Mit várhatsz el a marketing ügynökségedtől?
2022. augusztus 22.
Ha te is azt tervezed, hogy delegálod a marketing feladatokat, nem árt tisztában lenned azzal, hogy mit is várhatsz el egy marketing ügynökségtől a közös munka során! A cél mindkét oldalon megegyezik: hosszú távú és mindenki számára gyümölcsöző együt
Ma már szinte megkerülhetetlen egy fejlődő vállalkozás számára, hogy marketing céljainak elérésébe invesztáljon.
Minden dinamikusan növekvő vállalkozás életében eljön az a pont, amikor olyan akadályokba ütközik, melyeknek a megoldásához nem rendelkezik kellő szakértelemmel, vagy akár a feladat alapos elvégzéséhez szükséges időkerettel.
Ha te is azt tervezed, hogy delegálod a marketing feladatokat, fontos tisztában lenned azzal, hogy mit is várhatsz el egy marketing ügynökségtől a közös munka során. A cél mindkét oldalon megegyezik: hosszú távú és mindenki számára gyümölcsöző együttműködés megalapozása.
Ebben a cikkben összegyűjtöttük (a teljesség igénye nélkül), hogy milyen szempontokat érdemes figyelembe venned ahhoz, hogy a megfelelő ügynökséget válaszd a feladatra..
De mire való a marketing?
Annak érdekében, hogy tudd, mit is várhatsz el partneredtől először azt kell megértened, miért fontos, hogy megbízz egyet a vállalkozásod képviseletével. Ha nagy vonalakban szeretnénk összefoglalni, a marketing az értékesítést hivatott segíteni.
Feladata: megkeresni az ideális kommunikációs csatornát a vásárlóid felé és ezen keresztül a megfelelő információkat közvetíteni, amely megkönnyíti a döntéshozást arról, hogy miért éppen a Te céged termékeit/szolgáltatásait válasszák.
0. lépés
Az eredményes együttműködés érdekében fontos, hogy jól átgondold, mi is jelenti számodra a sikert.
Minél konkrétabban meg tudod fogalmazni a célkitűzéseidet, annál következetesebben tudja majd a megbízott marketing ügynökség képviselni az érdekeidet és megvalósítani a céljaidat.
Persze az is fontos, hogy ezeket reálisan fel tudd mérni. Az első találkozó alkalmával érdemes rögtön egyeztetni és visszajelzést kérni a célok megvalósíthatóságáról.
Ez az ügynökség számára éppoly sarkalatos, mint neked. Hiszen ha nem kapsz őszinte visszajelzést arról, hogy az általad elképzelt cél szerintük elérhető-e az elvárt idő alatt, akkor a közös munka nem lesz hosszú távú és mindkét félben csalódottság marad.
Körültekintő és alapos tervezés
A folyamat legelején meg kell határozni, hogy rövid távú, középtávú, vagy hosszú távú együttműködésről van-e szó. Vannak olyan marketing ügynökségek, melyek különböző feladatokra specializálódtak. Ezekben az esetekben beszélhetünk kampányszintű megbízásokról, rövid, vagy középtávon.
Ha azt szeretnéd, hogy a kiválasztott ügynökség teljeskörűen foglalkozzon a vállalkozásod marketingjével, akkor ideális esetben a közös munka hosszú távra szól. Az első és egyben legfontosabb lépés a stratégia megalkotása, amely ezekben az esetekben is megfogalmazza a különböző távokon az elképzeléseket.
Ezek teljes mértékben egyediek, hiszen figyelembe veszik a vállalkozásod különböző paramétereit, lehetőségeit stb. Ennek a folyamatnak a kihagyhatatlan része a konkurenciád alapos elemzése és feltérképezése is. Az fws-nél a marketingterv készítése a bevált folyamatunk alapfázisának kulcsfontosságú eleme.
Hogy teljesít a weboldalad?
Mielőtt bármilyen online hirdetési stratégia szóba kerülne, elvárható, hogy az ügynökség megvizsgálja a weboldalad teljesítményét is szakértői szemmel. Mekkora forgalom érkezik a honlapodra? A látogatók hány százalékából lesz vásárló?
Ha a számok alulmaradnak a vártnál, akkor azt is érdemes megvizsgálni, hogy hol nem teljesít megfelelően az oldalad és milyen fejlesztések lehetnek aktuálisak, melyek a forgalom növekedését támogatják.
Mi a legfontosabb feladata a marketing ügynökségnek?
Hogy megtalálja a kiaknázatlan lehetőségeket, amik egybevágnak az üzleti céljaiddal.
Ez mindkét oldalról elkötelezettséget, türelmet és kitartást jelent. A közös munka kezdeti szakasza a tesztelésről és ismerkedésről szól, mielőtt megtaláljátok a ritmust. A bizalom kiépítése szintén nagyon fontos eleme az együttműködésnek, melynek alapja a transzparencia és az őszinteség.
A megfelelő marketing ügynökség a Te céljaid elérésén dolgozik, cserébe viszont fontos, hogy őszintén kommunikáljatok egymással és megfontold a szakértők tanácsait. Az elvárásoknak egyensúlyban kell lenniük a beinvesztált pénzzel, energiával.
A teljesítmény mérése és elemzése
Az egyik legfontosabb elvárásnak a nyomonkövethetőségnek kell lennie. Ha egy marketing ügynökség nem tud felmutatni mérőszámokat, akkor biztosan tudhatod, hogy nem jó helyen vagy.
A jó marketingre nincs előre megírt recept, ezért kell folyamatosan monitorozni a hirdetéseid teljesítményét és elemezni azokat.
Ha többet szeretnél tudni arról, hogy mi hogyan készítjük a riportokat kattints ide és ismerd meg szolgáltatásunkat!
Intő jelek
Intő jel lehet, ha az ügynökség garanciát vállal konkrét számok meghatározott időn belüli elérésére.
Az alapvetően elvárható, hogy a tudásuknak megfelelő legmagasabb szinten képviseljenek, de az kizárt, hogy pontosan meg tudják előre jósolni akár fél, vagy egy év közös munka eredményeit.
Röviden összefoglalva:
-
Gondold végig és határozd meg a céljaidat!
-
Tervezzétek meg alaposan, hogy milyen távra szól az együttműködés, milyen stratégiát fogtok követni, figyelj arra, hogy ezek személyre szabott megoldások legyenek.
-
Vizsgáljátok meg az akadályozó tényezőket és kérj javaslatokat azok elhárítására.
-
Építsétek fel a bizalmat és kommunikáljatok őszintén!
-
Kövessétek nyomon együtt az online jelenléted/hirdetéseid teljesítményét!
Reméljük a fent összefoglaltak hozzájárulnak ahhoz, hogy a megfelelő marketing ügynökséget válaszd.
Keresd fel blogunkat, ha további hasznos infóra van szükséged marketinged kiszervezésével kapcsolatban!