A hírlevelek a digitális marketing egyik legnépszerűbb és leghatékonyabb eszközei, amikkel növelhető a márka ismertsége, és közvetlen hatás gyakorolható az értékesítésre. Az alábbiakban részletesen bemutatjuk, miért és hogyan érdemes a hírlevelek küldését beépíteni minden vállalkozás stratégiájába.
Belevágnál a hírlevelek küldésébe, de nem tudod, hogyan kezdj neki? Akkor a most készülő MailerLite kurzusunk neked szól! Iratkozz fel az alábbi űrlapon, hogy elsőként értesülj az indulásról!
Cikkünket az általunk használt MailerLite hírlevélküldő alpaján írtuk. Ehhez egy affiliate linket is találsz, amin keresztül jutalékot kaphatunk az ajánlásunkért.
A hírlevelek lehetőséget adnak arra, hogy közvetlenül érd el a célközönségedet. Azok az emberek, akik feliratkoznak a hírleveledre, már eleve érdeklődést mutatnak a termékeid vagy szolgáltatásaid iránt. Ez a közvetlen kapcsolat növeli annak valószínűségét, hogy az olvasók idővel vásárolni is fognak, mivel már rendelkeznek egyfajta elkötelezettséggel a márkád iránt.
Az e-mail marketing megfelelő stratégiával költséghatékonyabb lehet, mintha kizárólag fizetett hirdetéseket vagy a nyomtatott médiát használnál. A feliratkozás pillanatától közvetlenül el tudod érni potenciális ügyfeleidet, aminek költsége ugyan függ a hírlevél szolgáltatódtól, de lényegesen kevesebb, mint egy kattintás alapú hirdetés.
Az eredményes hírlevelezéshez viszont átgondolt és rendszeres kommunikáció is szükséges. Azok az érdeklődők, akik 1 éve nem hallottak felőled, valószínűleg már elfelejtettek, vagy elvesztették az érdeklődésüket a márkád iránt. Éppen ezért fontos, hogy rendszeresen küldj hírleveleket, és friss, értékes tartalmat nyújts feliratkozóid számára. Ezt ugyanúgy érdemes megtervezni - akár automatizálni - ahogyan a közösségi média kommunikációddal is teszed.
A hírlevelek személyre szabhatók, így szegmentált listákat hozhatsz létre, és névre szóló üzeneteket küldhetsz. Feliratkozóidat könnyedén csoportosíthatod, milyen témák, termékek, szolgáltatások érdekelhetik, milyen levelekre reagált. Így kifejezetten nekik szóló leveleket és ajánlatokat küldhetsz. Ez növeli az ügyfelek elkötelezettségét és bizalmát, hiszen a személyre szabott üzenetek jobban rezonálnak az olvasókkal, és egyedi élményt nyújtanak számukra.
A hírlevelezés automatizálható és időzíthető, ami lehetővé teszi előre beállított folyamatok létrehozását, mint például üdvözlő vagy értékesítő sorozatok, vagy emlékeztetők küldését. Ezzel időt takaríthatsz meg és biztosíthatod, hogy az üzenetek a megfelelő időben érkezzenek meg az ügyfelekhez.
Az e-mail marketing részletes adatokkal szolgál a kampányok teljesítményéről, hírlevél küldő szolgáltatód platformján könnyen nyomon követheted, hogy mi működik jól és mi nem. Az adatok alapján (pl.: megnyitási és kattintási arány) optimalizálhatod a jövőbeli kampányaidat, így folyamatosan javíthatod a hatékonyságot és az eredményeket.
Ha webshopot üzemeltetsz, a hírlevelek különösen hasznosak lehetnek az elhagyott kosarak emlékeztetőivel vagy egyedi ajánlatok küldésével. De állíthatsz be értesítést a garancia lejárata előtt, vagy akár egy születésnapi ajándék kupont, amit minden évben automatikusan kiküld a hírlevélrendszer.
Ezek az üzenetek motiválhatják a vásárlókat, hogy fejezzék be a vásárlási folyamatot, fedezzenek fel új termékeket, és maradjanak elkötelezett vásárlóid.
❌ Ne küldj hírlevelet titkos másolatként!
Hírleveleket titkos másolatként küldeni nemcsak amatőr benyomást kelt, hanem adatvédelmi és jogi problémákat is felvethet. A BCC (Blind Carbon Copy - A vakmásolat olyan üzenetmásolat, amelyet egy további címzettnek küldenek el anélkül, hogy az elsődleges címzettet értesítenék.) használata helyett érdemes hírlevél küldő rendszert alkalmazni (például a MailerLite-ot), amely biztosítja a címzettek adatainak biztonságát, és lehetőséget ad a személyre szabott üzenetek küldésére és megfelel a törvényi előírásoknak.
❌ Ne hagyd figyelmen kívül az adatvédelmet és a törvényi előírásokat!
Az adatvédelem és a törvényi előírások betartása alapvető fontosságú. Soha ne küldj hírlevelet olyan személyeknek, akik nem adták meg kifejezett hozzájárulásukat. Ezenkívül mindig biztosíts egyértelmű és könnyen elérhető leiratkozási lehetőséget az e-mailben.
❌ Ne használj félrevezető tárgymezőt!
A tárgymező az első dolog, amit az olvasók meglátnak, ezért fontos, hogy pontosan tükrözze a hírlevél tartalmát. A félrevezető tárgymezők csalódást okozhatnak a feliratkozóknak, és csökkenthetik a bizalmat a márkád iránt.
❌Ne küldj irreleváns tartalmat!
Ha rendszeresen irreleváns tartalmat küldesz, az olvasóid elveszíthetik az érdeklődésüket, még akár spam-nek is jelölhetik a leveleidet, ami a fiókod tiltásához vezethet. Ezért fontos a megfelelő szegmentálás és a célzott tartalomterv kialakítása.
Belevágnál a hírlevelek küldésébe, de nem tudod, hogyan kezdj neki? Akkor a most készülő MailerLite kurzusunk neked szól!
Online tanfolyamunk során lépésről lépésre megmutatjuk, hogyan állítsd be MailerLite fiókodat, hogyan készítheted el saját hírlevél sablonjaidat és milyen logika mentén építsd fel a stratégiádat. A kurzus végére tudni fogod, milyen automatikus sorozatokat készíts el és hogyan.
Érdekel a lehetőség? Iratkozz fel az alábbi űrlapon, hogy elsőként értesülj az indulásról!