Ajánlatot kérek

fws blog

Weboldal tulajdonosok figyelem! Ezeket a változásokat hozza a Google Analytics 4

2022. szeptember 20.
Weboldal tulajdonosok figyelem! Ezeket a változásokat hozza a Google Analytics 4

2023 júliusában a Universal Analytics (UA) rendszerét felváltja a Google Analytics 4 (GA4), és a korábbi jól ismert változat végleg megszűnik. Bár a UA elérhető lesz a felhasználók számára a következő bő egy évben is, weboldal tulajdonosként érdemes a váltásra időben felkészülnöd, mert legkésőbb az említett dátumig mindenkinek be kell állítania és használatba kell vennie a GA4-et.

A Google Analytics 4 paradigmaváltást is jelent majd az elődjéhez képest, és kétségkívül betekintést ad a Google-analitika jövőjébe. De vajon hogyan tudsz felkészülni a váltásra azon túl, hogy beleveted magad a dolgok sűrűjébe? Nos, a leginkább úgy, ha megismered a legalapvetőbb változásokat.

Ebben a bejegyzésünkben igyekszünk összeszedni a legfontosabb eltéréseket és választ adni arra, hogy miért érdemes már most frissítened a Google Analytics 4-re.

A GA4 átfogó felhasználói elemzésre készült, és ezzel sikerült egy lépéssel közelebb kerülnie ahhoz, hogy megnyerje magának a weboldaltulajdonosok, mint végfelhasználók tetszését, és megelőzze a hasonló platformokra való átpártolást.

Számos változást hoz a GA4 bevezetése, ezek közül most kettőre térünk ki részletesebben:

Kép betöltése...
GA4 vs. UA

Mobileszközök és alkalmazások lekövetése

A mobileszközök és applikációk lekövetése elég körülményes feladat a Universal Analytics felhasználók számára. A különböző technológiák miatt eddig egy másik verziót kellett használnunk ahhoz, hogy kinyerjük az adatokat a mobil applikációkat használókról. (Google Analytics App, Firebase Analytics, Google Analytics Firebasehez).

A Google Analytics 4 -et már eleve úgy tervezték, hogy a webes adatfolyamok mellett az alkalmazások és a mobiladatok mérésére is alkalmas legyen. A mobilok esetében azonban fontos különbséget tenni a natív mobilalkalmazások (azon alkalmazások melyek alapvetően Android, vagy iOS operációs rendszerre készültek) és a mobileszközökön a böngészőkben futó weboldalak között. Az alkalmazások fejlesztése érdekében ajánlott megfontolni az automatikusan begyűjtött események konverzióként való megjelölését is.

Amennyiben vannak olyan konkrét műveletek, amelyeket a látogatóknak végre kell hajtaniuk a weboldalon vagy az applikációban, mint például egy űrlap kitöltése, vagy hírlevélfeliratkozás, úgy a GA4 platformok közötti mérési lehetőségei biztosítják a következetes és átfogó jelentéseket.

Kép betöltése...
Google Analytics 4 tudnivalók

Megújult jelentési nézetek

Az egyik legfőbb kérdés az, hogy a rendelkezésre álló információkból, hogyan tudjuk kiszűrni a számunkra leglényegesebb adatokat. A Universal Analytics elég széles skálán kínál riportokat arra, hogy megválaszolja a kérdéseinket látogatóink szokásait illetően. Ezzel szemben a Google Analytics 4 nem használ különböző nézeteket, hanem egyetlen jelentési nézetbe áll rendelkezésünkre az adatfolyam (Analysis Hub), melyhez különböző adatszűrőket állíthatunk be. (Ha először állítunk be egy ilyen szűrőt, használjuk a tesztelés módot, mert később már nem tudjuk visszaállítani az eredeti adatokat.) Ez nagy változás, hiszen az új rendszer úgy épül fel, hogy lehetőséget kínál arra, hogy minél inkább személyre szabhassuk az igényeinknek megfelelően. A Google Analytics 4-ből természetesen van lehetőségünk kinyerni az adatokat és különböző grafikonokat készíthetünk belőlük a Google Data Studioban, hogy az eredményeket minél jobban szemléltethessük.

Források: support.google.com thedrum.com databox.com rotamaxima.com