Úgy érzed, már mindent megtettél annak érdekében, hogy céges levelezésedből kihozd a maximumot, mégsem vagy elégedett? Arra esetleg gondoltál, hogy magával a levelezőprogrammal lehet a gond?
Hiába van e-mail címed megbízható szolgáltatónál és hiába fizetsz elő bármilyen profi csomagra, ha közben akadályoz a levelező kliens, amit használsz. Olyan ez, mintha megvennéd a legújabb Audi modellt jobbkormányosan, és elkezdenéd itthon vezetni. Elindulna az úton, de a sávváltás már nehézkes lenne.
Éppen ezért szeretnénk most segíteni abban, hogy ki tudd használni a vállalati levelező csomagodba foglalt összes szolgáltatást, korlátok és megoldhatatlan problémák nélkül.
A teljesség igénye nélkül összegyűjtöttük azokat a programokat, amelyekről egyértelműen ki merjük jelenteni, hogy nem javasoljuk a használatukat céges levelezéshez:
Persze nem csak annyival indokoljuk ezt a felsorolást, hogy elavultak, vagy túl régiek. Nézzük meg a legfőbb tényezőket, amik a nem megfelelő program használata során akadályozhatják levelezésed.
Mivel a biztonsági rendszer sokkal kevésbé fejlett egy több éves szoftverben, mint a folyamatosan frissülő programokban, e-mail fiókod nagyobb veszélynek van kitéve. Több esélyük van a vírusoknak arra, hogy beférkőzzenek számítógépedbe, ráadásul adataid sincsenek biztonságban, hiszen a fiók sokkal könnyebben feltörhető.
Rengeteg olyan problémával kell szembenézned, ami a modern alkalmazásoknál szinte fel sem merül. A folyamatosan akadozó, olykor idegtépően lassú működés, a gyakori lefagyások és a levelek nehézkes elküldése mind-mind abból fakadnak, hogy a program már túl rég kapott frissítést.
Az előző ponthoz fűződően megemlítenénk az üzenetek fogadásával kapcsolatos nehézségeket is. Mivel a levelezőkliens több éves, könnyen előfordulhat, hogy nem támogatja a fogadott e-mailekben használt formátumokat, gondolva itt például a csatolmányokra, vagy az e-mail aláírásra. Ez azt eredményezi, hogy nem kapod meg a levelet, vagy megkapod, de a csatolmány nélkül, esetleg teljesen olvashatatlanul.
Végül, de semmi esetre sem utolsó sorban megemlítenénk, hogy a korszerűtlen levelezőkliensekhez nem jár támogatás. A Microsoft nem biztosít ügyfélszolgálatot, így ha valami probléma adódik, nem tudsz segítséget kérni. Ha esetleg már üzleti levelező szolgáltatásunk, a Business Mail használója vagy, fontos tudnod, hogy mi sem tudjuk garantálni, hogy a fent említett programokban működni fog levelezésed, és ügyfélszolgálatunk sem fog tudni minden esetben támogatást nyújtani.
A fenti problémák kialakulása megelőzhető, illetve az esetleges hibaelhárítás sokkal könnyebben kivitelezhető, ha naprakész levelezőprogramot használsz. Korábbi cikkünkben már összegyűjtöttük és kielemeztük az általunk ajánlott klienseket, ezt itt érheted el.
A mi csapatunk a Mozilla Thunderbirdre esküszik, hiszen évek óta ezt a programot használjuk, és mindig számíthatunk rá levelezésünk során. Ha szeretnél klienst váltani, kezdd a Thunderbirddel!
Reméljük, cikkünkkel neked is segíthettünk abban, hogy magasabb szintre emeld vállalati levelezésed, és ne ütközz olyan akadályokba, amik a megfelelő program használatával könnyedén kiküszöbölhetők.
Ha esetleg továbbra is tapasztalsz problémákat, írtunk egy cikket az üzleti levelezés során felmerülő tipikus hibákról és megoldásukról, olvasd el ezt is!