Ajánlatot kérek

fws blog

Hogyan csökkentheted weboldalad visszafordulási arányát?

2021. október 4.
Hogyan csökkentheted weboldalad visszafordulási arányát?

Cégvezetőként, weboldal tulajdonosként természetes, hogy figyeled honlapod számait. Az egyik olyan mutató, amivel már biztosan találkoztál, az a visszafordulási arány. Na de pontosan mit is jelent ez a szám? Miért fontos a vállalkozás szempontjából? Miért érdemes arra törekedni, hogy alacsony legyen?

Ha benned is megfogalmazódtak már ezek a kérdések, akkor jó helyen jársz! Vágjunk is bele!

Mi is az a visszafordulási arány és miért fontos?

A legtöbb honlap esetén a látogatók egy része nagyon rövid időn belül el is hagyja az adott oldalt. Ez azt jelenti, hogy jó eséllyel nem fognak vásárolni, feliratkozni vagy ajánlatot kérni, vagyis nem növelik a bevételed.

A visszafordulási arány megmutatja, hogy mekkora százalékban hagyják el a látogatók az oldalt rögtön érkezés után, anélkül, hogy valamire rákattintanának.

Ennek a számnak a működése legjobban egy egyszerű példán keresztül érthető meg.

Tegyük fel, hogy az oldalt összesen 20 ember látogatja, de ebből csupán 5 ember vásárol/iratkozik fel/ kér ajánlatot vagy egyáltalán tekint meg egy másik aloldalt, 15-en viszont azonnal elhagyják a honlapot. Az arány kiszámításához egy egyszerű matematikai műveletet kell elvégeznünk: a rögtön kilépő látogatók számát elosztjuk az összes látogató számával. Így tehát, a fent említett példában a visszafordulási arány pontosan 75%.

Ezek alapján egyértelmű, hogy minél alacsonyabb a visszafordulási arány, annál sikeresebb az adott oldal, annál hatékonyabban tudja a látogatókat valódi vásárlókká konvertálni.

A visszafordulási arány csökkenése együtt jár a konverzió növekedésével, így honlapodnál elengedhetetlen ennek optimalizálása.

A következő 7 tipp segítségével te is könnyen csökkentheted az oldalad visszafordulási arányát!

1. Ismerd meg a célközönséged!

A visszafordulási arány csökkentése már a honlap tervezési szakaszában kezdődik. Ahhoz, hogy sikeres landoló oldalt alakíts ki, elengedhetetlen, hogy tisztában legyél a célközönségeddel, így érdemes különböző közönség felméréseket készíteni. A közönség megismerése segít abban, hogy:

  • Közvetítsd az általad képviselt értékeket és az ajánlatod - Ahhoz, hogy sikeres weboldalad legyen, elengedhetetlen, hogy tisztán és a közönség számára érthetően megfogalmazd azt, hogy miért is éri meg vásárolni tőled.
  • Megértsd a felhasználók viselkedését - A felhasználók viselkedésének megértése kritikus pont a honlap optimalizálásának során. Bizonyára te is tudod, hogy minden cselekedetnek, minden kattintásnak megvan a maga oka. Alakítsd úgy az oldalad, hogy a látogatóknak legyen motivációja tovább olvasni és vásárolni!
  • Hatásos üzeneteket tudj használni - A közönségfelmérés segít abban is, hogy célzott, a közönségedre nagy hatással bíró üzeneteket tudj megfogalmazni. Ide tartoznak olyan apróságok is, mint a szóhasználat, megfogalmazás...stb.

2. Tervezz ütőképes design-t!

Mondanunk sem kell, hogy az első benyomás mennyire fontos az életben – ez nincs másképp a weboldalad esetén sem! A megnyerő, ütőképes design az egyik legfontosabb tényező a visszafordulási arány csökkentésében. A jó design ismertető jelei:

  • Átlátható, szellős szöveg
  • Logikusan elhelyezett, szöveghez passzoló képek, amik alátámasztják a szövegben leírtakat
  • A kapcsolat fül felül, jól látható helyen van
  • A CTA gombok hangsúlyosak, könnyen észrevehetők

3. Javíts a honlap betöltési idején!

Bizonyára te is ismered azt az érzést, amikor hosszú 10 másodpercek is eltelnek az oldal betöltődésekor, ezzel csökkentve a felhasználói élményt. Ez így leírva nem tűnik soknak, azonban amikor el akarsz érni egy oldalt, elvárod az azonnali megjelenést.

A Google kutatása alapján a látogatások 53%-a visszafordulásba torkollik, ha több mint 3 másodperc kell a weboldal betöltéséhez. Ez a szám is mutatja, hogy mennyire fontos erre is ügyelned!

Ellenőrizd te is honlapod sebességét a Google PageSpeed felületén!

4. Építs ki bizalmi viszonyt

Manapság csak olyan oldalakon adjuk meg az email címünket, bankkártya adatainkat, stb., amiket biztonságosnak, megbízhatónak találunk. Éppen ezért, weboldal tulajdonosként törekedni kell arra, hogy az oldalad minél megbízhatóbb legyen. Ehhez ajánlunk néhány hasznos tanácsot, amiket főleg B2B piacon érdemes bevetned:

  • Vásárlói ajánlások
  • Felhasználói vélemények
  • Esettanulmányok (akár rövid videó formájában)
  • Webinarok szervezése
  • Elnyert díjak feltüntetése

5. Ne kérj túl sok információt!

A kapcsolattartó fül legyen egyszerű és csak a számodra szükséges információkat kérd el! Ha túl sok szükségtelen adatot kérsz, növekedni fog a visszafordulási arány, mivel a látogatók többsége nem akar extra energiát befektetni.

6. Optimalizáld a CTA-t!

Ha nehezen észrevehető, nem lesz hatásos a CTA, ami a visszafordulási arány növekedéséhez vezet.

Kép betöltése...
Láthatod, hogy a weboldalunkon is kontrasztosan, de egyszerűen vannak kiemelve az akciógombok
A következő néhány pont segíthet az optimalizálásban:

  • A CTA színe legyen kontrasztos
  • Jól látható helyen legyen
  • Ne legyen túl díszes, túlszerkesztett
  • Görgethető CTA-t használj

7. Bizonyosodj meg arról, hogy jó úton jársz!

Ha a fentebb említett módszerek ellenére is növekszik a visszafordulási arány, végezz kutatást! Gondold végig a következő kérdéseket:

  • Milyen hirdetési csatornákat használsz?
  • Honnan jut el a landoló oldaladra a legtöbb látogató?
  • Kik látogatnak el az oldaladra általában?
  • Milyen életkorú látogatóid vannak?

Ezek a kérdések segíthetnek abban, hogy újra átgondold az irányított hirdetéseket, a felületeket, ezzel segítve az oldalad optimalizálását.

Reméljük, hogy ezzel a cikkünkkel segítséget nyújtottunk ahhoz, hogy minél hatékonyabban tudjon működni a weboldalad!

(Ez a bejegyzés a következő cikk alapján készült: https://www.ppchero.com/how-to-decrease-landing-page-bounce-rate-capture-more-email-addresses/)