10 évvel ezelőtt te is biztosan elképzelhetetlennek tartottad, hogy a mezőgazdasági vállalkozók interneten keresztül vásároljanak vetőmagot, takarmányt, vagy akár eszközöket és gépeket. Az agrár szektor hosszú évtizedek óta az offline térben létezett, mára azonban már ide is elérkezett a digitalizáció - annak minden jelentésében.
Dr. Gyuricza Csaba, a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem megbízott rektora így fogalmazott:
„Az elmúlt két évtizedben a világ mezőgazdasága teljesen átalakult, olyan fejlődés zajlott le, amelyre korábban, a megelőző 100 esztendőben nem volt példa. Mára az agrárium fejlődésének mozgatórugója a szakmai és az informatikai tudás szimbiózisa, amelyhez elsősorban adatokra van szükség.”
Forrás: https://go.fws.hu/agraragazat-digitalizacioja
Láthatod, hogy az agráriumba is elérkezett a lehetőség, hogy csúcstechnológiai ágazattá váljon. Az adatalapú gondolkodás, a drónos mérések és kísérletek, a mesterséges intelligencia már mind a jelenünk része. A precíziós gazdálkodás idejét éljük, melynek lényege, hogy fejlett IT technológiák adatokat gyűjtenek és tárolnak, majd azok segítségével adnak tanácsot a gazdálkodóknak. Magyarul lefordítják a hasznos információt adat nyelvről.
Partnerünk, az Agrofil-SZMI kutatások és kísérletek alapján pontos adatokkal alátámasztható tápanyagvisszapótlási és növénytermesztési szaktanácsadást nyújt partnereinek fenntartható, a mai idők kihívásainak megfelelő gazdálkodási tapasztalataikkal. Ha szeretnél többet megtudni az agrárdigitalizációról, javasoljuk, hogy nézz be hozzájuk! Itt az ideje ugyanis, hogy áttérjünk a mi szakterületünkre, a honlapokra.
Azt már megbeszéltük, hogy merre vette az irányt maga az agrárszektor. Ami ennél még fontosabb, hogy te hogyan tudod követni ezen az úton. Az iparág szereplői közül egyre többen veszik fel a lépést a trendekkel, és egyre inkább gyorsuló növekedési ütemhez kell alkalmazkodni.
A legnagyobb szereplők már észrevették a piac lehetőségeit, de még nincs késő elkezdeni az online megjelenés fejlesztését. Viszont az biztos, hogy eljött az ideje. Ahhoz, hogy meg tudd őrizni jelenlegi pozíciód, vagy akár a versenytársak elé kerülj online, elengedhetetlen reagálni a változó igényekre.
Hogy mik ezek az igények? A legtöbb magyarországi szektorban jelentős generációváltási folyamat zajlik. Ez közvetlenül vonja maga után, hogy az újdonsült cégvezetők és döntéshozók már minden kérdésükre az interneten keresik a választ. Ezzel a problémával ügyfelünk is szembesült.
“Láttuk mi is a trendeket, hogy bizonyos generációknál abszolút előtérbe került a mobiltelefon használat. Nálunk ez nagy elmaradás volt, hogy honlapunk nem volt erre optimalizálva.”
Lajos Mihály, ügyvezető igazgató, Agrofil-SZMI Kft.
Persze nem elég csak ott lenni. Fontos, hogy milyen módon, milyen minőségben jelensz meg.
Sőt, ez már presztízskérdés.
Gondolj csak bele! Tegyük fel, hogy szükséged van műtrágyára. Olyan típust keresel, ami a talaj kalcium és magnézium szintjét állítja helyre. Elkezdesz keresgélni az interneten, de egyszerűen nem találsz olyan oldalt, ahol részletes információt szolgáltatnának, és az eligazodás is rendkívül bonyodalmas az elavult honlapokon. Egy idő után valószínűleg feladod, és bemész egy üzletbe, hiszen nem fogsz nagy értékben olyan helyről rendelni, amiben nem tudsz megbízni.
Miben lenne más a helyzet, ha egy olyan felülettel találnád szemben magad, mint a lenti?
Az emberek manapság egyszerűségre, könnyű használatra vágynak, hiszen nincs idejük órákig bogarászni valamit. A cél, hogy gyorsan, bármilyen felületről, akár a telefonjukon a buszon vagy a dugóban ülve elérjék, amit szeretnének. Egy korszerűtlen weboldal csak megnehezíti az érdeklődők dolgát, és eltántorítja őket a vételtől.
"Ügyfeleink a tetszetős és modern felület mellett a használhatóságát, informativitását és a könnyű tájékozódást emelik ki elsősorban."
Szabó Béla, Kereskedelmi igazgató, Vital-Feed Kft.
Szinte már minden iparág, köztük az agrár szektor termékei és szolgáltatásai is eladhatóak online. Ha valamit árulsz, vagy kínálsz, annak egyszerűen meg kell jelennie az interneten, és olyan formában kell megjelenítened, hogy végül el is tudd adni. Hamarosan a mezőgazdaságban is az lesz az alap, hogy webes felületen elérhető a teljes kínálat. Ne maradj le róla!
A weboldal emellett nem csak közvetlen információt szolgáltat. Közvetve teljes képed ad érdeklődőidnek arról, hogy vállalkozásod milyen minőséget képvisel. Ez egy olyan területen, mint a mezőgazdaság kiemelten fontos, hiszen nagy értékű termékek és szolgáltatások járnak kézről kézre.
Ne felejtsük el azt sem, hogy komoly kapcsolati háló szükséges a hosszú távú növekedéshez. Úgy tudsz új, biztos partnerségeket kialakítani, ha a legjobb oldalad mutatod. Szó szerint. Te is szívesebben kerülnél kapcsolatba azzal, aki webes felületén is maximális profizmusra törekszik, igaz?
Cikkünk végén gondold át, akár írd le magadnak, hogy jelenlegi weboldaladdal vajon sikerülhet-e megvalósítanod hosszú távú céljaidat? Elegendő ahhoz, hogy kapcsolatot alakítson ki vásárlóiddal, ügyfeleiddel vagy partnereiddel? Fel tudja venni a lépést az agráriumba is beköszöntő digitalizációval?
Ha szívesen betekintenél a mezőgazdasági weboldalkészítés színfalai mögé, olvasd el esettanulmányunkat a Vital-Feed Kft. és az Agrofil-SZMI Kft. honlapjáról!