Visszahívást kérek

fws blog

Áttértünk a digitális aláírásra: íme a legnagyobb előnyei

2020. október 26.
Áttértünk a digitális aláírásra: íme a legnagyobb előnyei

A digitális aláírás előnyei

Környezetünk védelme és a papír alapú folyamatok digitalizálása mindig is fontos volt csapatunknak. Belátható, hogy a szerződések papír alapon történő ügyintézése pedig az adminisztratív munka mellett nem kevés papír felhasználásával történik.

A környezetbarát digitális hitelesítésnek köszönhetően az általunk kiállított szerződéseket és számlákat így a továbbiakban már nem szükséges kinyomtatni és aláírni sok-sok oldalon keresztül. Az elektronikus aláírással ugyanis tömegesen megtehetjük azt.

Ez ügyfeleink számára is megkönnyíti a szerződések aláírását, mivel így kizárólag egyszer szükséges aláírniuk.

További fontos előny - főleg a jelenlegi időszakban - hogy a postán sem kell többé sorba állni a szerződésekkel, mivel e-mailben azonnal el tudjuk küldeni a másik fél részére az aláírt dokumentumokat. Vége a napokig tartó várakozásnak, hiszen elektronikus úton a szerződések és számlák néhány szempillantás alatt odaérnek címzettünkhöz.

Ha már neked is van minősített elektronikus aláírásod, javasoljuk annak használatát, mi is ezt tesszük. Az sem gond, ha nem rendelkezel ilyennel, kiváló megoldásként ajánljuk az ingyenes AVDH szolgáltatást.

Hogyan működik az AVDH?

Az Azonosításra Visszavezetett Dokumentumhitelesítés - röviden AVDH - lehetőséget nyújt magánszemélyeknek a papírmentes, környezetbarát módon történő aláírásra. A szolgáltatás elektronikus aláírással és dátummal látja el a dokumentumot, így nincs szükség a dokumentum kinyomtatására, majd postázására.

Mi már saját elektronikus aláírást használunk, ügyfeleinknek az ingyenesen használható felületet ajánljuk, ahol könnyedén, néhány lépésben aláírhatják a szerződéseket online.

Hogyan működik az elektronikus aláírás hitelesítése?

  1. Feltöltöd a hitelesíteni kívánt dokumentumot a Fájl kiválasztása sorban lévő üres mezőre kattintva.
  2. Kiválasztod a hitelesítés formátumát.
  3. Elfogadod az ÁSZF-et, majd küldheted is a dokumentumot a gomb megnyomásával.

Az elküldés után szükség van a személyazonosításra, melyet ügyfélkapus felhasználó neved és jelszavad segítségével tudsz megtenni. Sikeres azonosítás után elkészül a hitelesített dokumentum, melyet a kapott linken keresztül tudsz letölteni, valamint lehetőséged van e-mailben kérni a dokumentum linkjét.

Az AVDH könnyen kezelhető felülete

Mi a különbség a két hitelesítési mód közt?

Hiteles PDF-et kijelölve a 20 megabyte alatti dokumentumokat látja el a rendszer aláírással, míg az ennél nagyobb fájlméretű dokumentumokat az ASiC eljárással kell hitelesíteni.

Fontos, hogy az elektronikusan hitelesített dokumentumok kizárólag mindkét fél elektronikusan történő aláírása esetén érvényesek. Amennyiben nyomtatásra kerül a dokumentum, úgy kézi aláírás szükséges mindkét fél részéről.

Reméljük a későbbiekben ügyfeleink is hasonlóképpen megtapasztalják az elektronikus aláírás előnyeit.