Visszahívást kérek

fws blog

Weboldal generálkivitelezése sikeres építőipari vállalkozásnak

2020. május 12.
Weboldal generálkivitelezése sikeres építőipari vállalkozásnak

Látványos referenciák, minőségi termékek és szolgáltatások,  évről-évre növekvő bevétel, rendszeres tovább ajánlások. Így jellemeznénk egy sikeres építőipari vállalkozást. Ha te is ilyen cég döntéshozója vagy, tudod milyen presztízzsel jár ez. A munkaeszközök, céges autók és irodátok is biztosan ezt e a színvonalat képviselik. Így van ez a B-West-Ker Kft.-nél is. Azonban valami nem illett be ebbe a képbe. 

Ez pedig az online jelenlétük. Cikkünkben bemutatjuk neked miért fontos az építőipari vállalkozásoknak webes megjelenésük és hogyan készítettünk modern, vevőszerző weboldalt, amely hosszú éveken át támogathatja ügyfelünk további fejlődését. 


Weboldal készítés építőipari cégeknek

Mit gondolsz mi található meg szinte minden építőipari vállalkozás céges autóin, reklámtábláin vagy árajánlatain? Mi az, ami a jelen helyzetben minden iparágban olyan fontossá vált, mint még soha?  

A két kérdésre külön-külön sokféle válasz érkezhet, azonban egy van, amely mindkettőre igaz: weboldaluk címe. Természetesen nem a domain név fontosságáról szól a teljes cikk, arról már írtunk egyet korábban.

 A weboldal szinte mindenhol feltűnő címe azonban két ok miatt nagyon fontos az építőiparban.

Növeli a látogatók számát: a legtermészetesebb cél a weboldal domain nevének megjelenítésével a céges autókon és reklámanyagokon, hogy az érdeklődők meglátogassák a weboldalt. Ott további referenciákat nézzenek meg, olvassanak a szolgáltatásról, termékekről és végül kérjenek ajánlatot.

Növeli a cég ismertségét: A logók, cégnév és egyéb megjelenített arculati elemek mellett lehetséges, hogy a weboldal domain neve marad meg a legjobban az emberekben, amikor elsuhan mellettük a céges autó vagy átlapoznak a legújabb Szuperinfón. Így amikor legközelebb szükségük lesz a szolgáltatásra, tudják majd hol kell keresniük.

weboldal domain neve a B-West-Ker Kft. céges autóinPartnerünk, a B-West-Ker Kft. autóin is a cégnév után a weboldal címe a legfontosabb információ.

Az előbb említett, úgynevezett offline csatornák (nyomtatott hirdetések, reklámtáblák) is a weboldalra vezetnek. A vállalkozás ismertsége elválaszthatatlanná vált honlapjától és online jelenlététől.

Lehet, hogy egy ilyen népszerűsítő kampány többet árt, mint használ? Mi van akkor, ha a vállalkozás színvonala már messze meghaladta a mindenhol hirdetett honlap színvonalát?

Képzeld csak el, hogy egy ismerősöd jó szívvel ajánl neked egy professzionális vállalkozást, miután rákeresel pedig egy amatőr, elhagyatott weboldalon találod magad. Nem hiszem, hogy nyugalommal keresed fel, ha egyáltalán felkeresed ezek után... 

Hasonló problémával fordult hozzánk 2019 őszén a rábatamási székhelyű B-West-Ker Kft. A vállalkozás fő tevékenysége bádogos termékek forgalmazása Nyugat-Magyarországon. Minőségi termékeiknek és az iparágban páratlanul ügyfélbarát folyamataiknak köszönhetően nagy mértékű fejlődést értek el az elmúlt években.

Ezzel párhuzamosan a fiatalos csapatban egyre több online csatorna felé nyitottak (Facebook oldal, Facebook hirdetések). Az alapításkor elkészített sablon weboldaluk azonban már nem azt a szintet képviselte 2019-ben, amit egy több, mint 200 milliós árbevételű vállalkozás elvárhat. 


"Korábbi honlapunk fejlesztésére, frissítésére nem volt lehetőségünk. Ahogy vállalkozásunk folyamatosan fejlődött, egyre nagyobb igényünk lett volna termékeink megjelenítésére a weben is. Ezt viszont kezelőfelület hiányában nem tudtuk megtenni. Ekkor döntöttük el, hogy olyan weboldalra van szükségünk, amelyet könnyedén használhatunk akciók és termékeink bemutatására."

Kajtár Ákos, üzletvezető, B-West-Ker Kft.


Ákosék tudták, hogy sikeres építőipari vállalkozásként érdeklődőiket olyan honlapnak kell fogadnia, amely azt a színvonalat mutatja, amit munkájuk is. A felhasználóbarát, munkatársak által frissíthető felület és modern megjelenés mind alapvető elvárások ezen a szinten egy weboldallal szemben.


Az egyedi weboldal tervezése és alapozása

Az elmúlt 12 évben számos építőipari vállalkozás honlapját készítette el csapatunk. Tudjuk, hogy akár forgalmazóktól, akár kivitelezőktől érkezik a megrendelés, minden esetben a pontos tervezés lesz a készülő weboldal alapja.

Elsősorban az volt a célunk, hogy megismerjük megrendelőnk igényeit és tevékenységét. Az első konzultáció során értékesítőnk, Dávid részletesen átbeszélte a weboldal tervét és menüstruktúráját a B-West-Ker képviselőivel. Közben körvonalazódott a következő fontos lépés, a szövegírás.

A szövegírást nem véletlenül említjük az alapozásnál. Korábbi tapasztalataink azt mutatták, hogy az első megbeszélések után mindig hatalmas volt a lendület ügyfeleinkben. Aztán feltűnt a szövegírás és lelassult a folyamat. Sajnos több alkalommal hónapokig is állt a felépített honlap szövegek nélkül.

Tudjuk, hogy ez nem ügyfeleink hibája. A szövegek megfogalmazása valóban időigényes feladat és megrendelőink saját munkájuk mellett nehezen tudnak fél, vagy akár egész munkanapot rászánni a szövegek megírására. Ez kiemelten igaz az építőiparra, ahol munkáik mellett ügyfeleinknek ritkán adódik kapacitásuk webes tartalmak készítésével foglalkozni.

Ezenfelül a szövegírásban sem elég már egy üdvözöljük weboldalunkon beköszönés, amit fél oldalnyi történet követ a vállalkozás alapításáról és tevékenységeiről. Továbbra is fontos persze a tapasztalat és a szolgáltatások körének bemutatása, de nem novella formájában.  

A tartalmakat ma már a látogatók számára kell írni. Az a cél, hogy ha egy érdeklődő az oldalra jut, azt érezze, neki szól a honlap üzenete, mintha olvasnának a fejében. Egy sikeres építőipari vállalkozás tapasztalatát, eredményeit és minőségi munkáit pedig elég bizalom növelő blokkokban megmutatni.

kiemelt előnyök és forgalmazott márkák a B-West-Ker weboldalánÜgyfelünk weboldalán kiemeltük a legnagyobb előnyöket, lentebb pedig a forgalmazott márkák találhatók

Visszatérve a B-West-Ker Kft. történetére, megrendelőnk tudta, hogy a projekt sebességének megőrzéséért a szövegírást is ki kell szerveznie.

Marketingesünk, Dave gyorsan egyeztetett is egy időpontot ügyfelünkkel. A szövegírási folyamatot ugyanis minden esetben egy interjúval kezdjük. Az interjú alatt megismertük a célközönséget, a vállalkozás termékeinek és szolgáltatásainak kiemelt előnyeit és összegyűjtöttük a különböző aloldalak szükséges tartalmait.

A 1,5 órás megbeszélés után minden információ Dave-nél volt. Egy héttel később küldte a szövegeket ügyfelünknek. Kisebb módosítások után, mindössze 1,5 hét leforgása alatt, a honlap szövegeinek nagy része elkészült és továbbléphettünk a következő szakaszba. 


"Ami kiemelten nagy segítség volt, hogy a szövegírás terhét levették a vállunkról, így nem nekünk kellett a fogalmazással bíbelődni. Annak ellenére, hogy szövegíró, Dave nem szakmabeli, úgy fogalmazta meg legnagyobb előnyeinket az interjú után, mintha ő is azzal foglalkozna."

Kajtár Ákos, üzletvezető, B-West-Ker Kft.


Megkezdődik a weboldal építése

Ügyfelünknek kiemelten fontos volt a folyamatos kapcsolattartás a projekt különböző szakaszaiban. Az elfogadott szövegek után a webdesign tervezése és elkészítése következett, amelyről szintén megbeszéltünk egy időpontot a közös egyeztetésre.

Így a megbeszélés után a grafikai megjelenésnél is pontosan tudtuk, milyen módosításokra van még szüksége a B-West csapatának.


"Az fws webstudio csapatával a fejlesztés során kiváló volt a kommunikáció, a folyamatos kapcsolattartás és mindig gyorsan kaptunk válaszokat kérdéseinkre. A találkozókkal minden esetben hozzánk igazodtak és úgy oldották meg, ahogy az nekünk jó volt."

Kajtár Ákos, üzletvezető, B-West-Ker Kft.


A kész webdesignt követően eljött az idő, hogy a már betonozott alapra a fejlesztők elkezdjék építeni a háttérendszer ledönthetetlen falait. Forgalmazóként a B-West-Ker számára fontos volt a termékek bemutatása az új oldalon. Mivel termékpalettájuk folyamatosan bővül, kizárólag olyan megoldás jöhetett szóba, amelyet bármikor, fejlesztői beavatkozás nélkül kezelni tudnak.

A termékek megjelenítésére ezért egyedi online katalógust készítettünk, amelynek adminisztrációs felületével kezdtük a weboldal fejlesztését. Így az elkészült felületen ügyfelünknek lehetősége volt folyamatosan feltölteni a termékek adatlapjait, miközben csapatunk a honlap további funkcióin dolgozott.


"További nagy segítség volt, hogy a termékek feltöltésére bőven volt időnk. Így előre be tudtuk osztani és akkor dolgozhattunk vele, amikor nekünk éppen belefért."

Kajtár Ákos, üzletvezető, B-West-Ker Kft.


A többi funkció és a weboldal külső megjelenésének (front-end) elkészítése közben a termékek felkerültek, a szövegeket feltöltöttük és újabb egyeztetések keretében bemutattuk Ákoséknak.


Online marketing építőipari vállalkozásként

Tudjuk, hogy az építőiparban továbbra is meghatározó az ajánlások jelentősége. Az új megkeresések nagy része valószínűleg a te vállalkozásodhoz is ajánlások alapján érkezik. A szóbeszéd (ajánlás alapú) marketing, habár tényleg jó eredményeket hoz, nem kiszámítható és nehezen mérhető.

Ezért is dönt egyre több vállalkozás az online marketing eszközök használata mellett. A B-West-Ker Kft.-ről már a tanulmány elején említettem, hogy aktívak közösségi médián és hirdettek Facebookon.

Többször kérdezték már tőlünk ügyfeleink, hogy építőiparban vagy éppen mezőgazdasági ágazatokban működik-e az online marketing. Elérhetőek-e az emberek Facebookon, jobban megéri-e ott hirdetniük, mint nyomtatott sajtóban?

A tapasztalataink és a statisztikák azt mutatják, hogy igen.

Facebook használati statisztikákA legnagyobb közösségi média portál felhasználói bázisa folyamatosan növekszik világszerte. 
Forrás: https://www.statista.com/chart/10047/facebooks-monthly-active-users/

Ma már közel 6 millió magyar görgeti a Facebookot minden nap, nagy valószínűséggel a te célcsoportod is. A megfelelő célzással pedig könnyedén elérheted őket bármikor.  A Facebook kampányok lehetőségeiről és a hirdetések menedzselésének teljes folyamatáról akár külön tanulmányt is írhatnánk. Azonban most az elsődleges téma a weboldal, ezért csak röviden foglaljuk össze.

A webfejlesztési projekt során partnerünk úgy döntött, hogy kampányainak menedzselését is csapatunkra bízza. Az első stratégiai megbeszélésen két fő célt állapítottunk meg:

  1. A B-West-Ker név ismertségének növelése a nyugat-magyarországi régióban
  2. Növelni az ajánlatkérések számát a honlapról

Eleinte a vállalkozás remek minőségű arculati videóit használtuk fel. Több tízezer videómegtekintés után volt megfelelő méretű célcsoportunk, így a honlap indulására már kiépített remarketing közönséggel (az eddigi videómegtekintők) tudtunk dolgozni. Emellett természetesen további célcsoportokat teszteltünk az optimális eredményért.

Az új weboldalba a fejlesztés során beépítettük a szükséges Facebook Képpont kódját, így pontosan tudjuk mérni a hirdetések eredményeit, amelyet havi riportokban megosztunk ügyfelünkkel.


"A kampány menedzsment során fontos számunkra a gyors kapcsolattartás. Bármikor elérjük az fws csapatát a hirdetésekkel kapcsolatosan és szinte azonnal elkészülnek az új kampányok. Már 2 hónap után érezhetően sok új követőnk lett Facebook oldalunkon és több új ajánlatkérés érkezett a hirdetések után."

Kajtár Ákos, üzletvezető, B-West-Ker Kft.


A felépített weboldal

Miután a weboldal látványáért felelős animációk, méretre vágott képek és reszponzív fejlesztések is elkészültek, ügyfelünknek átküldtük a kész honlapot. Ekkor kisebb módosításokat (egy-egy ikon cseréjét, betűméret változtatás) és hibajavításokat még elvégzünk, viszont újabb fejlesztésekre már kizárólag az élesítés után van lehetőség.

A B-West-Ker kollégái a hivatkozás kattintása után kulcsrakész honlappal találkozhattak. Az általuk feltöltött online katalógus és a csapatunk által készített szövegek mind testet öltöttek a bemutató honlapon.

A weboldal elkészülése azonban nem jelenti azt, hogy azonnal mehet is az átadás. A honlap működéséhez szükséges még webtárhely, domain név és céges levelezés. A sablonalapú weboldalak után felüdülésként élték meg ügyfeleink, hogy átvettük a terhet és minden ezzel kapcsolatos teendőt megoldottunk és szakmai segítséget adtunk.
Miért is kellene még plusz kapacitást szánni egy webtárhely szolgáltató keresésére, amikor mindent rábízhatsz a csapatra, akik honlapod készítették?

Több, mint 500 honlapot üzemeltetünk, így tárhelyszolgáltatásunkban és megújult céges levelezési szolgáltatásunkban is célunk, hogy levegyük az ügyintézés terhét a vállalkozások kapcsolattartóiról. A B-West döntéshozói ezért csapatunkat választották az üzemeltetés és üzleti levelezésük szolgáltatásával is. 

A történet vége felé haladva fontos megemlíteni a B-West-Ker előzetes célját a honlappal. Szükségük volt egy felületre, ahova könnyedén feltölthetik termékeiket, megjeleníthetik akcióikat és a vállalkozással kapcsolatos újdonságokat.

Az új weboldal felhasználóbarát adminisztrációs rendszere ezért kiemelten fontos volt a projektnél. Ügyfelünknek a publikálás előtt adtunk lehetőséget a szoftver kezelésének megismerésére. A visszajelzések alapján igényeiket sikerült kielégíteni.


"Az elkészült weboldal kezelése nagyon könnyű. Olyan mint egy Facebook adatlap szerkesztése, átlátható és egyszerű. Gyorsan fel tudjuk tölteni az akciókat és új termékeinket egyaránt."

Kajtár Ákos, üzletvezető, B-West-Ker Kft.


A közös munka nem ért véget a weboldal átadásával

A korábban említett Facebook kampányokat immár az új honlapon a beépített mérések mellett újult erővel indíthattuk el az élesítés után. Ha bővebben is érdekel a hirdetési stratégia, a Facebook kampánymenedzsment teljes esettanulmányát olvasd el cikkünkben! Az eredményeket pedig büszkén be is mutatjuk.

Facebook hirdetések eredményei az építőiparbanLáthatóan az építőiparban is működik a Facebook hirdetés. 25.000 Ft hirdetési költségből 17 ajánlatkérést hoztunk be ügyfelünknek áprilisban. 

A kampányokon kívül honlapukkal kapcsolatosan bármikor fordulhatnak csapatunkhoz. A honlap átadása óta kisebb fejlesztéseket végre is hajtottunk ügyfelünk kérésére. 


Ha te is építőipari vállalkozás döntéshozója vagy, és kinőttétek a sablon megoldásokat:

Egy jól felépített weboldal a látogatók meggyőzése mellett ma már a vállalkozás presztízséért is felel. A több száz milliós bevétellel rendelkező, remek munkáiknak köszönhetően ajánlásokkal fejlődő építőipari cégeknek kétségtelenül fontos a presztízs.

Te is valószínűleg azt a színvonalat szeretnéd mutatni a honlapodon, amit munkáidban. Az időd fontosabb annál, hogy a sablonokkal és a weboldallal kapcsolatos ügyintézésekkel bajlódj.

A B-West-Ker Kft. munkatársainak már nincs gondja a lassú, szinte kezelhetetlen felületekkel. Teljes online jelenlétük biztos kezekben van.

Tudd meg, hogyan segíthetik csapatunk online megoldásai a te építőipari vállalkozásod is!