Weboldalad tervezésekor több szempontot is figyelembe kell vennünk, amiknek
összehangolása nem könnyű feladat. Tervező tanácsadásunk során az alábbi témakörök
kidolgozásával érjük el az ideális weboldalt az üzleti céljaid eléréséhez.
Weboldal fő célja és célközönsége
Az első és legfontosabb lépés az üzleti törekvések tisztázása. A jól működő és
eredményes weboldal kialakításához ismerni kell a célközönséget, konkurenciát, és a
vállalkozás üzleti céljait. Ezek együttesen határozzák meg, milyen menüszerkezetre,
tartalomra, funkciókra, kommunikációra és megjelenésre lesz szükség.
Menüszerkezet, oldal struktúrája
Korábban elegendő volt egy jó főoldal a hatékony online jelenléthez, ez mára
teljesen megváltozott. A Google minden aloldalt önálló landoló oldalként kezel,
aminek egyedi célja és közönsége van. Ennek ismeretében épül fel a hatékony menüszerkezet,
és a logikus oldal struktúra, ami segíti a honlapra érkezőket megtalálni a számukra releváns
információkat.
Szolgáltatások aloldalai
Valójában ezek az aloldalak különálló, úgynevezett landoló oldalként működnek,
ami segíti az értékesítési folyamatot. Ezért fektetünk nagy hangsúlyt arra, hogy
megtervezzük, milyen adatok, milyen elrendezésben jelenjenek meg a szolgáltatásoknál.
(Figyelembe véve a felhasználói élmény és a keresőoptimalizálás elveit.)
Referenciák oldala
A Referenciák aloldal kulcsfontosságú az új ügyfelek bizalmának elnyerésében,
hiszen itt mutathatóak be a szolgáltatások eredményei. Konkrét esettanulmányokkal
és ügyfélvéleményekkel építhető ki a hitelesség, ami segíti a látogatókat a döntéshozatalban.
A tervezési folyamat során megvizsgáljuk, milyen struktúrát érdemes alkalmazni a referenciák bemutatására.
Karrier oldal
Ez az oldal tartalmazza az aktuális állásajánlatokat, információkat a munkakörülményekről,
fejlődési és képzési lehetőségekről. Emellett a leendő ügyfelek számára is fontos kapcsolódási
pont, ahol megtekinthetik, hogy a vállalat milyen értékeket és munkakultúrát képvisel. Ezáltal
nemcsak a potenciális alkalmazottak, hanem az ügyfelek is láthatják, hogy egy elkötelezett és
összetartó csapattal működik együtt a cég.
Arculati és design elemek
Egy professzionális cég rendelkezik egy - a vállalat színvonalát tükröző és
a célcsoportnak megfelelő - logóval és arculati elemekkel, ami meghatározza az
oldal megjelenését is. A tervezés során megvizsgáljuk a piaci trendeket és a
leendő vásárlók igényeit, majd javaslatot teszünk a webdesign stílusára, hogy az
innovatív és piacvezető legyen.
SEO és szövegírás
Olyan szöveget írni, ami megfelel a keresőoptimalizálási elveknek, elegendő
információt nyújt és a célközönség számára is élvezhető olvasmány, egyáltalán
nem könnyű. Ehhez ismerni kell a releváns kulcsszavakat, amik a potenciális vásárlók
értenek és ami a legfontosabb, használnak is. Hiába helyes megnevezés például a
burgonya, ha a vásárlók túlnyomó többsége krumpliként keres rá a Google-ben.
Minőségi képek és videók
A vizuális tartalmak (képek és videók) a legmeghatározóbb elemei a weboldal
arculatának. Hiába tökéletes a logó és a színválasztás, ha a képek teljesen
elütnek a tervezett designtól, vagy ami még rosszabb: gyenge minőségűek.
Éppen ezért a tanácsadás során felvázoljuk, hol, milyen minőségű, stílusú és
témájú képi vagy videós tartalomra lesz szükség a webáruházban.
Online jelenlét
Weboldalad önmagában csak egy üres platform, amit meg kell töltened potenciális
ügyfelekkel. Ehhez kidolgozott marketing stratégiára, aktív online jelenlétre
(például blogra) és hirdetésekre is szükséged lesz. A tervezés során javaslatokat
kapsz arra, hogyan tudnád az online marketing csatornákon erősíteni vállalatod, és
kidolgozzuk, hogyan kapcsold össze ezekkel a honlapodat.
Jogszabályi megfelelés
A jogi követelmények, mint az általános szerződési feltételek, GDPR kompatibilis
adatkezelési tájékoztató, impresszum, illetve a szállítási, fizetési és elállási
feltételek feltüntetése nem csupán formális elvárások. Hiányuk bizalmatlanná teszi
a vásárlót és súlyos bírságokat vonnak maguk után. Éppen ezért nagy hangsúlyt fektetünk
jogi elemek témakörére.