetik. Akár el is nevezhetjük őket annak megfelelően, hogy milyen munkamenetet takarnak, hogy könnyebben eligazodjunk közöttük. Az eventek paraméterezhetőek (maximum 25 paraméter adható hozzájuk), olyan extra információkkal láthatjuk el őket, melyek még specifikusabban leírják a típusukat. (A Universal Analyticsben ezek dimenzió néven futnak.) Az eseményekhez párosított tulajdonságok több eventnél is használhatóak, és elég egyszer regisztrálni őket.

Ezek, ha előfordulnak más eventeknél is, hasznos információt nyerhetünk ki belőlük azáltal, hogy könnyedén össze tudjuk hasonlítani őket. Hosszútávon ez sokkal átláthatóbbá és könnyebben kezelhetővé teszi a begyűjtött adatok elemzését, de egyben azt is jelenti, hogy a Google Analytics 4 több átgondolást igényel, vagyis a megfelelő tervezés kulcsfontosságú a sikeres használat érdekében.

Kép betöltése...
GA4 változások

- Szemléletváltás

Ezzel a paradigmaváltással a Google-analitika szintet lépett és gyakorlatilag egy teljesen megújult eszközt adott a kezünkbe, mely igyekszik alkalmazkodni a dinamikusan változó felhasználói szokásokhoz. A Google Analytics 4-ben sokkal több lehetőségünk lesz személyre szabni a beállításainkat a preferenciáinknak megfelelően és így jobban tudnak majd érvényesülni a weboldaltulajdonosok egyedi szempontjai. Ez fogja leginkább szolgálni a vállalkozások érdekeit hosszútávon és ez az, ami leginkább meghatározza a Google-analitika jövőbeli törekvéseit.

Források: support.google.com thedrum.com databox.com