Cégvezetőként, weboldal tulajdonosként természetes, hogy figyeled honlapod számait. Az egyik olyan mutató, amivel már biztosan találkoztál, az a visszafordulási arány. Na de pontosan mit is jelent ez a szám? Miért fontos a vállalkozás szempontjából? Miért érdemes arra törekedni, hogy alacsony legyen?
Ha benned is megfogalmazódtak már ezek a kérdések, akkor jó helyen jársz! Vágjunk is bele!
A legtöbb honlap esetén a látogatók egy része nagyon rövid időn belül el is hagyja az adott oldalt. Ez azt jelenti, hogy jó eséllyel nem fognak vásárolni, feliratkozni vagy ajánlatot kérni, vagyis nem növelik a bevételed.
A visszafordulási arány megmutatja, hogy mekkora százalékban hagyják el a látogatók az oldalt rögtön érkezés után, anélkül, hogy valamire rákattintanának.
Ennek a számnak a működése legjobban egy egyszerű példán keresztül érthető meg.
Tegyük fel, hogy az oldalt összesen 20 ember látogatja, de ebből csupán 5 ember vásárol/iratkozik fel/ kér ajánlatot vagy egyáltalán tekint meg egy másik aloldalt, 15-en viszont azonnal elhagyják a honlapot. Az arány kiszámításához egy egyszerű matematikai műveletet kell elvégeznünk: a rögtön kilépő látogatók számát elosztjuk az összes látogató számával. Így tehát, a fent említett példában a visszafordulási arány pontosan 75%.
Ezek alapján egyértelmű, hogy minél alacsonyabb a visszafordulási arány, annál sikeresebb az adott oldal, annál hatékonyabban tudja a látogatókat valódi vásárlókká konvertálni.
A visszafordulási arány csökkenése együtt jár a konverzió növekedésével, így honlapodnál elengedhetetlen ennek optimalizálása.
A következő 7 tipp segítségével te is könnyen csökkentheted az oldalad visszafordulási arányát!
A visszafordulási arány csökkentése már a honlap tervezési szakaszában kezdődik. Ahhoz, hogy sikeres landoló oldalt alakíts ki, elengedhetetlen, hogy tisztában legyél a célközönségeddel, így érdemes különböző közönség felméréseket készíteni. A közönség megismerése segít abban, hogy:
Mondanunk sem kell, hogy az első benyomás mennyire fontos az életben – ez nincs másképp a weboldalad esetén sem! A megnyerő, ütőképes design az egyik legfontosabb tényező a visszafordulási arány csökkentésében. A jó design ismertető jelei:
Bizonyára te is ismered azt az érzést, amikor hosszú 10 másodpercek is eltelnek az oldal betöltődésekor, ezzel csökkentve a felhasználói élményt. Ez így leírva nem tűnik soknak, azonban amikor el akarsz érni egy oldalt, elvárod az azonnali megjelenést.
A Google kutatása alapján a látogatások 53%-a visszafordulásba torkollik, ha több mint 3 másodperc kell a weboldal betöltéséhez. Ez a szám is mutatja, hogy mennyire fontos erre is ügyelned!
Ellenőrizd te is honlapod sebességét a Google PageSpeed felületén!
Manapság csak olyan oldalakon adjuk meg az email címünket, bankkártya adatainkat, stb., amiket biztonságosnak, megbízhatónak találunk. Éppen ezért, weboldal tulajdonosként törekedni kell arra, hogy az oldalad minél megbízhatóbb legyen. Ehhez ajánlunk néhány hasznos tanácsot, amiket főleg B2B piacon érdemes bevetned:
A kapcsolattartó fül legyen egyszerű és csak a számodra szükséges információkat kérd el! Ha túl sok szükségtelen adatot kérsz, növekedni fog a visszafordulási arány, mivel a látogatók többsége nem akar extra energiát befektetni.
Ha nehezen észrevehető, nem lesz hatásos a CTA, ami a visszafordulási arány növekedéséhez vezet.
Ha a fentebb említett módszerek ellenére is növekszik a visszafordulási arány, végezz kutatást! Gondold végig a következő kérdéseket:
Ezek a kérdések segíthetnek abban, hogy újra átgondold az irányított hirdetéseket, a felületeket, ezzel segítve az oldalad optimalizálását.
Reméljük, hogy ezzel a cikkünkkel segítséget nyújtottunk ahhoz, hogy minél hatékonyabban tudjon működni a weboldalad!
(Ez a bejegyzés a következő cikk alapján készült: https://www.ppchero.com/how-to-decrease-landing-page-bounce-rate-capture-more-email-addresses/)