2023 júliusában a Universal Analytics (UA) rendszerét felváltotta a Google Analytics 4 (GA4). A átállást követően a régi UA kezdetű kódok megmaradtak ugyan, viszont mérést már nem végeznek. Ezek a kódok tűnnek el a Google Analytics-ből 2024. július 1-jétől.
A GA4 okozta változáskról itt írtunk korábban. Az egyik legelemibb különbség a két rendszer között az általuk használt mérési modell. A Universal Analytics mérési modellje az oldalmegtekintések alatt zajló munkamenetekre fókuszál, amely több interakciót is tartalmazhat. Míg a GA4-nél minden interakció eseményként rögzíthető, tehát esemény- és paraméteralapú mérési modellt használ.
Az adatokat különböző kimutatások helyett egyetlen nézetben vizsgálhatjuk az adatokat, amikhez tetszőlegesen állíthatunk be különböző szűrőket, mely információk relevánsak a számunkra. Így lehetőségünk van személyre szabni a rendszert, és tetszőleges módon nyerhetünk ki adatokat. Továbbá különböző grafikonokat készíthetünk belőlük a Google Data Studioban, hogy az eredményeket minél jobban szemléltethessük.
Valószínűleg ez az egyik legelső kérdés, ami az eszedbe jutott, amikor megkaptad a Google hírlevelét a Universal Anaytics megszűnéséről. A legegyszerűbben így tudod ellenőrizni, milyen Google kódot használ az oldalad a mérésekhez:
Ebben az esetben mielőbb keresd fel hirdetés kezelődet, hogy állítsa be az új GA4-et, majd jelezd a módosítási kérésedet a weboldalad fejlesztői felé!