Visszahívást kérek

fws blog

Hogyan befolyásolja címzetted mail szolgáltatója a leveled célba érését?

2021. február 1.
Hogyan befolyásolja címzetted mail szolgáltatója a leveled célba érését?

Mindenki utálja a kéretlen leveleket. Nem elég, hogy irreleváns, zavaró tartalmakkal bombázzák inboxod, de még attól is tartani kell, nehogy megnyitásuk után adathalász vírusokkal találd szembe magad.

A jó hír az, hogy ma már egyre fejlettebb, intelligens spamszűrő megoldásokat használ a legtöbb szolgáltató. A Business Mail üzleti levelező szolgáltatásunk esetén sem bíztuk a véletlenre, ezért a legújabb technikai szűrőmódszerek kombinációját építettük be.

Az egyik népszerű megoldás ezek közül a feketelisták (blacklists) használata. Ezek valójában óriási listákat jelentenek, amikre felkerülnek az ismert spammerek. Ha ők küldenek levelet, akkor az nagy eséllyel fennakad a spamszűrőn és a címzett nem kapja meg. Számos magánszemély és társaság üzemeltet ilyen publikus feketelistákat, amelyeket a szolgáltatók használhatnak. Azonban a feketelisták használata is hordoz magával kockázatot.

Mi történik akkor, ha megszűnik egy publikus feketelista?

Az egyik legnépszerűbb blacklist szolgáltatás, a spamcop 2021. 01. 31-én megszűnt. Az eddigi óriási lista teljes egészében eltűnt. Ennek következtében azon levelező szolgáltatóknál, akik használták, sőt nagymértékben a spamcop listájára támaszkodtak most komoly hibával szembesülhetnek.

Ha veled is előfordult a napokban, hogy leveled nem érkezett meg címzettedhez, nagy valószínűséggel a szolgáltató szűrője tévesen jelölt meg spammerként és utasította el leveled. Ez sajnos több olyan céges levelező szolgáltatónál is előfordulhat, amelyek régebben használt technológiai megoldásokkal szűrik a beérkező leveleket. Így sajnos amíg a címzett szolgáltatója nem változtat a kéretlen levelek szűrésén, addig lehetséges, hogy a te leveleidet sem fogják megkapni.

Hogyan érhetnek újra célba leveleid?

Business Mail ügyfélként neked nem kell azon aggódnod, hogy nem kapod meg a fontos e-maileket. Csapatunk nem használja a spamcop feketelistáját, így a mi partnereink beérkezett üzenetei nem érintettek.

Sajnos a címzettek szolgáltatóinak spamszűrésére nem vagyunk ráhatással, ezért előfordulhat, hogy a továbbiakban is lesznek e-mailjeid, amelyeket a címzett spamnek minősít. Várhatóan a legtöbb szolgáltató gyorsan kiszúrja a hibát és változtat a szűrési technikáján.

Amit ebben az esetben tudsz tenni, hogy tanácsolod a címzettnek szolgáltatója felkeresését a hiba kapcsán. Ha pedig azt szeretnéd, hogy levelezési problémák miatt ne kelljen többé aggódnia, akkor javasold neki a Business Mailt.