Visszahívást kérek

fws blog

Így töltsd fel hatékonyan termékeid a webáruházadba

2021. április 23.
Így töltsd fel hatékonyan termékeid a webáruházadba

Ahogy az előző cikkünkben olvashattad, a termékadatlapok kialakításának döntő szerepe van webshopod hatékonyságát illetően. Nem csak a vállalatodról alkotott képet, de a vásárlóid döntési folyamatát is meghatározzák. Azonban ahhoz, hogy profin ki tudd alakítani termékoldalaid, komoly tervezésre és sok munkára van szükség.

Több, mint 14 éves webfejlesztői tapasztalatunk során számtalanszor találkoztunk azzal a problémával, hogy a termékek webshopba való feltöltését alábecsülik. Ez abban mutatkozik meg, hogy nincs megfelelően előkészítve a folyamat, hiányoznak a tervek és az előre meghatározott szempontok.

Ahhoz, hogy megértsd, miért van szükség konkrét tervekre és alapos felkészülésre, miért számít különösen komplex és összetett folyamatnak a termékek feltöltése, vegyük át, hogy milyen lehetőségeid vannak a területen.

A termékfeltöltés módjai és folyamata

Többféle módon elvégezheted a termékeid feltöltését webshopodba attól függően, hogy milyen formában állnak rendelkezésedre az adatok. A lenti összefoglaló ábrán is láthatod, hogy mennyi lehetőség közül válogathatsz. Nézzük meg ezeket részletesen!

Kép betöltése...
A termékfeltöltés különböző módjai

Admin felületen termékenként

Ha viszonylag kevés termékkel rendelkezel, akkor egyesével, űrlap segítségével is könnyen megoldhatod a feltöltést. Ez a módszer azonban maximum néhány 100 árucikkig ajánlott, hiszen minden adatot kézzel kell bevinni, ez pedig rendkívül időigényes folyamat.

Táblázat segítségével

Ha úgy érzed, hogy webshopod már túlnőtte a manuális megoldást, számba vehetsz más lehetőségeket is. Ezek közül az egyik az, hogy ha rendelkezel valamilyen külső forrásból származó .csv vagy .xls formátumú táblázattal, és ebben összegyűjtésre kerültek a termékek és azok a tulajdonságok, amiket az adatlapon szeretnél megjeleníteni.

A termékek képeit először egy előre meghatározott FTP mappába kell feltöltened.

Az FTP, vagyis a fájl átviteli protokoll segítségével távoli szerverek tartalmához férhetünk hozzá, onnan bizonyos állományokat, ez esetben képeket szerezhetünk be.

Ennek a mappának a hivatkozása aztán bekerülhet az excel fájlba, ahonnan mi automatikusan importálni tudjuk a képeket a webshopba.

Ha már rendelkeztél korábbi webshoppal, felhasználhatod annak adatbázisát, és azt importálhatod az új felületre.

Az is előfordulhat, hogy beszállítóid szolgáltatják számodra az adatokat. Ilyenkor általában minden beszállító más-más logika alapján építi fel az adatbázist, tehát a táblázatok oszlopai nem ugyanazokat a terméktulajdonságokat tartalmazzák. Ez esetben mi minden beszállítói adatbázisra egyedi importfunkciót tudunk kialakítani, így neked nem kell összefésülésükkel bajlódnod, és ezek külön-külön feltöltésre kerülhetnek a webáruházba.

Az is lehetséges, hogy te magad összefésülöd ezeket a különböző struktúrájú táblázatokat egy nagy fájlba. Itt olyan tulajdonságok alapján tudod rendszerezni az adataid, amelyeket a webshopban szeretnél a termékek mellett megjeleníteni. Ezzel a webáruház egységes lesz, hiszen minden termékadatlapon hasonló információk lesznek láthatók.

Kép betöltése...
Példaként egy részlet egy termékfeltöltéshez szükséges adatállományból

Készletnyilvántartó szoftverből

További termékfeltöltési módszer, ha készletnyilvántartó szoftverrel kötöd össze a folyamatot. Ez egyrészt megvalósulhat úgy, hogy a rendszer állandó összeköttetésben áll a webshoppal, és valós idejű adatokat szolgáltat neki, tehát a termékinformációk folyamatosan frissülnek. Ez azért is nagyon előnyös, mert így hosszú távon is automatizált módon biztosítva van a termékek naprakészen tartása.

A készletirányító szoftveres megoldás másik formája, ha a szoftver bizonyos időközönként táblázatos formában közli a termékinformációkat. Ilyenkor ennek a táblázatnak az adatai kerülnek folyamatos beolvasás alá, amik frissüléskor bekerülnek a webshopba is.

Most már te is láthatod, hogy mivel termékbeviteli módok állnak rendelkezésre. A webshop kialakításakor fontos lépés meghatározni, hogy melyik a legjobb számodra. A termékfeltöltési folyamat vállalkozásodra szabható, de elengedhetetlen annak megállapítása, hogy melyik módszer megoldható a te webáruházadban. Ez azért is lényeges, mert sok helyen ütközhetsz akadályokba és problémákba.

A termékfeltöltés nehézségei

Ahogy már korábban elhangzott, sokan hajlamosak elkövetni azt a hibát, hogy nem fektetnek elég nagy hangsúlyt a termékfeltöltés logikájának, szempontjainak megtervezésére.

Többször találkoztunk azzal, hogy az ügyfél túl későn, már a folyamat közben ismeri fel, valójában mennyi munka kézzel feltölteni minden terméket. Hiába alakítunk ki könnyen kezelhető és gyors adminisztrációs felületet, még így is 1-2 percet rá kell szánni egy árucikkre. 500 termék esetében az már több, mint két munkanapot jelent, és ebbe még nem számoltam be a külső tényezőket, az esetleges váratlan problémákat.

Érdemes előre gondolkodni az importálandó táblázattal kapcsolatban is. Igaz, hogy feltöltés után is minden paraméter módosítható, mi azt javasoljuk, hogy előre tervezd meg, pontosan milyen termék tulajdonságokat jelenítenél meg, min szeretnél esetleg még változtatni. Sokkal kevesebb munkát igényel az, ha egyben átdolgozod a táblázatot, mintha utólag minden terméket egyesével elkezdenél módosítgatni.

Szintén igaz a tervezés és előre dolgozás fontossága készletnyilvántartó szoftver esetén. Lehet, hogy az szolgáltat számodra bizonyos adatokat, de te azon kívül szeretnél mást is megjeleníteni a termékadatlapokon. Ilyenkor is érdemes a feltöltés előtt átgondolni, milyen tulajdonságokra és információkra van szükséged.

A termékek képeivel kapcsolatban is felmerülhetnek nehézségek. Az importálandó táblázatba be tudod illeszteni a szükséges képeket, ahhoz azonban meghatározott formátumban kell lenniük. Ha nem rendelkezel megfelelő formátumú képekkel, akkor utólag, egyesével kell őket feltölteni. Ez szintén felesleges plusz munkát jelent.

Tervezz, és nem érhet meglepetés

Ha úgy érzed, hogy ez most egyszerre túl sok információ volt, és fogalmad sincs, hogy melyik megoldás lenne a számodra legalkalmasabb, ne aggódj. Azért vagyunk itt, hogy tanácsot adjunk. Segítünk megvizsgálni, hogy pontosan mik a lehetőségeid, és együtt kitaláljuk, hogy számodra mi lehet a legjobb megoldás.

Ha már a projekt elején arra a döntésre jutunk, hogy a manuális módszer a megfelelő, a fejlesztést az adminisztrációs felülettel kezdjük. Így amíg mi a design és a teljes webshop kialakításával foglalkozunk, te már elkezdheted feltölteni a termékeket, tehát párhuzamosan tudunk dolgozni. Ezzel jelentősen lerövidíthető egy projekt átfutási ideje.

További javaslatunk, hogy ilyen esetben mindenképp szánj dedikált időt a feltöltési munkálatokra. Jelölj ki egy napi célt! Előre tervezd meg, hogy naponta hány terméket szeretnél feltölteni, vagy hány órát kell foglalkoznod vele. Így előre látni fogod, hogy kb. mikorra fogsz elkészülni.

Tapasztalataink is azt mutatják, hogy az egyik legnehezebb dolog felismerni az igényeket, tisztázni az elképzeléseket. Mindemellett ez az egyik legfontosabb. Ha alapos tervek birtokában vagy, az hosszú távon is rengeteg időt spórol neked, hiszen a termékeket nem elég egyszer feltölteni, az adatlapok tartalmát folyamatosan naprakészen kell tartani. Sőt, vállalkozásodtól függően akár havonta, vagy hetente érkezhetnek új kollekciók, amelyeket fel kell vezetni a webshopba.

Éppen ezért garantáljuk, hogy webshopod működésének ma már nincsenek korlátai, és rendelkezésedre áll olyan szoftver, ami a leghatékonyabb termékfeltöltést biztosítja számodra.