Előfordult már veled is, hogy rákattintottál egy oldalra, de az olyan lassan töltődött be, hogy még azelőtt kiikszelted, hogy megnézted volna?
Ez nem egyedülálló eset.. A META kutatása szerint a weboldal látogatók 50%-a elhagyja azokat az oldalakat, amelyeknél 3 másodpercnél tovább kell várni a betöltődésre.
A kutatásnak volt még egy fontos megállapítása, mégpedig az, hogy a weboldalak forgalmának egyre nagyobb százalékát teszik ki a mobilos felhasználók.
Egyrészről azt, hogy nagyon fontos, hogy zökkenőmentes élményt nyújtson a weboldalad a mobileszközökről érkező felhasználók számára.
Másrészről pedig azt, hogy itt az ideje, hogy lemérd a weboldalad átlagos betöltődési idejét. Ezt itt tudod megtenni:
A felhasználói élmény javítása által jobb kapcsolatot tudsz kialakítani érdeklődőiddel. A META kutatásai alapján a következő tényezők a legfontosabbak:
Manapság, különösen az e-kereskedelmi oldalak és az online vásárlás népszerűsége miatt, a gyors oldalbetöltési idő elengedhetetlen egy weboldal számára.
Abban, hogy a marketing céljaid hogyan valósulnak meg, nagy szerepet játszik a weboldalad teljesítménye is. Ha a teljes felhasználói élményre fókuszálsz a hirdetésre kattintástól az oldalra érkezésig (és tovább), úgy jelentősen növelheted vállalkozásod sikerét, mivel nagy hatással van az ügyfelek elégedettségére. A vásárlás lebonyolításának sebessége elégedett ügyfeleket generál a pozitív online élmény miatt, és nagyobb valószínűséggel alakul át az érdeklődésből értékesítéssé.
A látogatóid mellett a Google is értékelni fogja erőfeszítéseid. Mert az oldalad betöltési ideje befolyásolja a keresőmotorok rangsorolását. A Google egy algoritmust használ egy weboldal helyezésének meghatározásához, és az oldal betöltési sebessége az egyik elemzett tényező. Ez azt jelenti, hogy a Google a vásárlókat a gyorsabb webes tartalmak felé irányítja.
Sajnos sok vállalkozás még nem optimalizálta weboldalát mobilra, és nagyon lassú a betöltési ideje is. Ez azoknak a cégeknek okoz jelentős bevételkiesést, akik kezdetben úgy gondolták, hogy elkészítik saját weboldalukat, például Wordpress-es vagy más tartalomkezelővel, esetleg megbíztak valakit, aki ezt megtette helyettük, ám az üzemeltetés az átadás után már az ő feladatuk lett, vagyis a fejlesztőjükkel való közös munka az átadásig tartott.
A kutatás érdekes felismerése volt, hogy a látogató által kattintott hirdetés és a céloldal között folytonosságnak kell lennie. Ez azt jelenti, hogy a hirdetésben szereplő képeknek és üzeneteknek át kell jutniuk a céloldalra. Vagyis, az oldalaknak választ kell adniuk a leggyakoribb kérdésekre a termékekkel kapcsolatban, részleteket kell tartalmazniuk magáról a termékről - például hogy miből készült - ezen felül specifikációkat, értékeléseket, és olyan képeket kell megjeleníteniük, amelyek különböző szögekből és használat közben is bemutatják a terméket.
Ha tehát kültéri termékről van szó, mutasd be kültéri környezetben úgy, hogy a vásárló képes legyen elképzelni magát a termék használata közben és megértse, hogyan néz ki a való életben.
A weboldal optimalizálása más eszközökre azért nagyon fontos, hogy az helyesen jelenjen meg és jól működjön mobileszközökön. Segítségével jobb helyezést érhet el, és nagyobb organikus forgalmat bonyolíthat oldalad a keresőmotorok találati oldalain.
Ha pozitív mobilos élményt nyújt egy weboldal, akkor sokkal valószínűbb, hogy az érdeklődők valamikor a jövőben visszatérnek rá. Ez pedig növeli annak az esélyét, hogy a vásárlók száma is növekedjen. Tehát, egy mobilra optimalizált weboldal több konverziót fog hozni a tulajdonosának, és a Google algoritmusa ezt a tényezőt is figyelembe veszi, azaz a mobileszközökre optimalizált weboldalakat részesíti előnyben.
Ha nem vagy biztos abban, hogy oldalad megfelel a fenti kritériumoknak, akkor kérd segítségünket, és kollégáink elemzik oldalad teljesítményét.
Ez a cikk a META erre vonatkozó kutatása és a searchenginejournal.com cikke alapján készült.