Visszahívást kérek

fws blog

Hírlevélküldő vagy üzleti levelező? Mi a különbség?

2021. június 29.
Hírlevélküldő vagy üzleti levelező? Mi a különbség?

Vállalkozásod kommunikációjához hozzátartozik mind a munkatársaiddal, mind az ügyfeleiddel folytatott levelezés. Ez utóbbi esetén több különböző módot is megkülönböztethetünk:

  1. Személyes, kizárólag egy ügyfélre tartozó témákban természetesen közvetlenül partneredet keresed fel, és neki címzed az e-mailt.
  2. Ha azonban minden ügyfeledet egyszerre szeretnéd tájékoztatni, például a legfrissebb blogcikkedről, vagy egy fontos eseményről, inkább hírlevelet küldesz.

A fenti két lehetőség azért is nagyban elkülönül, mert míg a személyes e-maileket leginkább e-mail kliensen keresztül küldöd, addig a teljes feliratkozói listádat hírlevélküldőben tudod hatékonyan elérni. Többen is felkerestek már minket azzal a kérdéssel, hogy üzleti levelezőnkön keresztül hogyan tudnak hírlevelet küldeni, ezért szeretnénk ezzel a cikkel egy kis támogatást nyújtani.

Már az elején letisztáznánk: az üzleti levelezés nem egyenlő a hírlevélküldéssel. Előfordulhat, hogy egy bizonyos szolgáltató mindkét lehetőséget kínálja, ehhez azonban nagy valószínűséggel szükség van két különböző csomag megvásárlására.

Mi a különbség tehát az üzleti levelező és a hírlevélküldő között?

Kezdjük az elsővel! A profi e-mail szolgáltató azt nyújtja számodra, amit a Google a Gmail által, csak sokkal magasabb szinten és személyre szabottan. Saját, egyedi e-mail címet kapsz tárhellyel és korszerű adatvédelemmel. Akár közös naptárral, fájlmegosztóval és egyéb programokkal való integrációt is biztosít. Egy korábbi cikkünkben már összegyűjtöttük, hogy mik a legfontosabb szempontok az üzleti levelező szolgáltató kiválasztásakor. Nézz rá te is, ha úgy érzed, még nem körvonalazódott benned teljesen a fogalom!

A hírlevélküldő ezzel szemben - nevéből adódóan - kizárólag a hírlevelekre, tehát az e-mail marketingre fókuszál. Nagy mennyiségű levelek egyidejű kiküldésére is ez a megfelelő. Segítségével importálhatod a feliratkozóid listáját, és egyszerre tudsz nekik levelet küldeni. Rendszerezheted a listát, létrehozhatsz különböző csoportokat, valamint egyszeri promóciókat, kosárelhagyási emlékeztetőt és több napos e-mail sorozatokat is indíthatsz feliratkozóidnak.

A hírlevelek igazi ereje az automatizációban rejlik. Különböző “triggerek”, vagyis kiváltó okok alapján minden személynek olyan levelet tudsz küldeni, ami neki szól. Különféle késleltetéseket tudsz beállítani, és az alapján célozhatod meg a listád egy-egy tagját, hogy ő éppen mit reagált egy kérdőívre, vagy éppen hogyan viselkedett webshopodban.

Ezek alapján talán láthatod, hogy rendkívül bonyolult lenne egy felületen kezelni a feliratkozói listádat és annak személyre szabott automatizmusait, valamint az ügyfeleidtől és partnereidtől kapott és nekik szánt személyes leveleket. Neked, és a szolgáltatónak is megkönnyíti a dolgát, ha ez a két funkció teljesen külön működik.

Ráadásul, ha egy helyen kezelnéd az összes e-mailt, és az üzleti levelezőt használnád hírlevélküldésre is, komoly keveredések lennének. Ennek oka, hogy különböző biztonsági szabályok vonatkoznak a hírlevélküldésre és a levelezésre. Előfordulhat, hogy ha az üzleti levelező programodról küldesz nagy számú hírlevelet, tiltólistára kerülsz, magyarul minden e-mailed (köztük az ügyfeleidnek és partnereidnek küldött személyes levelek is) egy ideig a címzett spam mappájába kerülnek.

Összefoglalva tehát a különbség a kettő között az, hogy míg az üzleti levelezőn egy-egy konkrét partneredet vagy munkatársadat keresed meg, addig a hírlevélküldőben e-mail marketinget folytatsz, és nagy számú tömegnek küldesz egyszerre levelet.

Melyik hírlevélküldő a legjobb vállalkozásodnak?

Mindezek tükrében tehát mindenképp az a javasolt megoldás, hogy külön választasz szolgáltatót a vállalati levelezésedhez, és külön a hírlevélküldéshez.

Levelező kliensek tekintetében már tettünk néhány javaslatot egy korábbi cikkünkben, így most azt áruljuk el, hogy a hírlevélküldő szolgáltatók közül melyek azok, amiket szívesen ajánlanánk számodra.

Számtalan hírlevélküldő szoftver áll rendelkezésedre, ha fel szeretnéd turbózni e-mail marketinged. Érdemes az alapján kiválasztani a szolgáltatót, hogy vállalkozásod milyen igényekkel és kapacitással rendelkezik. Kis- és középvállalkozásoknál, viszonylag kis feliratkozói lista esetében általában elegendő szokott lenni az adott szolgáltatás ingyenes verziója. Tapasztalataink szerint ez esetben két szolgáltató jöhet szóba: a Mailchimp és a MailerLite.

Kép betöltése...
A Mailchimp és a MailerLite kezdőlapját láthatod a képeken

A Mailchimp előnye, hogy 2000 feliratkozóig ingyenesen használhatod, valamint e-maileken kívül képeslapokat, hirdetéseket, kérdőíveket vagy akár vásárlói utakat is létrehozhatsz, és mindezek mellett még sok mást is.

Vele szemben a MailerLite csak 1000 címzettig tud ingyenes maradni, viszont a felület sokkal egyszerűbben kezelhető. Emellett esetében az aduász az automatizmus, hiszen rendkívül könnyű és érthető módon tudsz vele létrehozni akár komoly, több lépcsős e-mail sorozatokat is.

Mindkét programban van lehetőséged sablonok létrehozására, így nem kell minden egyes hírlevelet újra megszerkeszteni, elegendő a szöveg módosítása. Csapatunk jelenleg is használja mindkét szolgáltatást aszerint, hogy éppen milyen típusú hírlevelet szeretnénk küldeni, és azt melyik programban lehet egyszerűbben megoldani.

Mindezek alapján gondold át, hogy számodra mi kerül előtérbe az e-mail marketing során, és válassz az alapján. Ha nem tudsz dönteni, akárcsak mi, nyugodtan próbáld ki mindkét szolgáltatót, hiszen teljesen ingyenesek. Úgyis használat közben tudod a legjobban eldönteni, melyik felület szimpatikusabb és melyiket tudod jobban beépíteni folyamataidba.