Honnan tudod, milyen mérőkódot használ a weboldalad?
2024. április 9.
Megszűnnek a régi Universal Analytics mérőkódok. A legegyszerűbben így tudod ellenőrizni, mit használ az oldalad a mérésekhez.
Universal Analytics helyett GA4
2023 júliusában a Universal Analytics (UA) rendszerét felváltotta a Google Analytics 4 (GA4). A átállást követően a régi UA kezdetű kódok megmaradtak ugyan, viszont mérést már nem végeznek. Ezek a kódok tűnnek el a Google Analytics-ből 2024. július 1-jétől.
Mi a GA4 és miért jó?
A GA4 okozta változáskról itt írtunk korábban. Az egyik legelemibb különbség a két rendszer között az általuk használt mérési modell. A Universal Analytics mérési modellje az oldalmegtekintések alatt zajló munkamenetekre fókuszál, amely több interakciót is tartalmazhat. Míg a GA4-nél minden interakció eseményként rögzíthető, tehát esemény- és paraméteralapú mérési modellt használ.
Az adatokat különböző kimutatások helyett egyetlen nézetben vizsgálhatjuk az adatokat, amikhez tetszőlegesen állíthatunk be különböző szűrőket, mely információk relevánsak a számunkra. Így lehetőségünk van személyre szabni a rendszert, és tetszőleges módon nyerhetünk ki adatokat. Továbbá különböző grafikonokat készíthetünk belőlük a Google Data Studioban, hogy az eredményeket minél jobban szemléltethessük.
Honnan tudod, milyen mérést használ az oldalad?
Valószínűleg ez az egyik legelső kérdés, ami az eszedbe jutott, amikor megkaptad a Google hírlevelét a Universal Anaytics megszűnéséről. A legegyszerűbben így tudod ellenőrizni, milyen Google kódot használ az oldalad a mérésekhez:
- Nyisd meg a https://tagassistant.google.com/ oldalt
- Kattints az “Add domain” gombra
- Írd a weboldalad domaint nevét (például: https:/fws.hu/)
- Kattints a Connect gombra
- Fel fog ugrani a weboldalad egy új ablakban. Lépj vissza a korábbi oldalra és kattints a “Continue” gombra
- Keresd a G- kezdetű kódot a “Google tags found” nevű sávban, ami a GA4 kódot jelöli. (Amennyiben UA- kezdetű kódot látsz, de nincs mellette G- kezdeetű, akkor te még a régi Analytics-et használod.)
Mi a teendő, ha még a Universal Analytics (UA-kezdetű) kód van az oldalban?
Ebben az esetben mielőbb keresd fel hirdetés kezelődet, hogy állítsa be az új GA4-et, majd jelezd a módosítási kérésedet a weboldalad fejlesztői felé!