Visszahívást kérek

fws blog

Amikor pokoli jó teljesítmény kellett - HELL ENERGY STORE esettanulmány

2020. április 15.
Amikor pokoli jó teljesítmény kellett - HELL ENERGY STORE esettanulmány

Hogyan jutott el fertőszentmiklósi fejlesztő csapatunk híre a HELL ENERGY-hez?


A válasz egyszerűbb, mint elsőre gondolnád: ajánlás útján. Persze ez nem azt jelenti, hogy a semmiből érkezett az ajánlás egy unokatestvértől és már kész is az üzlet. A HELL ENERGY egy “ajánlási lánc” 10. láncszeme volt, ami hosszú évek munkájának gyümölcse. 

12 éves működésünk során csapatunk több száz ügyféllel dolgozott együtt és számos partneri kapcsolatot építettünk ki. Mindig szem előtt tartottuk ügyfeleink elégedettségét. Ezért még ma is, új ügyfeleink 60%-a ajánlások útján érkezik.

No de térjünk vissza a lánc történetére! Az ajánlási sorozat egy 2008-as projekttel kezdődött. Kedves ügyfelünk szívesen ajánlotta tovább cégünket ismerősének, majd a közös munka után ő is ajánlóvá vált és így történik ez napjainkban is... Álljunk meg egy pillanatra 2017-ben!

Az említett ajánlói lánc 8. tagja Kósa Erika, aki a hazai üzleti élet ismert és elismert szereplője, a Kósa Erika Akadémia alapítója. Korábban hosszú évekig a Consequit nevű biztosításközvetítő cégének készítettünk és üzemeltettünk informatikai rendszereket. Erika ajánlott minket a Swiss Laboratory alapítóinak, Ruskó Zoltánnak és Schmidt Krisztiánnak. Céljuk 2017-ben is az volt, hogy DeLaVie vitaminital családjuk világmárka legyen. A webshoppal szemben is elvárás volt, hogy ezt a célt támogassa. 

A rendkívül rövid határidőket betartva sikeresen elkészült a fejlesztés, a Swiss Laboratoryval pedig azóta is remek partneri kapcsolatunk van. A népszerű vitaminital forgalmazó vállalkozás vezetői voltak tehát a 9.-ek az ajánlói láncban, rendszerük ma is üzemel és megállíthatatlanul robog a célja felé.

swiss laboratory egyedi webshop

2019-ben a HELL ENERGY-nek webes rendszerre és egyedi webshopra volt szüksége, mondhatni azonnal. Tekintettel arra, hogy kitűnő kapcsolatot ápolnak a Swiss Laboratory alapítóival, ők pedig szívesen ajánlották az fws-t, elsőként minket hívtak fel.

A projekt hamarosan elindult, újabb nagy feladat előtt álltunk: rekordidő alatt egyedi webshop az ország egyik legismertebb márkájának.


A webáruház készítés kulcstényezője: határidők 

Valószínűleg tudod te is, hogy az egyedi fejlesztések nem egy éjszakai kattintgatási maratonnal készülnek. A tervezés, specifikáció és a projektek kivitelezése akár 5-6 hónap is lehet. Ez függ a szükséges funkcióktól, a rendelkezésre álló szövegektől, képektől és persze ezek feltöltésének idejétől.

A HELL ENERGY új webshopjának fejlesztésekor azonban rekord rövid határidőkre volt szükség. Másfél hónapunk volt felépíteni egy olyan szoftvert, amely naponta akár több 10.000 látogatót fogadhat, összeköttetésben működik számlázó programmal, vállalatirányítási rendszerrel és egyedi kuponkezelővel.

Március végén megtartottuk első projektindító megbeszélésünket. Itt a fejlesztők és a projektmenedzser vettek részt. Az egyeztetés célja a projektspecifikáció készítése volt, amelyben minden fontos információt megtalálhattak ügyfelünk döntéshozói és a programozók is. Ilyen volt például a bekötésre választott számlázó szoftver, a vállalatirányítási rendszerrel (SAP) történő összekötés részletei, az influenszer kuponok működése és a szállítási díjak megjelenítése. A megbeszélés után megkezdődhetett az első fejlesztési ütem.

webáruház fejlesztő munka közben

Webfejlesztőnk, Csabi munkaállomásán nekilátott az első fejlesztési szakasznak


Kapcsolattartás digitálisan már 2019-ben

A határidők mellett fontos kérdés volt a kapcsolattartás. Megbízónkat két kitűnő marketinges képviselte, Kovács Evelyn és Pócsi Nikolett személyében. A Budapest-Fertőszentmiklós távolság és a projekt gyorsított ütemezése miatt azonban nem volt lehetőségünk minden fejlesztési szakasz után személyesen találkozni. 

Ehelyett telefonon és e-mailben kommunikáltunk. Tudtuk, hogy ügyfélként ilyenkor az a legfontosabb, hogy bármikor elérhesd a fejlesztőket. Ennek tudatában mindig rendelkezésre állt olyan csapattag, akire számíthattak. 

Így még 150 km távolságból is nyugodtak lehettek abban, hogy karrierjük eddigi legnagyobb webes projektje sínen van.

A kezdeti összehangolódási időszak után kialakítottuk a megfelelő munka mechanizmust annak érdekében, hogy egy-egy fejlesztési fázis kivitelezése zökkenőmentesen végbe mehessen. Nagyon elégedettek voltunk, hiszen minden problémára gyorsan és rugalmasan tudtak megoldást javasolni, ami nélkülözhetetlen alapkövét képezte remekül működő webshopunk kialakításának.”

Pócsi Nikolett, Online marketinges, HELL ENERGY


A nagyvállalati funkciók fejlesztése

Az elkövetkezendő hónap során teljes erőbedobással dolgoztunk a további fejlesztési ütemek elkészítésén. Csapatunkból 2 fejlesztő és 1 projektmenedzser kijelölten foglalkozott a HELL ENERGY STORE felépítésével.

A határidő közeledtét mindenki érezte: a billentyű leütések hangjától visszhangzó irodában az elfogyasztott energiaitalok (természetesen HELL-ek) száma mellett a túlórák száma is növekedett. Egy-egy elkészült funkció azonban mindig új erőt adott. 

>Áprilisban bekötöttük a kiválasztott számlázóprogramot, kiépítettük a kártyás fizetés lehetőségét és összekötöttük a webshopot a vállalatirányítási rendszerrel. Az utóbbi lépés meghatározó nagyvállalkozások számára, mivel az összekötésnek köszönhetően a webhelyen leadott rendelések azonnal megjelennek az SAP-ban is. Ez megkönnyíti a rendelések feldolgozását és a könyvelést.

Április-május fordulóján elérkeztünk a front buildhez, azaz a weboldal megjelenésének megépítéséhez, amihez egy kreatív marketing ügynökség által készített grafikai tervet kaptunk. 

Az fws-nél a folyamatos tanulás alapérték, az ilyen lehetőségeket is mindig kihasználjuk. A webdesignt a Figma nevű szoftverben kaptuk meg, amely használatát a következő hetekben el is sajátította grafikusunk, Csabi. Azóta csapatunk is továbblépett a Photoshopon és kizárólag a Figmában készítjük el a grafikai anyagokat ügyfeleinknek.


Közeleg a nagy pillanat

Május közepére már minden termék, szöveg és animáció a helyére került. Ügyfelünkkel a kapcsolattartás továbbra is töretlenül működött, minden készen állt az élesítésre. 

Május 27 reggelét jelölték ki a HELL ENERGY marketingesei. Időzített élesítés volt, amely annyit jelent, hogy az utolsó percekben megjelenik egy visszaszámláló. Amint nullát üt az óra, a webshop elérhetővé válik a felhasználók számára.

Nagy volt az izgalom. Csapatunk is emberekből áll és bármennyire is próbáljuk elkerülni, a hiba lehetősége jelen volt. Ezért egy ilyen visszaszámlálós, több tízezer főt megmozgató indulás veszélyeket is rejtett.

De bíztunk a sikerben, a pillanatát pedig úgy érzetük, meg kell örökítenünk: 

A webshop láthatóan nagyszerűen indult, hiba nélkül kiállta az azonnali terheléses tesztet.

“A webstudio minden nehézséget meg tudott ugrani ami nagyon pozitív, hiszen feszített tempóban is minimális hibázási számmal dolgoztak, eközben mindig kedvesen és szakmailag hozzáértően álltak rendelkezésünkre.”

Pócsi Nikolett, Online marketinges, HELL ENERGY


A közös munkának még korántsem volt vége 

Az egyedi webshopok esetén nem ér véget a közös munka az élesítés után. A webáruházak marketingjében meghatározó szerepük van a különböző kuponoknak és időszakos promócióknak. Emellett megbízónk folyamatosan bővíti termékpalettáját, valamint különböző influenszer kampányokat futtat, amelyek kezeléséhez rendszeres fejlesztői támogatásra van szükség.

Tudjuk, hogy ekkor a gyors reakció és a rövid fejlesztési határidők nagyon fontosak, ezért is ajánlottuk ügyfelünknek Prémium rendelkezésre állásunkat. Így amellett, hogy mindig számíthatnak csapatunkra, fejlesztési kéréseiket kiemelt prioritással végezzük el.

Közel egy évvel az átadás után elmondhatjuk, hogy már több új termék, (például a vitaminokkal dúsított Classic+) webshopban történő megjelenítésében és számos egyedi nyereményjáték online megvalósításában számíthattak ránk.

Az együttműködés a HELL ENERGY kapcsolattartóival pedig továbbra is tökéletes. Több alkalommal lepték már meg csapatunkat minőségi HELL és XIXO tálcákkal. Tárgyalónkban pedig HELL hűtőből kínáljuk új érdeklődőinket.

HELL ENERGY hűtő és poszter irodánkban

A hűtő mellett top projektünk poszterrel is megemlékezünk a HELL ENERGY STORE fejlesztésére


Összegzés

A HELL ENERGY STORE webshop elkészítése emlékezetes kihívás volt. A nagyvállalati elvárások a határidők és a funkciók terén remek tanulási és fejlődési lehetőséget biztosítottak és biztosítanak még ma is.

Megrendelőnk marketingeseivel történő távoli kapcsolattartás pedig már az elmúlt évben remek példa volt arra, hogy személyes találkozók nélkül is lehetséges a produktív együttműködés.
Közép-nagyvállalkozás döntéshozójaként ezek lehetnek a legfontosabb számodra is: eredmények garantált határidőben, amikkel lenyűgözheted a vezetőséget és fejlesztő csapat akikkel nem okoz problémát a kommunikáció. 

"Őszintén mondhatom, hogy kis- közép- illetve nagyvállalatok számára is megfelelő választás lehet ez a cég, hiszen tapasztalatuk és szűnni nem akaró tanulási vágyuk mindig megoldás lehet minden problémára."

Pócsi Nikolett, Online marketinges, HELL ENERG


Tudd meg, hogyan segíthetjük a te előrelépésedet is egyedi webáruház készítéssel!