Ezeket a levelezőprogramokat érdemes elkerülnöd

2021. október 22.

Ebben a blogbejegyzésben összegyűjtöttük az elvault levelezőprogramok legfőbb problémáit, és azt is, hogy melyek azok a kliensek, amiket érdemes messziről elkerülnöd, ha hatékony és biztonságos üzleti levelezésre vágysz.

Úgy érzed, már mindent megtettél annak érdekében, hogy céges levelezésedből kihozd a maximumot, mégsem vagy elégedett? Arra esetleg gondoltál, hogy magával a levelezőprogrammal lehet a gond?

Hiába van e-mail címed megbízható szolgáltatónál és hiába fizetsz elő bármilyen profi csomagra, ha közben akadályoz a levelező kliens, amit használsz. Olyan ez, mintha megvennéd a legújabb Audi modellt jobbkormányosan, és elkezdenéd itthon vezetni. Elindulna az úton, de a sávváltás már nehézkes lenne.

Éppen ezért szeretnénk most segíteni abban, hogy ki tudd használni a vállalati levelező csomagodba foglalt összes szolgáltatást, korlátok és megoldhatatlan problémák nélkül.

A teljesség igénye nélkül összegyűjtöttük azokat a programokat, amelyekről egyértelműen ki merjük jelenteni, hogy nem javasoljuk a használatukat céges levelezéshez:

Persze nem csak annyival indokoljuk ezt a felsorolást, hogy elavultak, vagy túl régiek. Nézzük meg a legfőbb tényezőket, amik a nem megfelelő program használata során akadályozhatják levelezésed.

Miért váltsd le elavult levelező kliensed?

Nem biztonságos

Mivel a biztonsági rendszer sokkal kevésbé fejlett egy több éves szoftverben, mint a folyamatosan frissülő programokban, e-mail fiókod nagyobb veszélynek van kitéve. Több esélyük van a vírusoknak arra, hogy beférkőzzenek számítógépedbe, ráadásul adataid sincsenek biztonságban, hiszen a fiók sokkal könnyebben feltörhető.

Korlátozottan működik

Rengeteg olyan problémával kell szembenézned, ami a modern alkalmazásoknál szinte fel sem merül. A folyamatosan akadozó, olykor idegtépően lassú működés, a gyakori lefagyások és a levelek nehézkes elküldése mind-mind abból fakadnak, hogy a program már túl rég kapott frissítést.

Nem tudod teljeskörűen kihasználni

Az előző ponthoz fűződően megemlítenénk az üzenetek fogadásával kapcsolatos nehézségeket is. Mivel a levelezőkliens több éves, könnyen előfordulhat, hogy nem támogatja a fogadott e-mailekben használt formátumokat, gondolva itt például a csatolmányokra, vagy az e-mail aláírásra. Ez azt eredményezi, hogy nem kapod meg a levelet, vagy megkapod, de a csatolmány nélkül, esetleg teljesen olvashatatlanul.

Nincs hozzá támogatás

Végül, de semmi esetre sem utolsó sorban megemlítenénk, hogy a korszerűtlen levelezőkliensekhez nem jár támogatás. A Microsoft nem biztosít ügyfélszolgálatot, így ha valami probléma adódik, nem tudsz segítséget kérni. Ha esetleg már üzleti levelező szolgáltatásunk, a Business Mail használója vagy, fontos tudnod, hogy mi sem tudjuk garantálni, hogy a fent említett programokban működni fog levelezésed, és ügyfélszolgálatunk sem fog tudni minden esetben támogatást nyújtani.

A fenti problémák kialakulása megelőzhető, illetve az esetleges hibaelhárítás sokkal könnyebben kivitelezhető, ha naprakész levelezőprogramot használsz. Korábbi cikkünkben már összegyűjtöttük és kielemeztük az általunk ajánlott klienseket, ezt itt érheted el.

A mi csapatunk a Mozilla Thunderbirdre esküszik, hiszen évek óta ezt a programot használjuk, és mindig számíthatunk rá levelezésünk során. Ha szeretnél klienst váltani, kezdd a Thunderbirddel!

Reméljük, cikkünkkel neked is segíthettünk abban, hogy magasabb szintre emeld vállalati levelezésed, és ne ütközz olyan akadályokba, amik a megfelelő program használatával könnyedén kiküszöbölhetők.

Ha esetleg továbbra is tapasztalsz problémákat, írtunk egy cikket az üzleti levelezés során felmerülő tipikus hibákról és megoldásukról, olvasd el ezt is!

Teljes verzió
Huszár Lili Boglárka
Online marketing munkatárs