Visszahívást kérek

fws blog

Mi az az “elhagyott kosár emlékeztető” és hogyan működik?

2020. augusztus 5.
Mi az az “elhagyott kosár emlékeztető” és hogyan működik?

Sokféleképpen fel lehet hívni a vásárló figyelmét arra, hogy a kosarában felejtette a termékét. De vajon hasznosak ezek a módszerek? Mielőtt ezekről többet mesélnénk, kezdjük inkább azzal, hogy egyáltalán miért hagyja el egy potenciális vásárló a webáruházat vásárlás nélkül.

Kosárelhagyások legfőbb okai

A legfőbb oka a kosár elhagyásának az, hogy sok ember valójában nem is tervezett az adott weboldalon vásárolni, szimplán csak megnézte a termékeket és a legjobban tetszőket hozzáadta a kosarához, hisz később így könnyebben tud majd újra egy pillantást vetni rájuk.

Megeshet az is, hogy egy látogató azért nem vásárol az áruházból, mert nem elégedett a szállítási költségekkel. Ezenfelül vannak, akik túl hosszadalmasnak és komplikáltnak tarthatják a megrendelés menetét, így felhagynak az adatok megadásával és lemondanak a kiválasztott termékekről.

Sokakat bosszant, ha regisztráció nélkül nem lehet megrendelni termékeket, így ez is ahhoz vezethet, hogy bezárják a weboldalt. Mindig hasznos egy “folytatás vendégként” gomb amivel hosszú távú elköteleződés nélkül leadhatjuk rendelésünket.

Ezenkívül számos webshop checkout folyamata (kosárba helyezéstől a vásárlásig történő lépések) hagyja elkalandozni a látogató figyelmét. Amikor egy terméket kosárba raktál és elindulsz a vásárlási folyamaton, a további menüpontok, cikkek, aktualitások már érdektelenné válnak. Itt az egyetlen cél, hogy a vásárló eljusson a fizetésig.

Vital-Feed Kft. ügyfelünk egyedi webáruházának checkout folyamata

Mit lehet tenni annak érdekében, hogy a látogató ne hagyja el a webáruházat?

Lehetőség szerint, ha van szállítási díj, azt közöljük a vásárlóval rögtön a rendelési folyamat elején. Amitől webshopunk megbízhatónak tűnik az az, ha garantáljuk a pénz visszafizetést vagy cserét hibás termék esetén.

Nagyon fontos szempont a biztonság. A vevő mielőtt megadja a bankkártya és személyes adatait, meg akar bizonyosodni arról, hogy az adatai jó kezekben vannak. Ebben segíthetnek jelvények, logók:

Egyedi webáruház fejlesztés során beépített logók a webshop biztonságos rendszeréről

Fontos hogy különböző lehetőségeket tudjunk kínálni vásárlóink számára fizetés téren. Van aki nem szívesen fizet kártyával, így lehetőséget kell adni utánvétes vásárlásra is. Illetve van aki kizárólag az online fizetést részesíti előnyben.

Mit tegyünk ha a vásárló mégis el akarja hagyni a webshopot vásárlás nélkül?

Több mód is van arra, hogy rávegyük a látogatót az oldalon maradásra, ezzel megelőzve az “elhagyott kosár emlékeztető” használatát.

Rengeteg vásárló tesz hasonló termékeket a kosarába egyszerre több webshopban, hogy össze tudják hasonlítani az árakat, viszont így megesik hogy bezárják az egyes forgalmazók webboltjait. Ilyenkor kapóra jön, ha a termékek bent maradnak a kosárban,mivel így később még megveheti a terméket néhány kattintással.

Így csinálj látogatókból vásárlót emlékeztetőkkel!

Vásárlóinkat megpróbálhatjuk úgy az oldalunkon marasztalni, hogy mielőtt még becsukják a webshopot, felugrik egy úgynevezett “exit intent pop-up” ablak, ami megpróbálja meggyőzni az illetőt, hogy fejezze be a vásárlást.

Például, amint valaki készül elhagyni a webshopodoat, meglepheted egy ilyen kuponnal:

Felugró ablak, amely kedvezménnyel próbál meggyőzni a vásárlásra

Ennek a módszernek a hátránya az, hogy sokan idegesítőnek és tolakodónak találják a felugró ablakokat. Ráadásul ez esetben a profitból kell engedményt adnod a vásárláshoz.

Ennél hatékonyabb megoldás lehet, ha e-mailben próbálod meg emlékeztetni látogatóidat arra, hogy nem fejezték be, amit elkezdtek:

Itt viszont néhány dolgot figyelembe kell venni: például

  • szükséged lesz a vásárló e-mail címére,
  • az e-mailt a kosár elhagyását követő néhány órában küldd el,
  • az üzenet legyen rövid és személyes
  • adj nyomós okot a vásárlónak arra, hogy befejezze a vásárlást

Az utóbbit a következőképpen tudjuk elérni, sürgetést használunk kedvezmények helyett:

  • Ha most veszed meg a termékeket, egy napon belül kiszállítjuk.

Egy, még nem annyira elterjedt módszer a vásárlók visszaszerzésére, az SMS-ek küldése valamint a vásárlók elérése különféle közösségi média oldalakon. Az SMSek esetében a megnyitási ráta 99%, míg az e-maileknél ez csak 45% körül van.

Használj remarketing hirdetéseket!

Az online hirdetések egyik legnagyobb előnye, hogy mindent mérni tudsz, ami webshopodban történik. A Facebook hirdetési felületén és természetesen a Google Ads-ben is beállíthatod a dinamikus remarketing hirdetéseket, amelyek a megtekintett termékekkel célozzák meg újra a kosárt elhagyókat.

Veled is biztosan megtörtént már, hogy nézegelődtél egy webshopban vagy éppen kosárba helyeztél 1-1 terméket, de végül nem vásároltál. Majd néhány perc múlva bárhol is böngészel, az ő termékeiket látod. Facebookot és Instát görgetve, YouTube videókat nézve, Google-ben keresgélve, híreket olvasva. Egyszerűen nem tudsz tőlük szabadulni. Viszont érzed, hogy ők mindenhol ott vannak, és ezzel biztosan rengeteg eladást ér el webáruházuk.

Ez nem csak a Coca Cola és az Amazon kiváltsága. A te webáruházadban is megoldható. Ha szeretnéd megtudni hogyan, vedd fel velünk a kapcsolatot!