Ajánlatot kérek

fws blog

Webáruház hosszú távra, korlátok nélkül

2021. szeptember 27.
Webáruház hosszú távra, korlátok nélkül

Valószínűleg neked sem újdonság az, hogy egy jól működő és profitot generáló webáruház bizony nem kis munkát igényel. Bármennyire is előtérbe kerülnek az automatizált megoldások, minden üzemeltetőnek lelkiismeretesen be kell fektetni a szükséges energiát ahhoz, hogy megtérülést és eredményeket lásson.

Az elmúlt években szerzett tapasztalataink alapján mondhatjuk, hogy a sikeres webshopokhoz bizony elköteleződés kell. A növekedéshez folyamatos fejlődésre, naprakészségre van szükség.

Persze azt is tudjuk, hogy döntéshozóként nem engedheted meg magadnak, hogy órákat tölts a termékek feltöltésével, ahogy arra is nehéz kapacitást találni, hogy folyamatosan figyeld a legújabb online trendeket, és alkalmazkodj hozzájuk.

Minden vállalkozónak módja van arra, hogy kihozza a maximumot webshopjából. Neked is. Hogy mi ennek a titka? Meg kell találni az arany középutat. Kihasználva a modern technológia megoldásait minimalizálni tudod a manuális munkákat, így arra tudod fordítani a drága idődet, ami valóban fontos: a tervekre, a célokra és ezek megvalósítására.

Erről szól az Izzi Shop története is.

Amikor az induló webshop már nem elegendő

Az autóhifi fejegységeket, izzókat, és egyéb elektronikai eszközöket, illetve autó tartozékokat árusító vállalkozás megelégelte korszerűtlen és túlzottan időigényes webshopját.

Csapatuk rendelkezett egy korábbi webáruházzal, de itt akadályokba ütköztek, és az a megoldás már nem bizonyult elégnek. A fejlesztések elakadtak, a webshop nem tudott lépést tartani növekedési ütemükkel.

Éppen ezért olyan fejlesztő vállalkozást kerestek, akik hosszú távon végig tudják kísérni a webshop növekedését és fejlődését, mi több, segíteni is tudják azt. További cél volt, hogy megszabaduljanak a felület nehézkes és hosszadalmas kezelésének terhétől. Az eredményeket és adatokat a korábbi rengeteg manuális munka helyett így most már automatizált módon tekinthetik meg.

Nézzük meg, hogyan jutottak, jutottunk el idáig.

Konkrét elvárások nélkül nincs egyedi webáruház

Már az első megbeszélésen láthattuk, hogy rendkívül eltökélt és határozott ügyfelekkel van dolgunk. Pontosan tudták, hogy az akkori webshopban mivel nincsenek megelégedve, mit szeretnének változtatni, és hogyan szeretnék megvalósítani.

Számunkra is mindig nagyban megkönnyíti a munkát, ha partnerünk már viszonylag kész elképzelésekkel érkezik. Így sokkal gördülékenyebb lesz a tervezési folyamat, és gyorsabban konkretizálhatók az elvárások.

Ez most sem volt másképp. A kezdetektől fogva tudtuk, hogy rugalmas, könnyen kezelhető és folyamatosan alakítható webshopot kell felépítenünk. Olyan egyedi felületet, ami hosszú távon szolgálja ügyfelünk céljait, és nem csak felér a korábban kialakított, és évek óta használt rendszerhez, de felülmúlja azt.

Mindezek tudatában, felkészülten kellett munkához látnunk.

Kép betöltése...
A teljes fejlesztési projekt mindössze 96 munkanap alatt zajlott le tervezéssel, minden egyedi funkció kialakításával, tartalomfeltöltéssel és módosításokkal együtt

A gördülékeny webshop fejlesztés titkai: rugalmasság, elhivatottság és kapcsolattartás

Amint lefektettük az alapokat, a konkrét célkitűzéseknek megfelelően kezdtünk bele a projektbe. A design kialakításáról elmondható, hogy gyorsan megtaláltuk a közös hangot, és könnyedén sikerült felépíteni azt az arculatot, ami tükrözi az ügyfelünk által közvetített értékeket. Modern, innovatív és lendületes külsőt kölcsönöztünk a webáruháznak.

Az arculat megtervezése mellett a szövegírással járó nehézségeket is átvállaltuk az Izzi Shop csapatától. Talán nem is gondolnád, hogy egy webshopnál is milyen nagy szerepe van annak, hogy az a néhány központi mondat úgy legyen megfogalmazva, hogy mind a vásárlókat, mind a Google keresőmotorját meggyőzze az oldal relevanciájáról és minőségéről. Nem csak több órányi fejtöréstől kímél meg, de versenyelőnyhöz is juttat.

Kép betöltése...
A webshop különböző elemei együtt érik el a kívánt hatást: modern arculat, megfelelő szövegezés, könnyű navigáció

Mivel már a projekt tervezési szakaszában láttuk, hogy viszonylag komplex és összetett folyamatról lesz szó, szerettük volna, hogy a felület egyik eleme minél előbb ügyfelünk rendelkezésére álljon. Így velünk együtt, párhuzamosan ő is elkezdhette a munka rá eső részét.

Éppen ezért elsőként elkészítettük az adminisztrációs felületnek azon moduljait, amelyek a termékstruktúrához kapcsolódnak. Végrehajtottunk egy egyszeri importot a korábbi webshopból, így partnerünk elkezdhette átgondolni és rendszerezni a terméktörzseket, amíg mi haladtunk a fejlesztéssel.

Az egész projekt során óriási segítség volt, hogy ügyfelünk oldaláról is elszántságot tapasztaltunk. A kommunikáció a kezdetektől fogva problémamentes volt, és az együttműködés végig szoros maradt. Telefonon, e-mailben, sarkalatos kérdések esetén a Google Meet felületén is egyeztettünk.

Az Izzi Shop csapata aktívan részt vett a projektben, és a feladatok rá eső részét a lehető leggyorsabban elvégezte. Nem kellett várnunk a számlázó programmal és a futárszolgálattal való kapcsolatfelvételre, az adatok továbbítására, és a termékek feltöltésére sem. Nagyrészt a gyors reakcióknak köszönhetően az előre kitűzött időpontokat kényelmesen tudtuk tartani, és csaknem 4 hónap alatt elkészült a webáruház.

Mitől lesz egyedi egy webáruház?

Több olyan funkció is beépítésre került, amelyek teljesen egyedülállónak tekinthetők. Fejlesztőinknek ezeket szinte a nulláról kellett felépítenie. Az egyik ilyen funkció például a termék-változatonkénti megjelenítés.

Ennek lényege, hogy egy bizonyos termékből különböző paraméterek alapján több féle változat is elérhető a webáruházban. Az admin felületen könnyen megadható egy-egy új paraméter és annak értékei, majd hozzárendelhető az egyes termékekhez. Az is itt szabható meg, hogy a webshopban a vásárlónak ez alapján van-e lehetősége szűrni a keresett termékeket.

Kép betöltése...
A fenti képen látható, hogy az admin felületen milyen módon lehet megadni, majd az adott termékhez rendelni az egyes paramétereket

A webshop átadása után elmondhatjuk, hogy kifejezetten sikeres és példaértékű fejlesztési projekten vagyunk túl. Ügyfelünktől pozitív visszajelzéseket kaptunk, és elégedetten használja a felületet. Talán nem véletlen, hogy 1 hónapon belül sikerült elérni a webáruház korábbi forgalmát.

Nem bízták a véletlenre az újdonsült felület hirdetését sem. Az Izzi Shop Facebook és Google hirdetéseit is marketing csapatunk kezeli. Ügyfelünk így egy helyről szerezhet be minden fontos információt. Nem kell új szolgáltatót keresnie, és teljes online jelenlétét ránk bízhatja. A folyamatok így sokkal egyszerűbbek, nem kerülnek annyi energiába, és ami a legfontosabb, hogy hosszú távú partneri viszonyról beszélhetünk.

Mindezek alapján valószínűleg nem fog meglepetésként érni, hogy a történet itt még nem ér véget. Már javában tart közös fejlesztéseink sorozatának második évada, ezúttal az automatizált, kényelmi funkciókkal a főszerepben.

Nagy örömmel tölt el minket, hogy az Izzi Shop csapata által olyan partnerrel gazdagodhattunk, akik ismerik a céljaikat, és hajlandóak is tenni azért, hogy elérjék őket.

Közösen most megvalósíthattuk álmaik webáruházát, ami nem csak számtalan egyedi tervezésű funkcióval rendelkezik, de a jövőre is készen áll.