Hogyan érhetjük el, hogy hírlevelünket az érdeklődők megkapják?
Weboldalunkon szükségünk van egy hírlevél szekcióra, ahol egy frappáns és lényegre törő szöveggel és dizájnnal felkeltjük a látogató figyelmét. A tartalom felkínál valamilyen szolgáltatást, akciót, információt, melynek egyetlen “költsége” a felhasználó ideje, illetve e-mail címének megadása. A legfontosabb, hogy megnyerőek legyünk.
Ezt követi a levél kézbesítése
Törekedjünk arra, hogy levelünket ne spamnek minősítse a rendszer. Ezt azzal érhetjük el, hogy elkerüljük a spam levelekben alkalmazott kulcs szavakat, mint például az ingyen, nyereményjáték, bingo, szerencse, stb. Természetesen lehet használni ezeket a szavakat, de törekedjünk rá, hogy minél kevesebbszer alkalmazzuk őket. A másik fontos lépés, hogy a rendszer ne kéretlen tartalomnak minősítse levelünket az, hogy egyidejűleg ne küldjünk nagy számú e-mailt. A rendszer érzékeli, hogy egyszerre túl sok levelet próbálunk meg küldeni, és ez alapján is potenciális spamnek fogja minősíteni üzeneteinket. Ütemezzük be e-mailjeinket, hogy pár percenként küldjék ki a leveleket.
A jó és hasznos hírlevél a következő lépéstől válik azzá, amivé szeretnénk, hogy váljon
Ez nem más, mint a feliratkozók cselekvésre ösztönzése. Ez a cselekedet lehet akár csak annyi, hogy elolvassák a levelet, akár a későbbieket is, de jelentheti azt is, hogy jobban utána néznek a szolgáltatásnak/ajánlatnak, legjobb esetben pedig vásárolnak is.
A jó hírlevél képes minden ráköltött 100 forint után 4-500 forintos profitot termelni, tehát bőven megéri időt szánni a megfelelő levél megírására, elkészítésére.
A jó hírlevél elkészítéséhez a következő lépéseket kell magunk előtt tartanunk
- Az edukáció a cél, nem a vásárlás
- Tájékoztasd az olvasót mindenről
- Használj Call to Action gombot
- Puritán design, rövid, egyszerű szöveg
- A levél tárgya is legyen kreatív
- A megfelelő időben küldd ki leveleidet
- Adj lehetőséget a leiratkozásra
- Telefonos felhasználásra is legyen lehetőség
- Személyre szabott e-mailek küldése
- Legfeljebb 2 havonta küldj ki levelet a feliratkozóknak
- Tesztelj
Ezen lépések betartásával, illetve a tesztelésekkel, valamint a visszajelzések alapján történő változtatásokkal nem kérdéses, hogy hírleveled abszolválja feladatát, ezzel pedig komoly profitra tehet szert céged.