Ajánlatot kérek

fws blog

Mi az a kosárérték és hogyan tudod növelni?

2024. február 5.
Mi az a kosárérték és hogyan tudod növelni?

Mi az a kosárérték? 

Természetesen elsőként legfontosabb a fogalom tisztázása. A webáruházak esetében számos fontos mutató van, amit tulajdonosként vagy marketingesként figyelned kell. A kosárba helyezett termékek, kosárelhagyások, rendelések száma vagy éppen a bevétel valószínűleg mindenki számára alap. 

Gondolj a kosárértékre úgy, mint amikor egy boltban töltöd meg a kosarad. Minél több és értékesebb terméket teszel bele, annál nehezebb lesz cipelni, de a boltosnak annál szélesebb lesz a mosolya, amikor fizetsz. A webshopodban is ez a helyzet. A kosárérték azt mutatja meg, hogy átlagosan mennyit költenek nálad a vásárlók egy-egy rendelés során.

Ahhoz, hogy kiszámolhassuk ezt a mutatót, egy adott időszak összes bevételét kell elosztanod a rendelések számával. Például így:

Átlagos kosárérték = Összes bevétel (előző hónap) / Rendelések száma (előző hónap)


Ezzel megtudhatjuk, hogy az előző hónapban mennyi volt az átlagos kosárérték. Képzeletbeli webshopunkban a bevétel 1 millió Ft volt, a rendelések száma pedig 250, akkor az átlagos kosárérték 4000 Ft az adott hónapban. 

Most, hogy képzeletbeli webáruházunkról tudjuk, egy rendeléssel átlagosan 4000 Ft összegben értékesítünk, itt az ideje, hogy ennek az összegnek a növelésén gondolkozzunk.

Tipp! Számold ki gyorsan te is, mennyi volt az előző hónapban az átlag kosárértéked! 


Miért érdemes maximalizálni a kosárértéket?

Mert minél magasabb a kosárérték, annál több a bevételed. Egyszerű, ugye? De nem csak erről van szó. Ha a kosárértéked magas, akkor kevesebb vásárlóból is több profitot tudsz elérni. Ráadásul a marketinged is hatékonyabb lesz, hiszen ha többet költenek nálad, akkor a reklámokra költött pénzed is jobban megtérül.

Egy átlag vásárló 21 alkalommal vásárol online egy évben. Az elmúlt évek krízisei miatt az átlag kosárértékek alig változtak, mivel az emberek lemondanak a plusz termékekről, mint hogy átlépjenek egy lélektani összeghatárt. 

Ezek alapján a webshopod növekedéséhez kétféleképpen járulhatsz hozzá:

  • Fokozott marketing tevékenységgel több vásárlót szerzel.
  • Mindent megteszel, hogy növelni tudd a kosárértéket.





Hogyan pörgetheted fel a kosárértéket?


1. Ingyenes szállítás bizonyos érték felett
Ez olyan, mint egy jutalomjáték. Ha a vásárló eléri a megadott összeget, "megtakarítja" a szállítási költséget. Ezzel a vásárlód úgy érzi, jó vételt csinált, és te is jól jársz, mert többet költ nálad.

2. Kedvezmények bizonyos kosárérték felett
Ezzel is motiválhatod a vásárlókat, hogy többet tegyenek a kosarukba. Olyan ez, mint amikor egy extra szeletet kapsz a kedvenc pizzádból, ha egy egész nagyot rendelsz.

3. Ajándék termék
Ki ne szeretne meglepetést? Ha a vásárlók elérnek a bizonyos kosárértéket, lepd meg őket egy extra ajándékkal. Ezzel nem csak a kosárértéket növeled, de a vásárlói elégedettséget is. (Aminek hamar híre mehet, ha valóban jó az ajándék!)

4. Ajándékkártyák
Mint amikor egy könyvjelzőt kapsz a könyvesboltban. Nem kerül sokba, de a vásárló már tervezi a következő látogatását, hogy felhasználja. Tegyél hozzá egy felhasználási határidőt, esetleg egy jó ajánlatot, és máris több visszatérő vásárlóra számíthatsz.

5. Upsell és Cross-sell

Ezt úgy képzeld el, mint amikor a hamburger mellé ajánlják a nagyobb üdítőt. Vagy egy új telefonhoz hozzáillő tokot. Kicsit többet költ a vásárló, de úgy érzi, megéri. A webshopodban is kínálhatsz ilyen extrákat, mint prémium csomagolás vagy gyorsabb szállítás.
Így ajándékok és kedvezmények nélkül érhetsz el magasabb kosárértéket. 
Sokszor irreleváns, rendelésünkhöz egyáltalán nem illő termékekről kapunk upsell ajánlatokat. Sőt, sok esetben a felugró upsell ablakok technológiai megoldása elveszi a vásárlók kedvét a rendeléstől. Ezek elkerülése webshop tulajdonosként kiemelten fontos, mivel a kosárérték növekedése helyett ellentétes hatást, kosár elhagyást eredményezhetnek.

A megoldásban rejlő potenciál miatt számos webáruházban találkozhatsz upsell ajánlatokkal, ám ezeket érdemes okosan összeállítani.



Mi a helyzet a sütikkel és a SEO-val?

A legújabb hírek szerint a sütik világa megváltozik, ami azt jelenti, hogy új módon kell majd a vásárlókat elérned. De ne aggódj, az első féltől származó adatok és a jó SEO-stratégia továbbra is a barátod ebben az esetben. Gondolj a keresőoptimalizálásra úgy, mint a webshopod útmutató táblájára: segít, hogy a vásárlók megtalálják, amit keresnek, és örömmel töltik meg a kosarukat.


Összefoglalás

A kosárérték növelése olyan stratégia, amit bárki megtanulhat és alkalmazhat. Próbáld ki a fent említett módszereket, és találd meg a számodra legjobb megoldást a webshopod fellendítéséhez.

Olvass még többet az egyedi webshopokról és ismerj meg hasznos tippeket a blogunkon!

Kérdésed van? Vedd fel velünk a kapcsolatot!

Hívás