Ma már szinte megkerülhetetlen egy fejlődő vállalkozás számára, hogy marketing céljainak elérésébe invesztáljon.
Minden dinamikusan növekvő vállalkozás életében eljön az a pont, amikor olyan akadályokba ütközik, melyeknek a megoldásához nem rendelkezik kellő szakértelemmel, vagy akár a feladat alapos elvégzéséhez szükséges időkerettel.
Ha te is azt tervezed, hogy delegálod a marketing feladatokat, fontos tisztában lenned azzal, hogy mit is várhatsz el egy marketing ügynökségtől a közös munka során. A cél mindkét oldalon megegyezik: hosszú távú és mindenki számára gyümölcsöző együttműködés megalapozása.
Ebben a cikkben összegyűjtöttük (a teljesség igénye nélkül), hogy milyen szempontokat érdemes figyelembe venned ahhoz, hogy a megfelelő ügynökséget válaszd a feladatra..
Annak érdekében, hogy tudd, mit is várhatsz el partneredtől először azt kell megértened, miért fontos, hogy megbízz egyet a vállalkozásod képviseletével. Ha nagy vonalakban szeretnénk összefoglalni, a marketing az értékesítést hivatott segíteni.
Feladata: megkeresni az ideális kommunikációs csatornát a vásárlóid felé és ezen keresztül a megfelelő információkat közvetíteni, amely megkönnyíti a döntéshozást arról, hogy miért éppen a Te céged termékeit/szolgáltatásait válasszák.
Az eredményes együttműködés érdekében fontos, hogy jól átgondold, mi is jelenti számodra a sikert.
Minél konkrétabban meg tudod fogalmazni a célkitűzéseidet, annál következetesebben tudja majd a megbízott marketing ügynökség képviselni az érdekeidet és megvalósítani a céljaidat.
Persze az is fontos, hogy ezeket reálisan fel tudd mérni. Az első találkozó alkalmával érdemes rögtön egyeztetni és visszajelzést kérni a célok megvalósíthatóságáról.
Ez az ügynökség számára éppoly sarkalatos, mint neked. Hiszen ha nem kapsz őszinte visszajelzést arról, hogy az általad elképzelt cél szerintük elérhető-e az elvárt idő alatt, akkor a közös munka nem lesz hosszú távú és mindkét félben csalódottság marad.
A folyamat legelején meg kell határozni, hogy rövid távú, középtávú, vagy hosszú távú együttműködésről van-e szó. Vannak olyan marketing ügynökségek, melyek különböző feladatokra specializálódtak. Ezekben az esetekben beszélhetünk kampányszintű megbízásokról, rövid, vagy középtávon.
Ha azt szeretnéd, hogy a kiválasztott ügynökség teljeskörűen foglalkozzon a vállalkozásod marketingjével, akkor ideális esetben a közös munka hosszú távra szól. Az első és egyben legfontosabb lépés a stratégia megalkotása, amely ezekben az esetekben is megfogalmazza a különböző távokon az elképzeléseket.
Ezek teljes mértékben egyediek, hiszen figyelembe veszik a vállalkozásod különböző paramétereit, lehetőségeit stb. Ennek a folyamatnak a kihagyhatatlan része a konkurenciád alapos elemzése és feltérképezése is. Az fws-nél a marketingterv készítése a bevált folyamatunk alapfázisának kulcsfontosságú eleme.
Mielőtt bármilyen online hirdetési stratégia szóba kerülne, elvárható, hogy az ügynökség megvizsgálja a weboldalad teljesítményét is szakértői szemmel. Mekkora forgalom érkezik a honlapodra? A látogatók hány százalékából lesz vásárló?
Ha a számok alulmaradnak a vártnál, akkor azt is érdemes megvizsgálni, hogy hol nem teljesít megfelelően az oldalad és milyen fejlesztések lehetnek aktuálisak, melyek a forgalom növekedését támogatják.
Hogy megtalálja a kiaknázatlan lehetőségeket, amik egybevágnak az üzleti céljaiddal.
Ez mindkét oldalról elkötelezettséget, türelmet és kitartást jelent. A közös munka kezdeti szakasza a tesztelésről és ismerkedésről szól, mielőtt megtaláljátok a ritmust. A bizalom kiépítése szintén nagyon fontos eleme az együttműködésnek, melynek alapja a transzparencia és az őszinteség.
A megfelelő marketing ügynökség a Te céljaid elérésén dolgozik, cserébe viszont fontos, hogy őszintén kommunikáljatok egymással és megfontold a szakértők tanácsait. Az elvárásoknak egyensúlyban kell lenniük a beinvesztált pénzzel, energiával.
Az egyik legfontosabb elvárásnak a nyomonkövethetőségnek kell lennie. Ha egy marketing ügynökség nem tud felmutatni mérőszámokat, akkor biztosan tudhatod, hogy nem jó helyen vagy.
A jó marketingre nincs előre megírt recept, ezért kell folyamatosan monitorozni a hirdetéseid teljesítményét és elemezni azokat.
Ha többet szeretnél tudni arról, hogy mi hogyan készítjük a riportokat kattints ide és ismerd meg szolgáltatásunkat!
Intő jel lehet, ha az ügynökség garanciát vállal konkrét számok meghatározott időn belüli elérésére.
Az alapvetően elvárható, hogy a tudásuknak megfelelő legmagasabb szinten képviseljenek, de az kizárt, hogy pontosan meg tudják előre jósolni akár fél, vagy egy év közös munka eredményeit.
Gondold végig és határozd meg a céljaidat!
Tervezzétek meg alaposan, hogy milyen távra szól az együttműködés, milyen stratégiát fogtok követni, figyelj arra, hogy ezek személyre szabott megoldások legyenek.
Vizsgáljátok meg az akadályozó tényezőket és kérj javaslatokat azok elhárítására.
Építsétek fel a bizalmat és kommunikáljatok őszintén!
Kövessétek nyomon együtt az online jelenléted/hirdetéseid teljesítményét!
Reméljük a fent összefoglaltak hozzájárulnak ahhoz, hogy a megfelelő marketing ügynökséget válaszd.
Keresd fel blogunkat, ha további hasznos infóra van szükséged marketinged kiszervezésével kapcsolatban!