Mi az a Google Shopping Ads?
A Google Ads különböző hirdetés típusaival te is bizonyára találkoztál már. Sokáig a keresőhirdetések, display hirdetések és YouTube hirdetések voltak csak elérhetőek a magyar hirdetők számára.
Ez idén nyáron azonban megváltozott, amikor a már nyugati piacokon remekül működő Shopping Ads hazánkban is bevezetésre került. Hasonlóan a keresőhirdetésekhez, kulcsszavakra történő keresések után jelennek meg a Shopping hirdetések is. A különbség viszont az, hogy szövegek helyett termékek listáját hozza be a keresésekre.
Beírtuk a laptop szót a keresőbe és az első találatoknál láthatjuk is különböző webshopok termékeit. Mindezt már a keresés után azonnal árral és képpel.
A hirdetések létrehozásához Google Ads fiókra és Google Merchant Center fiókra van szükség. A Merchant Center lesz mindennek az alapja, itt tudod feltölteni a termékeket és létrehozni a hirdetéseket.
Miért érdemes e-kereskedőként a Shopping hirdetéseket használni?
Jogosan felmerülhet a kérdés, hogy az eddigi hirdetéstípusok mellett miért lenne szükség egy teljesen új rendszer megtanulására. A statisztikák azonban azt mutatják, hogy termékeket felsoroló hirdetések, platformok egyre népszerűbbek a felhasználók körében.
Globálisan a Google Shopping Ads költések 40%-kal növekedtek az elmúlt évben. A kiskereskedelemben vásárolható termékek esetében 60%-os kattintási arányt érnek el a terméklisták.
Gondolj csak az árukeresőre! Hasonló alapokon működő megoldás, amelyet szinte minden online vásárlásnál használunk manapság, mert segít megtalálni hol kaphatjuk meg a keresett terméket a legjobb áron.
A Shopping Ads esetén pedig potenciális vásárlód szó szerint egy kattintásra van termékedtől. Ami még jobb, hogy biztosan érdeklődik terméked iránt, mivel már keresést indított rá. Terméked pedig ügyes beállításokkal csak akkor fog megjelenni, amikor megtörténtek ezek a releváns keresések.
Ezenkívül a Merchant Center olyan lehetőségeket is kínál, mint a dinamikus remarketing, amellyel például egy kosár elhagyás után automatikusan újracélozza a felhasználót, aki nem vásárolt. Itt lehetőséged van bónuszok vagy kedvezmények beiktatására annak érdekében, hogy biztosítsd a vásárlást.
Google Shopping és egyedi webshopok együttműködése
A Shopping Ads működésének meghatározó része a Feed, amely a termékek adattábláit jelenti. Ezeket a termék adatbázisokat persze nem kézzel kell felvinni, több lehetőség is van rá. Lehet csv vagy Google Sheets exporttal, azonban ezekkel is rengeteg munka van, mivel a táblázatban nem minden adat egyezik tökéletesen a Feed elvárásaival. Ezenkívül a frissítések nehézkesek, lassúak lehetnek.
További alternatív megoldás az úgynevezett scheduled fetch, amely esetén a weboldalon automatikusan elérhetővé tesszük az adatokat egy shopping feed url-en keresztül. Ez napi egy frissítést és pontos adatbevitelt eredményez, viszont gyorsan változó készlet vagy akciók esetén nem a legjobb választás.
Ilyen esetekben egyértelműen a Content Api lehet a megoldás, amelyet az egyedi webshop fejlesztői hozzáadnak az oldalhoz és a Merchant Centerrel történő összekapcsolás után valósidejű raktárkészletet és árakat mutatnak a hirdetések.
Webshop tulajdonosként ilyenkor nem kell aggódnod többet a hirdetések esetleges letiltásán vagy pontatlanságán, mivel az összeköttetésnek köszönhetően minden azonnal frissülni fog, ha változtatást hajtasz végre a webshop admin felületén.
További fontos szempont, hogy bármilyen hiba vagy Google által végrehajtott módosítás esetén is fordulhatsz fejlesztődhöz. Biztos lehetsz benne, hogy nem ütközöl korlátokba.
A korlátok nélküli webshopokról itt tudsz többet olvasni.