Visszahívást kérek

fws blog

Mit várhatsz el a marketing ügynökségedtől?

2022. augusztus 22.
Mit várhatsz el a marketing ügynökségedtől?

Ma már szinte megkerülhetetlen egy fejlődő vállalkozás számára, hogy marketing céljainak elérésébe invesztáljon.

Minden dinamikusan növekvő vállalkozás életében eljön az a pont, amikor olyan akadályokba ütközik, melyeknek a megoldásához nem rendelkezik kellő szakértelemmel, vagy akár a feladat alapos elvégzéséhez szükséges időkerettel.

Ha te is azt tervezed, hogy delegálod a marketing feladatokat, fontos tisztában lenned azzal, hogy mit is várhatsz el egy marketing ügynökségtől a közös munka során. A cél mindkét oldalon megegyezik: hosszú távú és mindenki számára gyümölcsöző együttműködés megalapozása.

Kép betöltése...
A sikeres hosszú távú együttműködés mindkét fél számára kifizetődő

Ebben a cikkben összegyűjtöttük (a teljesség igénye nélkül), hogy milyen szempontokat érdemes figyelembe venned ahhoz, hogy a megfelelő ügynökséget válaszd a feladatra..

De mire való a marketing?

Annak érdekében, hogy tudd, mit is várhatsz el partneredtől először azt kell megértened, miért fontos, hogy megbízz egyet a vállalkozásod képviseletével. Ha nagy vonalakban szeretnénk összefoglalni, a marketing az értékesítést hivatott segíteni.

Feladata: megkeresni az ideális kommunikációs csatornát a vásárlóid felé és ezen keresztül a megfelelő információkat közvetíteni, amely megkönnyíti a döntéshozást arról, hogy miért éppen a Te céged termékeit/szolgáltatásait válasszák.

0. lépés

Az eredményes együttműködés érdekében fontos, hogy jól átgondold, mi is jelenti számodra a sikert.

Minél konkrétabban meg tudod fogalmazni a célkitűzéseidet, annál következetesebben tudja majd a megbízott marketing ügynökség képviselni az érdekeidet és megvalósítani a céljaidat.

Persze az is fontos, hogy ezeket reálisan fel tudd mérni. Az első találkozó alkalmával érdemes rögtön egyeztetni és visszajelzést kérni a célok megvalósíthatóságáról.

Ez az ügynökség számára éppoly sarkalatos, mint neked. Hiszen ha nem kapsz őszinte visszajelzést arról, hogy az általad elképzelt cél szerintük elérhető-e az elvárt idő alatt, akkor a közös munka nem lesz hosszú távú és mindkét félben csalódottság marad.

Körültekintő és alapos tervezés

A folyamat legelején meg kell határozni, hogy rövid távú, középtávú, vagy hosszú távú együttműködésről van-e szó. Vannak olyan marketing ügynökségek, melyek különböző feladatokra specializálódtak. Ezekben az esetekben beszélhetünk kampányszintű megbízásokról, rövid, vagy középtávon.

Kép betöltése...
A stratégia alapos megtervezése kiemelten fontos

Ha azt szeretnéd, hogy a kiválasztott ügynökség teljeskörűen foglalkozzon a vállalkozásod marketingjével, akkor ideális esetben a közös munka hosszú távra szól. Az első és egyben legfontosabb lépés a stratégia megalkotása, amely ezekben az esetekben is megfogalmazza a különböző távokon az elképzeléseket.

Ezek teljes mértékben egyediek, hiszen figyelembe veszik a vállalkozásod különböző paramétereit, lehetőségeit stb. Ennek a folyamatnak a kihagyhatatlan része a konkurenciád alapos elemzése és feltérképezése is. Az fws-nél a marketingterv készítése a bevált folyamatunk alapfázisának kulcsfontosságú eleme.

Hogy teljesít a weboldalad?

Mielőtt bármilyen online hirdetési stratégia szóba kerülne, elvárható, hogy az ügynökség megvizsgálja a weboldalad teljesítményét is szakértői szemmel. Mekkora forgalom érkezik a honlapodra? A látogatók hány százalékából lesz vásárló?

Ha a számok alulmaradnak a vártnál, akkor azt is érdemes megvizsgálni, hogy hol nem teljesít megfelelően az oldalad és milyen fejlesztések lehetnek aktuálisak, melyek a forgalom növekedését támogatják.

Mi a legfontosabb feladata a marketing ügynökségnek?

Hogy megtalálja a kiaknázatlan lehetőségeket, amik egybevágnak az üzleti céljaiddal.

Ez mindkét oldalról elkötelezettséget, türelmet és kitartást jelent. A közös munka kezdeti szakasza a tesztelésről és ismerkedésről szól, mielőtt megtaláljátok a ritmust. A bizalom kiépítése szintén nagyon fontos eleme az együttműködésnek, melynek alapja a transzparencia és az őszinteség.

A megfelelő marketing ügynökség a Te céljaid elérésén dolgozik, cserébe viszont fontos, hogy őszintén kommunikáljatok egymással és megfontold a szakértők tanácsait. Az elvárásoknak egyensúlyban kell lenniük a beinvesztált pénzzel, energiával.

A teljesítmény mérése és elemzése

Az egyik legfontosabb elvárásnak a nyomonkövethetőségnek kell lennie. Ha egy marketing ügynökség nem tud felmutatni mérőszámokat, akkor biztosan tudhatod, hogy nem jó helyen vagy.

A jó marketingre nincs előre megírt recept, ezért kell folyamatosan monitorozni a hirdetéseid teljesítményét és elemezni azokat.

Ha többet szeretnél tudni arról, hogy mi hogyan készítjük a riportokat kattints ide és ismerd meg szolgáltatásunkat!

Intő jelek

Intő jel lehet, ha az ügynökség garanciát vállal konkrét számok meghatározott időn belüli elérésére.

Az alapvetően elvárható, hogy a tudásuknak megfelelő legmagasabb szinten képviseljenek, de az kizárt, hogy pontosan meg tudják előre jósolni akár fél, vagy egy év közös munka eredményeit.

Röviden összefoglalva:

  • Gondold végig és határozd meg a céljaidat!

  • Tervezzétek meg alaposan, hogy milyen távra szól az együttműködés, milyen stratégiát fogtok követni, figyelj arra, hogy ezek személyre szabott megoldások legyenek.

  • Vizsgáljátok meg az akadályozó tényezőket és kérj javaslatokat azok elhárítására.

  • Építsétek fel a bizalmat és kommunikáljatok őszintén!

  • Kövessétek nyomon együtt az online jelenléted/hirdetéseid teljesítményét!

Reméljük a fent összefoglaltak hozzájárulnak ahhoz, hogy a megfelelő marketing ügynökséget válaszd.

Keresd fel blogunkat, ha további hasznos infóra van szükséged marketinged kiszervezésével kapcsolatban!