Weboldalad (illetve webshopod) a céged tükre. A legtöbben az online térben találkoznak a vállalkozásoddal, és a honlap alapján döntenek arról, téged választanak-e, vagy a konkurenciát. Éppen ezért fontos időnként megvizsgálni, hogy a cég weboldala összhangban van-e a vállalkozás által képviselt színvonallal, vagy ideje frissíteni a tartalmát.
A weboldalad rendszeres elemzése rendkívül hasznos, mert átfogó képet nyújt a weboldalad állapotáról, feltárva azokat a területeket, ahol javításra van szükség. Egy alapos weboldal audit nemcsak a technikai hibákat és hiányosságokat azonosítja, hanem felméri a felhasználói élményt és a keresőoptimalizálás hatékonyságát is.
Az auditálás révén biztosíthatod, hogy a weboldalad megfelel a legújabb jogszabályoknak és iparági szabványoknak, elkerülve ezzel a jogi következményeket és a hírneved károsodását. Ez a legelső terület, amit az auditálás során vizsgálunk.
Technikai szempontból az audit feltárhatja a rejtett hibákat, például a lassú betöltési időket, a törött linkeket vagy a biztonsági problémákat, amelyek mind rontják a felhasználói élményt és a weboldal teljesítményét. Ezáltal a weboldalad gyorsabb és megbízhatóbb lesz, ami javítja az oldal hatékonyságát.
A felhasználók szempontjából az audit segít megérteni, hogy a látogatók mennyire könnyen navigálnak az oldalon, mennyire találják meg gyorsan a keresett információkat, és mennyire elégedettek a használhatósággal. Ide tartozik az is, hogy milyen a webdesign, tökéletesen működik-e mobilon, mennyire aktuálisak és érthetőek az oldalon szereplő információk, és hogy milyen kényelmi funkciókkal rendelkezik a honlap. (Ilyen például az időpontfoglaló rendszer egy fogászatnál, vagy a kiegészítő termékek ajánlása egy webshopnál.) Egy jól megtervezett, felhasználóbarát weboldal növeli a látogatók elkötelezettségét és pozitív benyomást kelt a potenciális ügyfelekben. Ezáltal emeli az ügyfélszerzést és a cég jó hírét is.
A keresőoptimalizálás vizsgálatával javítható a honlap láthatósága a keresőmotorok számára, ami több látogatót és potenciális ügyfelet eredményezhet. Az audit során azonosított hibák és hiányosságok kijavítása növeli a weboldalad hatékonyságát, megbízhatóságát és versenyképességét, így biztosítva, hogy az online jelenléted a lehető legjobb legyen.
Összességében a rendszeres weboldal auditálás nemcsak a jelenlegi teljesítmény javítására szolgál, hanem hosszú távon is elősegíti a fenntartható növekedést és sikeres online jelenlétet. Viszont a kisebb hibák javítása mellett is előfordulhat, hogy a weboldalad elavulttá válik. Ahogy a technológia és a fogyasztói elvárások is változnak, idővel a weboldalak és webshopok számára is szükségessé válik a teljes megújulás. A mindennapok során használt eszközeidet is lecseréled, amikor elavul, miért hanyagolnád el a weboldaladat, ami az egyik legfontosabb eszközöd az ügyfélszerzésben?
Ne hagyd, hogy egy elavult weboldal visszatartsa a céged fejlődését! Kérj most egy professzionális weboldal auditot, és tudd meg, milyen fejlesztésekre van szükség ahhoz, hogy a legtöbbet hozd ki online jelenlétedből. Az ajánlatkéréshez kattints ide!
Szívesebben vizsgálnád meg webáruházadat te magad? Töltsd le ingyenes webshop audit checklistánkat!