Miért fontos a weboldalad teljesítményének javítása?

2022. október 28.

A META 2022-es kutatása szerint a látogatók 50%-a elhagyja a weboldalt, azelőtt, hogy megnézte volna, ha az 3 másodpercnél lassabban töltődik be. Milyen szempontokat vizsgáltak és mit jelent ez a weboldal tulajdonosokra nézve? Olvasd el cikkünkben.

Előfordult már veled is, hogy rákattintottál egy oldalra, de az olyan lassan töltődött be, hogy még azelőtt kiikszelted, hogy megnézted volna?

Ez nem egyedülálló eset.. A META kutatása szerint a weboldal látogatók 50%-a elhagyja azokat az oldalakat, amelyeknél 3 másodpercnél tovább kell várni a betöltődésre.

A kutatásnak volt még egy fontos megállapítása, mégpedig az, hogy a weboldalak forgalmának egyre nagyobb százalékát teszik ki a mobilos felhasználók.

weboldal gyorsaság

Mit jelent ez a weboldal tulajdonosokra nézve?

Egyrészről azt, hogy nagyon fontos, hogy zökkenőmentes élményt nyújtson a weboldalad a mobileszközökről érkező felhasználók számára.

Másrészről pedig azt, hogy itt az ideje, hogy lemérd a weboldalad átlagos betöltődési idejét. Ezt itt tudod megtenni:

Mit tehetsz azért, hogy a weboldaladon tartsd a látogatóidat?

A felhasználói élmény javítása által jobb kapcsolatot tudsz kialakítani érdeklődőiddel. A META kutatásai alapján a következő tényezők a legfontosabbak:

  1. Sebesség
  2. Részletek és válaszok
  3. Mobilra optimalizáltság

Sebesség

Manapság, különösen az e-kereskedelmi oldalak és az online vásárlás népszerűsége miatt, a gyors oldalbetöltési idő elengedhetetlen egy weboldal számára.

Abban, hogy a marketing céljaid hogyan valósulnak meg, nagy szerepet játszik a weboldalad teljesítménye is. Ha a teljes felhasználói élményre fókuszálsz a hirdetésre kattintástól az oldalra érkezésig (és tovább), úgy jelentősen növelheted vállalkozásod sikerét, mivel nagy hatással van az ügyfelek elégedettségére. A vásárlás lebonyolításának sebessége elégedett ügyfeleket generál a pozitív online élmény miatt, és nagyobb valószínűséggel alakul át az érdeklődésből értékesítéssé.

A látogatóid mellett a Google is értékelni fogja erőfeszítéseid. Mert az oldalad betöltési ideje befolyásolja a keresőmotorok rangsorolását. A Google egy algoritmust használ egy weboldal helyezésének meghatározásához, és az oldal betöltési sebessége az egyik elemzett tényező. Ez azt jelenti, hogy a Google a vásárlókat a gyorsabb webes tartalmak felé irányítja.

Sajnos sok vállalkozás még nem optimalizálta weboldalát mobilra, és nagyon lassú a betöltési ideje is. Ez azoknak a cégeknek okoz jelentős bevételkiesést, akik kezdetben úgy gondolták, hogy elkészítik saját weboldalukat, például Wordpress-es vagy más tartalomkezelővel, esetleg megbíztak valakit, aki ezt megtette helyettük, ám az üzemeltetés az átadás után már az ő feladatuk lett, vagyis a fejlesztőjükkel való közös munka az átadásig tartott.

Részletek és válaszok

A kutatás érdekes felismerése volt, hogy a látogató által kattintott hirdetés és a céloldal között folytonosságnak kell lennie. Ez azt jelenti, hogy a hirdetésben szereplő képeknek és üzeneteknek át kell jutniuk a céloldalra. Vagyis, az oldalaknak választ kell adniuk a leggyakoribb kérdésekre a termékekkel kapcsolatban, részleteket kell tartalmazniuk magáról a termékről - például hogy miből készült - ezen felül specifikációkat, értékeléseket, és olyan képeket kell megjeleníteniük, amelyek különböző szögekből és használat közben is bemutatják a terméket.

Ha tehát kültéri termékről van szó, mutasd be kültéri környezetben úgy, hogy a vásárló képes legyen elképzelni magát a termék használata közben és megértse, hogyan néz ki a való életben.

Mobilra optimalizált weboldal

A weboldal optimalizálása más eszközökre azért nagyon fontos, hogy az helyesen jelenjen meg és jól működjön mobileszközökön. Segítségével jobb helyezést érhet el, és nagyobb organikus forgalmat bonyolíthat oldalad a keresőmotorok találati oldalain.

mobilra optimalizált weboldal

Ha pozitív mobilos élményt nyújt egy weboldal, akkor sokkal valószínűbb, hogy az érdeklődők valamikor a jövőben visszatérnek rá. Ez pedig növeli annak az esélyét, hogy a vásárlók száma is növekedjen. Tehát, egy mobilra optimalizált weboldal több konverziót fog hozni a tulajdonosának, és a Google algoritmusa ezt a tényezőt is figyelembe veszi, azaz a mobileszközökre optimalizált weboldalakat részesíti előnyben.

Ha nem vagy biztos abban, hogy oldalad megfelel a fenti kritériumoknak, akkor kérd segítségünket, és kollégáink elemzik oldalad teljesítményét.

Ez a cikk a META erre vonatkozó kutatása és a searchenginejournal.com cikke alapján készült.

Teljes verzió
Böröndi Boglárka
Junior Marketing Menedzser