Évről-évre növekvő bevételek, hatalmas beruházással megvalósult újonnan nyíló gyártó üzemek, ahol európai színvonalon folyik a környezetbarát termelés, több mint 1500 munkavállalóval. Ezek egy kiemelkedően sikeres építőipari vállalat jellemzői. De mi a helyzet az online jelenlétükkel?
Ebben az esettanulmányban bemutatjuk, hogy miért elengedhetetlen egy építőipari vállalat számára a (presztízs értékű) kiemelkedő webes jelenlét. Mi vezetett a megújításhoz? Mi alapján döntöttek és hogyan valósult meg az a siker, hogy máris további projekteken dolgozunk együtt.
A Leier széles és minőségi termékkínálatával az építőipar piacvezető gyártója Magyarországon. Az apró részletektől, mint a kerti magaságyások, egészen a jóval nagyobb volumenű típusházakig mindenre tud megoldást kínálni az otthonok körül. Magyarországon kilenc építőanyag gyártó üzemet működtetnek, rendkívül komplex infrastruktúrával.
Korábban több fejlesztői csapattal is együtt dolgoztak párhuzamosan. Ahogy a vállalat folyamatosan fejlődött, úgy merültek fel újabb igények és ötletek weboldalukkal kapcsolatban. A széles termékportfólió és interaktív felületek miatt rengeteg aloldal jött létre az évek során, melyek egy idő után elavulttá váltak és akadályozták az egységes megjelenést.
Mivel a folyamatos innováció a cég alapvető filózófiája a piacvezető szerep megőrzésére, felmerült bennük az igény arra, hogy felülvizsgálják webes megjelenésüket és egységesítsék, hogy gyorsabban reagálhassanak a piaci változásokra. Az újítás mellett szólt a túlságosan időigényes és nem átlátható tartalomkezelés is.
Kérésük az volt, hogy úgy tervezzük újra honlapjukat, hogy az jobban tükrözze az általuk képviselt magas színvonalat, növelve a márka hitelességét.
Amikor a Leier központban felmerült az igény az online megújulásra, a Leier jánossomorjai gyárának korábbi igazgatója keresett fel minket. Elmondása szerint sokat jelentett számára, hogy komplex szolgáltatást nyújtunk, nem csak részfeladatokat látunk el. A legfontosabb szempont mégis az volt számukra, hogy olyan fejlesztőcsapatot kerestek, akikhez minden weboldallal kapcsolatos kéréssel fordulhatnak és akik gördülékenyen képesek együttműködni a belső, vagy külső marketingcsapatokkal.
A fejlesztések során a kommunikáció zökkenőmentességét projektmenedzserünk, Peti garantálja. Ő az egyik legfontosabb kapcsolattartó ebben a szakaszban. A különböző stációk során felmerülő kéréseket, fejlesztési terveket ő egyezteti ügyfeleinkkel.
Később, az üzemeltetési szakaszban ügyfeleinknek több lehetősége is van a kapcsolatfelvételre. Jellemzően ügyfélszolgálatunkon keresztül kapjuk meg kéréseiket/kérdéseiket, mert így tudjuk a leggyorsabban garantálni a választ, vagy megoldást.
A másik meggyőző érv számukra webstudiónk mellett a számos építőipari referenciánk volt. Korábban több jelentős iparági szereplő weboldalát fejlesztettük már a régióban és az országban is. (12 raszter, Addenda Tüzép, Feki Tüzép, B-West-Ker, Tóth Project).
Minden projektünk indulását megelőzően javasolunk egy kötetlen személyes, vagy online találkozót. Ennek célja, hogy megismerjük partnerünk igényeit és bemutassuk azt, hogy mi mivel foglalkozunk, milyen szolgáltatást, milyen minőségben tudunk garantálni. Ez lehetőséget ad jövőbeli ügyfeleink számára, hogy meggyőződjenek arról, megfelelőek vagyunk-e a feladatra, velünk akarják-e megújuló weboldalukat/webshopukat fejlesztetni.
A Leier-rel való közös munka során az első találkozó eredményeként igénybe vették projekt előkészítési szolgáltatásunkat. Ennek lényege, hogy az előzetesen felmért igények alapján közösen gondolkodva az ügyféllel segítsünk egy pontos tervet felállítani a következők tekintetében:
Ezt a szolgáltatásunkat azért hoztuk létre, mert az eddigi évek tapasztalatai alapján a legsikeresebb fejlesztési projektek akkor valósulhattak meg, ha ezek a pontok, tervek, elképzelések összhangban voltak. Ezt követően tudtunk pontos költségvetési tervet adni a projektre, garantált határidőkkel. A projekt előkészítést minden esetben ügyfelünk meglévő oldalának alapos elemzésével kezdjük valamint a versenytársak, üzleti célok áttekintésével. Ez a folyamat segített pontosan meghatározni a korábbi oldaluk gyenge pontjait és azonosítani az új weboldal lehetőségeit is.
Ezen információk alapján kidolgoztuk az új weboldal tervét, amely korszerűen, hatékonyan, az ügyféligényeket is figyelembe véve optimálisan mutatja be a Leier Hungária Kft. széles termékkínálatát.
A projekt előkészítés személyes és online találkozók keretében zajlott (összesen 3). Ezeken az alkalmakon nem csak a Leier Hungária Kft. menedzsmentje vett részt, hanem a külső marketinges csapatok (PPC, SEO) is jelen voltak. A hosszú távú marketingcélok akkor tudnak hatékonyan megvalósulni, ha figyelembe vesszük ezen a munkacsoportoknak a szempontjait is. A Leier termékmenedzsereitől is visszajelzéseket gyűjtöttünk, hogy megértsük igényeiket és preferenciáikat.
Projekteinknél a hosszú távú fejleszthetőség is kiemelkedő szerepet kap. Ezért itt is nagy hangsúlyt fektettünk arra, hogy a projekt indulásnál megismerjük a vállalat vízióját a jövővel kapcsolatban. Kíváncsiak vagyunk, kérdezünk, hogy a válaszokat is figyelembe vehessük a pontos tervek kialakításához és ezáltal tudunk valódi, hosszútávú megoldásokkal hozzájárulni partnereink sikeréhez.
Az új weboldal legfőbb célja a termékeik bemutatása mellett: a márkaismertség és az értékesítés növelése, a felhasználói élmény maximalizálásával.
Az már az első körben kiderült, hogy az egyik kihívás a Leier saját szerverein való üzemeltetés lesz. Bár felkészültek vagyunk rá és meg is értjük a döntést ilyen esetekben nem mindig tudjuk az összes automatizmusunkat használni a weboldal élesítésekor, mint saját szervereinken való üzemeltetés esetén. A saját szervereinken való üzemeltetés nagy előnye, hogy gyorsabb beavatkozási időt tudunk garantálni.
A legnagyobb feladatot a széles termékportfólió és az admin felület fejlesztése jelentette. A Leier jelenleg hét különböző európai országban jelen van termékeivel. A cél a magyar és az osztrák oldalak integrációja volt egy azonos módon szerkeszthető, könnyen kezelhető admin felületbe. A bonyolultságot az országonként eltérő termékportfólió adta és az eltérő termék-logika is. Egy olyan multi-admint hoztunk létre, amely az adott régió egyedi beállításait és prioritásait figyelembe véve, közös felületen keresztül engedi kezelni a termékeket. Ezt kiegészítik az országonként kialakítható jogosultsági szintek és a szabályozható adminisztrátori jogkörök.
Egy olyan új weboldal létrehozásán dolgoztunk, amely modern, reszponzív és felhasználóbarát.
Aki egy kicsit is jártas a weboldalak világában sokat hallhatja/olvashatja a már közhellyé vált “felhasználói élmény” kifejezést. Ez nem véletlen, hiszen az ügyfél-elköteleződés javításának egyik alaptételévé vált. A dinamikus felhasználói felületekkel rendelkező oldalaknál, amiket nem csupán tartalom megjelenítésre, hanem végfelhasználói interakcióra terveztek ez különösen fontos szempont. A széles termékportfólióhoz tartozó különböző interaktív felületek miatt ez a Leier új weboldalánál is kiemelt volt. Ilyen például az irányítószám alapú viszonteladó kereső.
Beépítettük a vállalat márkairányelveit, és kiváló minőségű képeket használtunk a termékek és szolgáltatások bemutatására.
Számos új funkciót is hozzáadtunk a webhelyhez a látogatók számára. Ilyen többek között az egyéni termékszűrő, hogy a felhasználók könnyebben megtalálják a szükséges termékeket, vagy a partnereket egységesen megjelenítő felületek térképes keresővel és szűrővel.
Az új weboldal sikerének érdekében átfogó kereső-optimalizálási (SEO) stratégiát is megvalósítottunk, beleértve a technikai és az oldalon belüli keresőoptimalizálást is. Összességében olyan online felületet hoztunk létre a Leier Hungária Kft. számára, ahol webshop szintű adatlappal rendelkeznek a termékek és amely minden aspektusában képes segíteni a termékeik értékesítését. Ez az előregondolkodás és megvalósítás könnyebbé teszi a későbbi fejlesztéseket, amennyiben ügyfelünk webshop indítására kér fel minket.
Az indulás utáni első hónapban a webhelyen már növekedett az organikus forgalom. A vállalat pozitív visszajelzéseket kapott a munkatársaktól és ügyfelektől is, így elmondhatjuk, hogy a megújult weboldal kellemes felhasználói élményt nyújt a látogatók számára és a tartalomfeltöltést végzőknek is.
“Korábbi oldalunk nem tudott az elvárásainknak megfelelő ütemben fejlődni, már nem szolgálta ki megfelelően a vállalatunk igényeit. A menedzsmentben az volt az elképzelésünk, hogy egy letisztult, katalógus alapú honlapra van szükségünk, melyet partnereink és a végfelhasználók is könnyen tudnak kezelni, a kor igényeinek megfelelően. A keresőoptimalizálásnak való megfelelőség is fontos szempont volt számunkra. Egy ponton túl világossá vált, hogy nincs értelme toldozni-foldozni régi oldalunkat, hanem szükségünk van egy olyan új oldalra, amely minden szempontból megfelel az elvárásainknak. Rendkívül elégedettek vagyunk az fws csapatával. A kommunikáció a fejlesztés alatt nagyon gyors volt és minden kérésünket rugalmasan kezelte Peti és Dávid. Nagyon szimpatikus volt az a hozzáállás, hogy a személyes találkozók alkalmával minden kérésünkre megoldást akartak találni. Folyamatosan javaslatokat kaptunk a felmerülő ötleteinkhez. Peti szinte minden megkeresésünkre azonnal válaszolt.
A kollégáktól már érkezett pár visszajelzés, hogy az új honlap felépítése jóval logikusabb és a design is sokkal letisztultabb lett és mi is maximálisan elégedettek vagyunk a végeredménnyel.”
Kovács-Csongrádi Dorina marketing munkatárs
A fejlesztést Laravel 9 keretrendszerben végeztük PHP 8-as verzióval, melyben egyedi blokkokat készítettünk. A Laravel 9 ideális rendszert biztosít egy modern weboldal struktúra létrehozására. A frontend Bootstrap-pel, egyedi CSS-szel és vue.js-sel készült.