Ajánlatot kérek

fws blog

Házon belüli online marketing vagy bízd profikra?

2022. március 18.
Házon belüli online marketing vagy bízd profikra?

Az online hirdetések elindításakor talán a leggyakrabban felmerülő kérdés. Mi éri meg jobban a cégemnek, hogyan lesz (költség)hatékony a hirdetési stratégiám?

Ebben szeretnénk most a segítségedre lenni. Cikkünkben bemutatjuk a házon belüli marketing valamint az ügynökséggel folytatott munka előnyeit és hátrányait. Ami elöljáróban fontos, hogy a stratégia sikeressége nagyban függ attól, hogy vállalatod milyen növekedési fázisban van, hány munkatárssal rendelkezik, és mi is tulajdonképpen a célja.

Mindezek függvényében vedd számba az esetleges előnyöket és hátrányokat!

A saját marketing csapat előnyei

Először nézzük meg, hogy milyen előnyökkel jár, ha házon belül oldod meg online hirdetéseid kezelését.

Munkatársaid ismerik céged értékeit

Az első és legfontosabb előnye a saját marketing csapatnak az, hogy ők ismerik a márkát. Tisztában vannak azzal, hogy mi a vállalat küldetése, milyen értékeket képvisel, milyen a hangneme, kiket szólít meg. Sokkal mélyebb megértéssel rendelkeznek a termékek vagy szolgáltatások iránt, és az iparágban is jobban eligazodnak.

Könnyebb elérhetőség, gyorsabb reakció

Nyilvánvaló, hogy könnyebb átbeszélni a kampányokat, optimalizálási lehetőségeket, és az esetleges problémákra gyorsabban tudtok reagálni, ha egy épületben tartózkodsz a csapattal. Ugyanakkor manapság a távolság már nem jelent akkora akadályt ha kommunikációról van szó, hiszen telefonon és videochaten is megoldható minden megbeszélés.

A fókusz 100%-osan egy helyre irányul

Egyértelmű fölény a kiszervezett marketinggel szemben. Egy ügynökség általában több 10 ügyféllel foglalkozik egyszerre, míg belső marketing csapatod kizárólag céged hirdetéseit kezeli. A kérdés már csak az, hogy ez egyet jelent-e a hatékonyságbeli különbséggel is.

A teljes kontroll a te kezedben van

Sokan nem szeretik, ha kicsúszik a kezükből az irányítás. Erre is megoldás lehet, ha házon belül tartod a marketinget, hiszen alaposabban tudod ellenőrizni a munkaszakaszokat, több lehetőséged van arra, hogy elképzeléseid alapján kontroll alatt tartsd a kampányok működését.

A házon belüli online marketing hátrányai

Mindezekkel szemben érdemes azt is megnézni, hogy milyen hátulütői lehetnek, ha cégen belül tartod a teljes marketinget.

A munkaerő áramlása lassítja a folyamatokat

Mint minden cégen belüli projekt során, a biztos marketing stratégia kialakításakor is a munkaerő az elsődleges szűk keresztmetszet. Egy teljes, hozzáértő marketing csapat kialakítása több évbe is telhet. A szakemberek felvétele, betanítása és szervezeti kultúrához igazítása nem kis feladat. Arról nem is beszélve, hogy a fluktuáció még jobban megnehezítheti ezt. Ha egy marketinges kolléga távozik a cégtől, az addigi folyamatok lényegesen lelassulnak, ráadásul a többi csapattagra még több nyomás fog helyeződni.

Belső csapat költségei

Nem csak az idő és leterheltség szempontjából érdemes számba venni a munkaerőt. Elsőre talán költséghatékonyabbnak tűnhet, hogy nem kell külső cégnek havidíjat fizetned. Ha azonban utánaszámolsz, hogy mekkora összeget jelent egy teljesen új, 5 fős csapat bére, folyamatos képzése és tanítása, hamar túlszárnyalhatod egy ügynökség díját.

Szoftverkiadások

Ha már a költségeknél járunk, mindenképp érdemes megemlíteni a különböző programokra, szoftverekre és hardverekre fordított kiadásokat is. Nem csak egy jól működő számítógépre lesz szüksége marketingeseidnek. A hirdetések létrehozásához szükséges legkülönfélébb alkalmazások, elemző szoftverek és szerkesztő programok nélkül hiába szeretnél bármerre is indulni.

Skálázás nehézsége

Egy marketing ügynökség (jobb esetben) specializált szakemberekkel büszkélkedik, akikkel lehetőség van a hirdetések átcsoportosítására, és a jól működő platformok előtérbe helyezésére. A belső csapatok esetén általában nincs ilyen választási lehetőség az erőforrások korlátozottsága miatt.

Az online marketing ügynökség nyújtotta előnyök

Térjünk át arra a szituációra, amikor az online hirdetéseket külsős csapatra bízod. Mik a legfőbb előnyei a kiszervezésnek?

Több éves tapasztalat és specializált szakértelem

Ha elkezdesz dolgozni egy ügynökséggel, egyből megülepedett tudásra számíthatsz. Több éves szakmai tapasztalatra, az online marketing módszereinek és lehetőségeinek mély ismeretére. Ráadásul ez esetben valószínűleg specializált szakemberekkel fogsz együtt dolgozni, akik egy-egy hirdetési platform vagy csatorna működtetésében profik.

Új perspektívák és széleskörű lehetőségek

Egy idő után ki tud merülni a belsős csapat kreativitása is. Leveheted a vállukról a terhet, és új nézőpontokat nyithatsz meg azzal, ha elkezdesz dolgozni egy új csapattal is. Ráadásul ők nem csak új ötletekkel, de új lehetőségekkel is gazdagítják vállalkozásod, legyen szó a területek elmélyítéséről, hirdetési módszerek szélesítéséről vagy akár friss kreatív elképzelésekről.

Rendelkezésre álló szoftverek és eszközök

Ha már új lehetőségek, nem hagyhatjuk szó nélkül a korábban már említett vállalati infrastruktúrát. A legtöbb ügynökségnek széleskörű szoftverek és eszközök állnak rendelkezésére, amelyekkel még hatékonyabbá tehetők a kampányok. Neked nem kell gondoskodnod az előfizetésről, a trendek követéséről és a témában egyre gyakrabban előforduló csalások sem veszélyeztetnek.

Személyre szabható ár

Az ár szempontjából még egy szempont, ami miatt kedvezőbb lehet külső csapattal együtt dolgozni. Nem kell minden egyes hirdetési felületre és módszerre megvenned az éves előfizetést. Vállalatod célcsoportja és tevékenysége alapján megtervezhető az online stratégiád, majd csak azokért a csatornákért kell fizetned, amelyek céljaid elérését szolgálják.

A hirdetések kiszervezésének hátrányai

Nem áltatjuk magunkat. Minden éremnek két oldala van, és nincs ez máshogy a marketing ügynökséggel folytatott munka esetében sem.

Fizikai távolság

Ahogy már a fenti pontban is írtuk, a megbeszélések és hirtelen reakciót igénylő akadályok tekintetében nehézséget jelenthet, hogy másik épületben, sokszor másik városban tevékenykedik a külsős marketing csapat. Ez azonban az internet és telefon segítségével viszonylag könnyen kiküszöbölhető probléma.

Megoszló figyelem

Egy marketing ügynökség egyszerre több ügyfél kampányaival is foglalkozik. Hiszen ez a dolga. Ez azonban nem feltétlenül jelenti azt, hogy félvállról veszi a te hirdetéseidet. Ha egy partner azt érezteti veled, hogy nem vagy elég fontos, akkor érdemes elgondolkodni, hogy valóban jó helyen jársz-e.

Kevesebb kontroll

Ez a negatívum könnyen átfordítható, ha szeretnéd az online hirdetéseidre fordított időt lecsökkenteni. Minden marketing csapat úgy tud a leghatékonyabban és legkreatívabban dolgozni, ha adsz nekik egy kis szabad kezet. Ez vonatkozik a saját csapatodra is.

Iparági ismeret hiánya

Ha külső csapattal dolgozol, mindenképpen egy kis plusz energiát fog igényelni, hogy bevezesd őket a vállalati kultúrába, az iparági trendekbe és átadd nekik az értékeket, amelyeket céged képvisel. Mindemellett az is könnyen előfordulhat, hogy már dolgoztak más cégekkel is a szektorodban, és akár számodra is hasznos és új információk birtokában állnak.

Kép betöltése...
A fenti képen összefoglaltuk az online hirdetések kiszervezésének és házon belül megvalósításának előnyeit és hátrányait
Reméljük, cikkünk segítségével te is magabiztosabban hozhatod meg a döntést, ami oly sok cégvezető és döntéshozó mindennapjait beárnyékolja.

A legfontosabb, hogy aszerint mérlegelj, hogy mit szeretnél elérni és jelenleg milyen kapacitások állnak rendelkezésedre!