Visszahívást kérek

fws blog

Hogyan érj el jobb Google helyezést oldalad SEO moduljával?

2019. június 10.
Hogyan érj el jobb Google helyezést oldalad SEO moduljával?

Mi is az a SEO modul?

Te is azt szeretnéd, hogy egyedi, saját igényeidre tervezett weboldalad minél több emberhez eljusson. Hiszen ez az egyik legfontosabb célja: bemutatja munkásságod, referenciáid és szolgáltatásaid a célcsoportodnak. Ehhez azonban meg kell találniuk oldaladat. A keresőoptimalizálás legfontosabb tényezőiről írt bejegyzésünkben korábban írtunk arról, mire javasolt odafigyelned, hogy jobb helyezéseket érj el a Google keresésekre. 

Már több, mint 14 éve fejleszt csapatunk egyedi weboldalakat és tapasztalataink alapján szükség volt egy olyan személyre szabott modulra, amely szinte minden weboldalba bekerülhet és segíti az elkészült oldalak jobb helyezését. A SEO modul működésének lényege, hogy lehetőséged van a Google keresőoldalán feltűnő címsor (Title) és leírás (Description) szövegének megírására. Egyedi, kulcsszavakra optimalizált címekkel és leírásokkal pedig kiváló eredményeket érhetsz el a keresőben.
De hogyan is néz ki a Title és a Description a keresőben?


A keresőoldalon feltűnő címsorok: a Title kékkel, az URL felette, a Description pedig alatta szürkével

A felül látható kék szöveg a Title, amely keresőkifejezésre felugró találat címét jelenti. Ezt könnyedén módosíthatod a SEO modulban. 170 karakter áll rendelkezésre a címszöveg megírásához. Alatta a URL található, míg a szürke szöveg a Description, ami az oldal vagy aloldal tartalmának leírása. A modulban 350 karakternyi szöveget adhatsz meg leírásként. 

Miért érdemes megírnod a SEO modulban a szövegeket?

A Title a weboldalad ajtaja

Képzeld el magad előtt! Éppen problémád adódott a telefonoddal. Rákeresel a közeli szervizekre a Google-ben és megnézed az első találatokat. Az egyiknél a címszövegben csak a cég nevét látod, a leírás pedig a sütik elfogadásának szabályzatából van, mert az az egyetlen szöveg, amelyet a Google automatikusan be tudott olvasni. A másik találatnál azonban a cég neve mellett ott van, hogy telefonszerviz, sőt, még a kiválasztott település is. A leírásban pedig néhány sorban ír arról, hogy milyen telefonok szervizelésével foglalkoznak és mikről olvashatsz még oldalukon. Te melyikre kattintanál? 
Megfelelő címszöveggel és leírással már a keresés után is a legjobb első benyomást kelted az érdeklődőkben, és bebiztosítod a kattintást oldaladra.

Böngészőfülek 

A böngésződben megnyitott füleken is a Title szövege látható. Könnyen disszonanciához vezethez, ha az a szöveg nincs összhangban a weboldaladon található tartalmakkal. A böngészőfülön megjelenő címnél is fontos, hogy kevés karakterszámban, tömören, de mégis érthetően képviselje a honlapot. 


Mi címként az oldal főcímét használjuk, ami azért is jó, mert ha egy felhasználó közben
további oldalakat nyit meg a böngészőben, a fülön látható szövegből könnyen visszatalálhat oldalunkra


Közösségi média posztok 

Bármilyen meglepő is, oldalad címszövegei és leírásai még közösségi média posztjaidban is ott lehetnek. Amikor Facebookon szeretnéd megosztani kedvelőiddel valamely aloldaladat, a link beillesztése után egy előnézeti képet fog behúzni a poszt tartalomszerkesztője.  A kép alatt viszont ott lesz az oldalad Title szövege is. Ezért is érdemes figyelni rá, hogy olyan címet adj a modulban az oldalnak, ami releváns, összhangban van vele, és felkelti az olvasó figyelmét.


Ahogy a képen is látható, a poszt tartalomszerkesztője az előnézeti képnél
az oldal címszövegét, vagyis a cikk címét hozta be


Jobb helyezést érhetsz el a keresőoldalakon

A SEO modullal az az elsődleges célunk, hogy lehetőséget adjunk olyan keresőoptimalizált leírások és címek írására, amelyekkel oldalad jobb helyezést érhet el a találatok között. A Title és Description szövegek egyedisége már magában egy fontos szempont a Google-nek, így ha megvannak, azzal már előnyben vagy azokkal szemben akik nem tették meg ezt a lépést. A modul teljes potenciálját azonban a releváns kulcsszavakra írt szövegekkel tudod maximálisan kihasználni.

Ez nem azt jelenti, hogy a címben és a leírásban többet ér a kulcsszavak halmozása, mint egy koherens, személyes szöveg. Minden szövegnél érdemes figyelembe venni, hogy habár a Google keresőbotjai rangsorolják a találatokat, akik rákattintanak a linkre, azok ugyanolyan emberek, mint bármelyikünk. Így még ha az oldalad kicsivel lejjebb is rangsorol, de a címed és leírásod megfogja a felhasználót, ő minden bizonnyal téged fog választani.

SEO szövegek megírása

Honlapod admin felületén a SEO menüpontra kattintva megjelenik a modul, amelyben a megszokott Szerkesztés gomb kiválasztása után lehetőséged nyílik megírni a címszövegeket és a leírást. 



A szövegdoboz alatt az engedélyezett karakterszám is látható


Ahhoz, hogy a lehető legtöbbet kihozd szövegeidből, olyan kulcsszavakat javasolt használnod, amelyekre nagy eséllyel a Te honlapodat hozza majd fel a Google a találatai között.


Hogyan is találhatod meg a keresési kulcsszavakat honlapodhoz?

A válasz a kulcsszókutatás, amely lényegében annyit jelent, hogy online eszközök segítségével utánanézel az iparágadhoz kapcsolódó kifejezéseknek. A Google saját fejlesztésű Kulcsszótervezőjében egy megadott kifejezés beírása után a tervező ötleteket jelenít meg. A kulcsszavak listájában láthatod, hogy havonta mennyi keresés van adott kifejezésre és milyen magas a verseny.

Kis- vagy középvállalkozásként mindenképp érdemes olyan kulcsszavakat választani, amelyeknél nincs számottevő verseny, ugyanis ezekre nagyobb eséllyel érhetsz el jobb helyezést. A Kulcsszótervezőhöz Google Ads fiók létrehozása után tudsz hozzáférni. Használata teljes mértékben ingyenes és hirdetést sem kell készítened ahhoz, hogy megkezdhesd a kulcsszavak keresését. 


Néhány kulcsszóötlet a honlapkészítés kifejezésre


A másik ingyenes és magyar nyelven is elérhető oldal az Ubersuggest. Itt először is a nyelvet át kell állítanunk magyarra, utána írjuk be a keresett kifejezést. Külön menüpontban megtalálhatjuk a legnépszerűbb kulcsszavakat és oldalakat, amelyek megjelennek az adott keresésekre. 



Az Ubersuggest javaslatai


A kifejezések havi megjelenése mellett láthatjuk, hogy mennyibe kerülne egy kattintás, ha hirdetnénk az adott kulcsszóra. Az utolsó oszlopban pedig a SEO nehézségi értéket láthatjuk. Itt is érdemes a könnyebb kulcsszavakat célozni először.

Ha úgy érzed, hogy a fentiek alapján neked nincs kapacitásod, időd és energiád kulcsszókutatásra és a modulok kitöltésére, bízd ránk a keresőoptimalizálást! Nem csak az on page SEO terhét vesszük le a válladról, de akár egész weboldalad szövegét is megírjuk a Google és felhasználóid számára egyaránt. Dolgozzunk együtt!

Ha szeretnél még többet tudni arról, hogyan érhetsz el jobb helyezést a Google találatok között, olvasd el a TOP 5 SEO tényezőről és weboldalara mutató linkekről írt bejegyzéseinket.