Sokféleképpen fel lehet hívni a vásárló figyelmét arra, hogy a kosarában felejtette a termékét. De vajon hasznosak ezek a módszerek? Mielőtt ezekről többet mesélnénk, kezdjük inkább azzal, hogy egyáltalán miért hagyja el egy potenciális vásárló a webáruházat vásárlás nélkül.
A legfőbb oka a kosár elhagyásának az, hogy sok ember valójában nem is tervezett az adott weboldalon vásárolni, szimplán csak megnézte a termékeket és a legjobban tetszőket hozzáadta a kosarához, mert később így könnyebben tud majd újra egy pillantást vetni rájuk.
Megeshet az is, hogy egy látogató azért nem vásárol az áruházból, mert nem elégedett a szállítási lehetőségekkel és költségekkel. Ezenfelül vannak, akik túl hosszadalmasnak és komplikáltnak tarthatják a rendelés menetét, így felhagynak az adatok megadásával és lemondanak a kiválasztott termékekről.
Sokakat bosszant, ha regisztráció nélkül nem lehet megrendelni termékeket, így ez is ahhoz vezethet, hogy bezárják a weboldalt. Mindig hasznos egy “folytatás vendégként” gomb, amivel hosszú távú elköteleződés nélkül leadhatjuk rendelésünket.
A legfontosabb, hogy a kosárba helyezéstől a vásárlásig történő lépések (avagy checkout folyamat) során ne hagyjuk elkalandozni a látogató figyelmét. Amikor egy terméket kosárba rakott és elindul a vásárlási folyamaton, a további menüpontok, cikkek, aktualitások már érdektelenné válnak. Itt az egyetlen cél, hogy a vásárló eljusson a fizetésig.
Lehetőség szerint, ha van szállítási díj, azt közöljük a vásárlóval rögtön a rendelési folyamat elején. Amitől webshopunk megbízhatónak tűnik az az, ha garantáljuk a pénz visszafizetést vagy cserét hibás termék esetén.
Nagyon fontos szempont a biztonság. A vevő mielőtt megadja a bankkártya és személyes adatait, meg akar bizonyosodni arról, hogy az adatai jó kezekben vannak. Ebben segíthetnek jelvények, logók:
Fontos hogy különböző lehetőségeket tudjunk kínálni vásárlóink számára fizetés téren. Van aki nem szívesen fizet kártyával, így lehetőséget kell adni utánvétes vásárlásra is. Illetve van, aki kizárólag az online fizetést részesíti előnyben, és szívesebben fizet PayPal vagy GooglePay használatával.
Több mód is van arra, hogy rávegyük a látogatót az oldalon maradásra, ezzel megelőzve az “elhagyott kosár emlékeztető” használatát.
Rengeteg vásárló tesz hasonló termékeket a kosarába egyszerre több webshopban, hogy össze tudják hasonlítani az árakat, viszont így megesik hogy bezárják az egyes forgalmazók webboltjait. Ilyenkor kapóra jön, ha a termékek bent maradnak a kosárban, mivel így később még megveheti a terméket néhány kattintással.
Vásárlóinkat megpróbálhatjuk úgy az oldalunkon marasztalni, hogy mielőtt még becsukják a webshopot, felugrik egy úgynevezett “exit intent pop-up” ablak, ami megpróbálja meggyőzni az illetőt, hogy fejezze be a vásárlást.
Például, amint valaki készül elhagyni a webshopodoat, meglepheted egy ilyen kuponnal:
Ennek a módszernek a hátránya az, hogy sokan idegesítőnek és tolakodónak találják a felugró ablakokat. Ráadásul ez esetben a profitból kell engedményt adnod a vásárláshoz.
Ennél hatékonyabb megoldás lehet, ha e-mailben próbálod meg emlékeztetni látogatóidat arra, hogy nem fejezték be, amit elkezdtek:
Itt viszont néhány dolgot figyelembe kell venni:
Az utóbbit a következőképpen tudjuk elérni, sürgetést használunk kedvezmények helyett:
Egy, még nem annyira elterjedt módszer a vásárlók visszaszerzésére, az SMS-ek küldése valamint a vásárlók elérése különféle közösségi média oldalakon. Az SMSek esetében a megnyitási ráta 99%, míg az e-maileknél ez csak 45% körül van.
Ehhez viszont elengedhetetlen a megfelelő Consent Mode beállítása, ahol a látogató engedélyt ad a kiválasztott adatok kezelésére. (Ne feledkezz meg a szükséges jogi dokumentációról sem!)
Az online hirdetések egyik legnagyobb előnye, hogy mérhetőbb, mint az offline hirdetések. A Facebook hirdetési felületén és természetesen a Google Ads-ben is beállíthatod a dinamikus remarketing hirdetéseket, amelyek a megtekintett termékekkel célozzák meg újra a kosárt elhagyókat.
Fontos, hogy ezek a hirdetések csak akkor működnek, ha az oldalon megfelelő Consent Mode van beállítva és a látogató engedélyt ad a marketing célú hirdetésekre.
Veled is biztosan megtörtént már, hogy nézelődtél egy webshopban, kosárba helyeztél 1 terméket, de végül nem vásároltál. Majd néhány perc múlva bárhol is böngészel, az ő termékeiket látod. Facebookot és Instát görgetve, YouTube videókat nézve, Google-ben keresgélve, híreket olvasva. Egyszerűen nem tudsz tőlük szabadulni. Viszont érzed, hogy ők mindenhol ott vannak, és ezzel biztosan rengeteg eladást ér el webáruházuk.
Hidd el, hogy nem véletlenül csinálják ezt! Remarketing hirdetésekkel mi is nagyszerű eredményeket értünk el ügyfeleinknek. A Facebook katalógus alapú hirdetései pedig messze a legjobb eredményeket hozzták az elmúlt időszakban..
A katalógushoz feltöltött feed ráadásul automatikusan, óránként frissül, így kizárólag azokat a termékeket mutatja majd, amelyek éppen elérhetőek és rendelhetőek a webshopban. A hirdetésnél kiválasztható, hogy a kosárba helyezőket, vagy fizetést kezdeményezőket milyen időintervallumban célozzuk meg. Egy jó példa erre, hogy a kosár elhagyást követő 5 napban egy előnyt kommunikálsz, hogy miért érdemes tőled megvenni (ingyenes szállítás x összeg felett, szállítás 1 munkanapon belül, kedvezmény 1. vásárláskor, stb.).
A legjobb hír pedig, hogy mindez a te vállalkozásodban, a te webáruházadban is megoldható. Mi szívesen segítünk benne, tudj meg többet Facebook hirdetéskezelés szolgáltatásunkról és csábítsd vissza te is a kosárelhagyókat!