Ajánlatot kérek

fws blog

Mennyibe kerül egy webáruház?

2021. július 14.
Mennyibe kerül egy webáruház?

Az online rendelések száma 2020-ban 52,5 millió volt a Minner statisztikái szerint. Ez a szám 13%-kal nagyobb, mint a 2 évvel ezelőtti. Abban pedig biztosak lehetünk, hogy a következő években hasonló növekedést láthatunk majd. Webfejlesztőként elsőkézből tapasztalhatjuk a növekvő keresletet új webáruházak indítására.

A webshop indítás költségei, főként az egyedi fejlesztésűeké, azonban még sokak számára továbbra is rejtélyesek. Cikkünkben az a célunk, hogy bemutassuk, milyen webáruházat kaphatsz pénzedért a különböző árkategóriákban és megtudd, melyik lehet az optimális megoldás céged számára.

Amikor még nem akarsz kockázatot vállalni

A Gary Vaynerchuk, Elon Musk és Jeff Bezos sikersztorik szinte mindenkihez eljutottak már. Milliók olvashattak történeteikről, ábrándozva arról, hogy nekik is sikerülhet. Bármennyire is próbálják elhitetni a guruk és az írók, a legtöbb zseniálisnak tűnő ötlet azonban nem tud hasonlóan befutni. Ez így természetes, hiszen egyre nagyobb a verseny és tényleg csak a legjobbak maradhatnak. Nem igazán érdemes egy részben kigondolt ötletbe mindent belefektetni. Másfajta megközelítésre van szükség.

Ha most szeretnél e-kereskedő vállalkozóvá válni, főleg készlet nélkül, dropshippinggel, érdemes lehet a fejlesztés és nagyszabású marketing költségek helyett először letesztelni az ötleted. A legegyszerűbb, hogy a Facebook Business oldaladhoz készítesz egy Facebook Boltot, ahova katalógusokban feltöltheted termékeid. A termékeket így a Facebook oldaladon és Instagram fiókodon értékesítheted követőidnek posztokkal, hirdetésekkel. Ennek köszönhetően alacsony befektetéssel meg tudod nézni, hogyan működik a terved a valóságban.

Kép betöltése...
A Facebook Bolt lehetőséget kínál a feltöltött termékek kezelésére a közösségi média portál felületén.

A Pretotípus című könyvben további tippeket találhatsz ötleted tesztelésére. Töltsd le itt a magyar nyelvű kiadványt!

Mennyivel érdemes számolnod egy bérelhető webáruház esetén?

A Facebook ingyenes Boltjának megvannak a maga korlátai. Az értékesítések a közösségi média óriás megfelelő működésétől függnek, saját oldal híján pedig minden rendelést a Facebook felületén kell feldolgoznod beépített online számlázás és fizetés nélkül.

A következő szinten a bérelhető webáruház konstrukciók már sokkal többet kínálnak. A választott csomagtól és szolgáltatótól függően lehetőséged van

  • már több 1.000, akár több 10.000 termék tömeges feltöltésére
  • online fizetés és számlázás kiválasztására
  • marketing célú funkciók használatára

Költségek tekintetében a webáruház bérléséért havi néhány 1.000 forinttól, egészen havi 20-30.000 forintig találhatsz különböző csomagokat. Ezen felül még a webtárhellyel, domain névvel és a folyamatos hirdetési vagy SEO költségekkel kell számolnod.

Kinek ajánlott a bérelhető webáruház?

Tapasztalataink alapján a bérelhető konstrukciók legjobban a kezdő kisvállalkozásoknak, vállalkozóknak kínálnak megfelelő megoldást. A beépített online fizetés, számlázás és szállítási megoldások nagymértékben megkönnyíthetik a webshop kezelőjének munkáját. Azt azonban érdemes megjegyezni, hogy a termékfeltöltés, főként a webshop indulásánál időigényes folyamat, ezért azzal fontos előre számolnod, hogy legyen olyan személy, aki folyamatosan tudja kezelni a webshop termékeit.

A marketing célra felhasználható kuponkezelők, shopping feed-ek (katalógusok a Google Shopping/Facebook dinamikus remarketing hirdetések számára) és integrációk pedig segíthetnek abban, hogy a megfelelő hirdetésekkel folyamatosan növekedjen a webshop bevétele.

Kép betöltése...
A hajtás felett már nem is található organikus megjelenés, kizárólag hirdetések. Aki webshopban gondolkozik, hirdetésekben is gondolkozik.

Hozzánk is többször fordultak már az elmúlt évek során olyan vállalkozók, akiknek az volt a céljuk, hogy kipróbálják termékeiket a weben is, beindítsák első e-kereskedelmi üzletüket. Itt a vállalatirányítási rendszerrel történő összekötés, raktárkezelés és a folyamatos fejleszthetőség még elhanyagolható. Az ilyen megkereséseknél a tájékoztatás után minden esetben a ShopRenter bérelhető webáruház szolgáltatását ajánljuk.

Amikor a vállalkozásod albérletben van

Bármennyi előnyt is kínálnak a sablon konstrukciók, valójában vállalkozásod webáruháza nem a tiéd, csak bérled. Így valamelyest mindig a szolgáltatótól függ majd bevételforrásod. Minél nagyobb forgalmat bonyolítasz a webshopban, annál nagyobb a kockázat és ráutaltságod arra, akitől bérled.

A legtöbben azonban nem a bérlés kockázata miatt keresnek fel minket. A sablon konstrukció ugyanis vállalkozások ezreit segítette a növekedésben, azonban egy idő után korlátozza őket. Ezekről a korlátokról Attila beszélt egy korábbi videónkban.

Kinek ajánlott a webshop fejlesztés?

A legegyszerűbb válasz a kérdésre az, hogy KKV-knak, nagyvállalatoknak, akik korlátokba ütköztek és kinőtték a fentebb felsorolt megoldásokat. A valóság azonban ennél sokkal több síkon adott választ az elmúlt években. Számos vállalati cél lehet a webshop megújítása vagy éppen teljesen új rendszer fejlesztése mögött. Íme néhány az elmúlt évekből:

Ezek azonban mind funkciók, marketingcélok voltak. Ahol igazán megmutatkozik a fejlesztés előnye, az az emberi tényező.

A korábbi konstrukciókkal szemben webáruház fejlesztésnél nem vagy egyedül. A jobb esetben tapasztalt, referenciákkal rendelkező fejlesztő csapat segít a webes felület megtervezésében, a célközönségedet meggyőző designnal, felhasználói élménnyel, akár marketing támogatással. Képzeld csak el, hogy projekteden dolgozik dedikált projektmenedzser, szövegíró, grafikus és fejlesztő egyaránt! Mindenki a saját szakterületét hozza be a munkafolyamatba, itt már nincs egyszemélyes hadsereg.

Mindezt akár hónapokon keresztül. Tapasztalataink alapján elmondhatjuk, hogy a tervezés megkezdésétől a weboldal átadásáig minimum 3 hónapra szükség van. Ebben az időben azonban több történik, mint egyszerű szoftver telepítés és billentyű kattingatás:

  • a terv kialakításában segít értékesítő, projektmenedzser és marketinges
  • a webdesignt elkészíti a grafikus
  • a webshop szövegeit megfogalmazza a szövegíró
  • az adminisztrációs felületet elkészíti a back-end fejlesztő
  • a design alapjára a weboldalt a front-end fejlesztő kelti életre
  • mindeközben a projektmenedzser tartja veled a kapcsolatot

Az eredményes webshopok fejlesztése csapatmunka, akár több hónapon át.

A csapat legfontosabb tagja

Mit gondolsz, ki lehet a legfontosabb? Természetesen te.

Eltekintve a kínos marketingszövegtől, megrendelőként több ráhatásod van webshopod árára és a fejlesztés kimenetelére, mint gondolnád. A projekt első szakasza, a tervezés/előkészítés ugyanis rengeteget számít. Számos partnerünk volt az elmúlt években, akik konkrét elképzelésekkel, már-már specifikációkkal érkeztek. Így a termékimport megoldása, marketing stratégia és a funkciók is készen álltak. Az előkészítésben ekkor csak néhány javaslatot adunk, majd azonnal indulhat is a következő lépés, a design elkészítése és a szövegírás.

Tudjuk, hogy ez nem lehetséges minden esetben, hiszen ügyfelünknek pontosan elég átlátni saját szakmáját, az online marketinget és megjelenést pedig olyanokra bízná, akik ebben a szakmában profik. Ekkor azonban számolni kell a tervezés és előkészítés költségeivel is, hiszen minden funkciót megrendelőként minden funkciót a fejlesztő csapattal együttműködve álmodtok meg.

Az egyedi webáruház fejlesztés ára

Amennyiben a fent bemutatott, fejlesztői csapat bevonásával készített webshoponban gondolkozol, több milliós nagyságrenddel érdemes tervezned. A végleges ár azonban nagymértékben függ a webáruház komplexitásától. Néhány 100 termékes, alapvető automatizmusokkal (online számlázás, szállítás online fizetés) és webshop funkciókkal ellátott rendszer elkészülhet 4-5 millió forintból. Az egyedi vállalatirányítási rendszerrel összekötött, saját kalkulátorokkal, kuponkezelőkkel vagy vállalati folyamathoz kapcsolódó funkciókkal ellátott webáruházaknál azonban ennél többel kell számolni.

Éppen ezért nagyságrendi ajánlatot is felelőtlen adni a webshop specifikációjának, tervének hiányában. A megfelelő tervezés nem csak a későbbi munkát könnyíti meg mindkét fél számára, hanem lehetőséget ad a pontos büdzsé kialakítására.

Azt javasoljuk, hogy ha te is üzleti céljaidhoz alakított, céged növekedését támogató webshopra vágysz, ne hagyd ki a tervezést! Mit szólnál ha segítenénk benne? Nemrég készült el webshopok tervezéséről írt e-mail kurzusunk, amely 10 e-mailben lépésről-lépésre végigvisz webáruházad legfontosabb részletein a termékoldalak felépítésétől egészen a jogi kötelezettségekig. Iratkozz fel itt!