Visszahívást kérek

fws blog

Szoftverösszekötési lehetőségek egyedi webshop fejlesztés esetén

2022. május 20.
Szoftverösszekötési lehetőségek egyedi webshop fejlesztés esetén

Az egyedi webáruházak számtalan előnnyel bírnak sablon társaikkal szemben. A legfontosabbakat korábbi cikkünkben már részletesen ki is fejtettük, ezen a linken tudod elolvasni.

A következő pár bekezdésben egy konkrétabb szegmenst, a különböző szoftverintegrációs lehetőségeket bontjuk ki. Az egyedi fejlesztés természetesen azt is jelenti, hogy te döntöd el, milyen külső szoftverekkel szeretnéd összekötni webshopod. Sokszor azonban ez a szabadság csak tovább nehezíti a dolgokat, és hamar egy 5 csillagos étterem svédasztala előtt érezheted magad.

Hogyan tudnád megelőzni és elkerlüni a bőség zavarát? Hogyan válaszd ki a vállalkozásod és online jelenléted számára ideális megoldásokat? Egyáltalán mik a határai az egyedi fejlesztésnek?

Ennek járunk most utána. Végigvesszük azokat a szoftvereket, amelyek elengedhetetlenek egy korszerű és modern webáruházhoz, és amelyekre a leggyakrabban szüksége van ügyfeleinknek.

Vállalatirányítási rendszerek

Az angol Enterprise Resource Planning, vagyis Vállalati Erőforrás Tervezés kifejezésből alakult ERP rendszerek lényege, hogy a szervezet döntési folyamatait egységes felületen és integráltan támogatják.

Ezt akkor érdemes összekötni a webshoppal, ha az onnan származó valós idejű, tehát azonnal továbbított adatok és információk nélkülözhetetlenek ahhoz, hogy a fontos szervezeti és döntési folyamatok gördülékenyen haladhassanak. Ha például a webshop havi forgalma befolyásolja, hogy milyen mértékű bónusz adható, akkor javasolt lehet továbbítani ezt az adatot a vállalatirányítási rendszerbe.

Készletnyilvántartó szoftverek

Azt talán nem kell megmagyarázni, hogy webáruház üzemeltetőként kiemelt figyelmet kell fordítanod a termékek helyes kezelésére. Erről pedig többek között a készletnyilvántartó rendszer gondoskodik.

Az, hogy milyen forrásból töltöd fel a webshopba a termékeket, sok mindentől függ. A termékportfóliód nagyságától, a korábban használt szoftverektől, céljaidtól. A termékfeltöltés lehetőségeiről írtunk már korábban, ebben a cikkben minden információt megtalálsz a helyes döntés meghozatalához.

A készletnyilvántartó szoftver webshopba történő integrálására pedig remek példa ügyfelünk, az Y-Csapágy Kft. története.

“Óriási, több, mint 10.000 termékből álló termékkínálatának folyamatos naprakészen tartását a Naturasoft készletnyilvántartó és raktárkezelő program biztosítja. Ügyfelünk üzletében évek óta használja a szoftvert, kiismeri magát benne, ezért a bolt és a webshop készleteit is ebben a rendszerben szerette volna kezelni.

Ennek eredményeképp akár a boltban, akár a webshopban kerül eladásra egy termék, a rendszer automatikusan frissül, és perceken belül módosítja a webáruház készleteit is. Így partnerünk szinte ugyanannyi munkával, a megszokott rendszer kezelésével tudja naprakészen tartani a teljes raktárkészletét.”

Részlet partnerünk webáruház fejlesztési projektjéről készült esettanulmányból.

Akár korábban használt, vagy más meglévő, külső készletnyilvántartó szoftver beépítésére lehetőséged van, de biztosítunk róla, hogy projektelőkészítő szolgáltatásunk keretében közösen is át tudjuk beszélni, hogy mi lenne vállalkozásod számára optimális megoldás.

Bankkártyás fizetési rendszerek

Ma már szinte minden felhasználónak alapelvárása, hogy internetes vásárlásai során ki tudja választani a biztonságos, bankkártyás fizetési módot. Ugye te sem szeretnél értékes vevőket veszíteni azért, mert csak utalásra vagy utánvétre van lehetősége látogatóidnak?

Mind a Simple Pay, mind a Barion olyan bankkártyás fizetési megoldást kínál, amelyek megkönnyítik és felgyorsítják a fizetés folyamatát - ez neked pedig csak jót jelenthet. Továbbá a PayPal, a six-payment vagy egyéb banki megoldások is beköthetők a webáruházba. Lényegében bármi, ami megfelelő integrációs lehetőséggel rendelkezik..

Elektronikus számlázási megoldások

Érezhetően egyre nagyobb szükség volt olyan módszerre, amely nem csak papírmentesíti, de automatizálja is a számlázási folyamatokat. Az online számlázóprogramok azért is váltak népszerűvé, mert amellett, hogy digitalizálták az adminisztrációs munkát, mindenki számára elérhető, gyors és könnyű számlázási folyamatot biztosítanak.

Az e-számlázásról készült blogcikkünkben részletesen bemutatjuk a módszer népszerűségének okait, valamint a top 3 számlázó programot is összevetjük.

Ha azonban választanunk kell, mi egyértelműen a Billingo rendszerét javasoljuk, amely magyar kisvállalkozásként indulva igazi sikertörténetet tudhat magáénak - és nem véletlenül. A 4 féle csomagajánlat, a világszínvonalú API és a korszerű megjelenés csak néhány kiemelkedő jellemzője.

Kép betöltése...
Itt láthatod összesítve a bemutatott szoftverintegrációs lehetőségeket

Szállítási módok és futárszolgálat

Szintén elengedhetetlen számba venni webshopok esetén a különböző szállítási módokat. Nem csak az a kérdés, hogy milyen futárszolgálattal szeretnél partnerséget kötni. A csomagok méretezése, a raktározás, a logisztika is szorosan kapcsolódik a szállítás módjához.

Mindenképp megemlítenénk egy másik magyar vállalkozást, a Webshippyt, amely 2016 elején kezdte meg a működését Magyarországon, mint az első, amerikai mintára kialakított, teljes körű fulfillment szolgáltatást nyújtó logisztikai vállalat.

Ha tehát a raktározásban és logisztikában is segítségre lenne szükséged, érdemes felvenned velük a kapcsolatot.

Futárszolgálatok közül pedig a GLS, a DPD és az MPL szolgáltatásait emelnénk ki, akiknél nem csak háztól házig, de csomagpontra történő kiszállításra is lehetőség van.

Rendeléskövető szoftverek

Az egyedi webshopok természetesen azt is jelentik, hogy a nélkülözhetetlen szoftvereken túl személyre szabott megoldásokra is lehetőséged van. Partnerünk, a H.I.X. Kft. is élt ezzel a lehetőséggel, és egy külső rendeléskövető szoftver integrálására kért minket.

“Szerettek volna a cégük által képviselt színvonalhoz méltó webes felületet, ami hosszú távon megújítható és aktualizálható, de volt egy különleges kérésük is:

Integráljuk új weboldalukba azt a rendelés nyomonkövető rendszert, ami eddig különálló szolgáltatásként működött. Így ügyfeleik a jövőben a honlap felületén hozzáférhetnek rendelésük állapotához, és egy helyen megtalálnak minden fontos információt.”

Részlet partnerünk weboldal fejlesztési projektjéről készült esettanulmányból. A linkre kattintva elolvashatod, hogy hogyan sikerült eleget tennünk a kérésnek.

Természetesen az egyedi fejlesztésnek is vannak határai. Minden különleges kérést erőforrásainkhoz mérten és a realitás talaján maradva tudunk megoldani. Ez persze nem azt jelenti, hogy nem szeretjük a kihívásokat.

Hírlevélküldő programok

Mit sem ér egyedi webáruházad, ha nincs mellette megfelelő marketing támogatás. Az online marketing egy fontos eszköze az e-mail. Elhagyott kosáremlékeztetőt küldhetsz azoknak a vásárlóknak, akik félbehagyták a rendelést, tájékoztathatod feliratkozóidat a promóciókról, egyedi kuponkódokat küldhetsz nekik és még sorolhatnánk.

Érdemes tehát valamilyen hírlevélküldő szoftverrrel is összekötni a webshopot. A MailerLite és a Mailchimp a két legelterjedtebb online program, amelyek ingyenes és többféle fizetős csomagot is kínálnak. Korábbi cikkünkben részletesen is bemutatjuk őket.

Marketinget támogató szoftverek

És ha már marketing, ne felejtsük el a többi online marketing támogató szoftvert sem. A hirdetések pontos és automatizált mérése, majd az adatok alapján történő optimalizálása csak úgy valósulhat meg, ha minden szükséges bővítmény és szoftver hozzá van kötve a webshophoz. Ezzel általában nem neked kell foglalkozni, a fejlesztő és marketinges kollégák gondoskodnak a beépítésükről.

Reméljük, a fentiek segítenek abban, hogy kicsit tisztább képet kapj arról, milyen lényegi lépéseket kell megtenned, illetve milyen elvárásaid lehetnek a külső szofvterintegrációkkal kapcsolatban.

További, online jelenlétedről szóló hasznos információkért keresd fel szakmai blogunkat!