Kálci receptjei egy sokoldalú gasztronómiai platform, amely a hagyományos és egészségtudatos főzés szerelmeseinek nyújt inspirációt és lehetőségeket. Az elkészült egyedi webshop nemcsak recepteket kínál, hanem közösséget is épít. Kálci azért választott minket, mert egy olyan felületet szeretett volna, amely tükrözi mindazt, amit ő képvisel: precizitást, szakértelmet és tudatosságot.
Kálci, azaz Horváth-Boros Klára szenvedélye a sütés és a főzés. Ezt a rajongást szerette volna megosztani először blogján, amit azzal a céllal indított évekkel ezelőtt, hogy saját receptjeit összegyűjtse. A legelején meg sem fordult a fejében, hogy egy ekkora közösség épül majd fel, csupa olyan taggal, akiknek közös hobbija a konyhában tevékenykedés. Kálci hisz a “régi hagyományokban, és azokban az értékekben, amelyek egyre inkább vesznek el, ebben a száguldó világban.” Szeretne az a “szomszédasszony” lenni, aki inspirálja és támogatja a kialakult szomszédságot “egy jól bevált recepttel vagy néhány hasznos tanáccsal.”
Korábbi weboldalukat eddig egy egyéni vállalkozóval üzemeltették, de fejlesztői segítség nélkül nem tudták szerkeszteni a platform elemeit. Ezért döntöttek úgy, hogy keresnek egy olyan céget, akik támogató csapatként állnak mögöttük és készítenek nekik egy olyan adminisztrációs felülettel rendelkező oldalt, amit ők is kezelhetnek külső segítség nélkül. Fontos szempont volt, hogy az új felület ne akadályozza a jövőbeni fejlődésünket. Több céggel is felvették a kapcsolatot, akik vagy nem is válaszoltak nekik vagy nem tudták teljesíteni a kéréseiket.
“Összegyűjtöttük az elvárásainkat és több fejlesztő céget is megkerestünk emailben. A legtöbb cégtől választ sem kaptunk, de az fws vállalta a feladatot. Ők javasolták a webshop tervező tanácsadást, ami nagyon hasznosnak bizonyult. Ez a tanácsadás lehetőséget adott arra, hogy megosszam az elképzeléseimet és szakértői tanácsokat kaptam arról, hogy mit érdemes megvalósítani és mit érdemes más irányból megközelíteni.” Kálci
Mi gyorsan visszajeleztünk Kálciéknak, ugyanis ügyfélszolgálatunk célja, hogy az ajánlatkérők és az ügyfeleink számára is munkaidőben mindig elérhetőek legyünk. Számunkra az ügyfélközpontú webfejlesztés azt jelenti, hogy minden szempontból optimális megoldásokkal, kiváló szolgáltatási színvonalon dolgozunk partnereink céljának elérésében, az fws alapítása óta. Ezért is tartjuk a weboldalak legfontosabb lépésének a tervezést. Sok esetben a honlapok felépítése és hosszú távú működése nincs alaposan kidolgozva. Pedig egy jól működő webes felület készítése olyan, mint egy recept: szükség van részletes leírásra és a megfelelő hozzávalókra, azaz egy specifikációkra. Ha egy cukrásznak csak annyit mondanál, hogy „egy szülinapi tortát szeretnék,” vajon képes lenne elkészíteni a megálmodott süteményt? Természetesen nem, hiszen nem tudná, hány szeletes legyen, milyen ízű, vagy milyen díszítést használjon. Ugyanez igaz a webáruházakra is, mint Kálcié, amely nem csak sütéssel és főzéssel kapcsolatos tartalmakat kínál.
Az egyedi webshop tervezés szolgáltatásunk célja, hogy a webáruházak minden elemét és folyamatát kidolgozzuk a gördülékeny és átlátható fejlesztés érdekében. A megbeszélések során több szempontot is figyelembe kell venni.
A tervezés alatt kijelöltük Kálcival a heti meetingek idejét, és átbeszéltük a fejlesztés folyamatát, ütemtervét. Egy webshop fejlesztése komplex feladat, ezért a részletes tervezés kihagyhatatlan lépés. Agilis módszert alkalmazva végigmentünk a személyre szabott forgatókönyvön, ahol minden – a webshop tökéletes működéséhez elengedhetetlen – kérdésre megkerestük a tökéletes választ. Meghatároztuk a webáruház fő célját és közönségét, a menüszerkezetet és a honlap struktúráját. A Google már minden aloldalt önálló landoló oldalként kezel, aminek egyedi célja és közönsége van. Ennek ismeretében készítettük el a menüszerkezet, és ez segíti a honlapra érkezőknek megtalálni a számukra releváns információkat. Mivel Kálci tudatosan építi márkáját, nagy hangsúlyt fektet az organikus növekedésre és a célzott marketingre. Emiatt is fontos neki, hogy az oldal látogatottsága precízen mérhető legyen, valamint linkekkel és címkékkel támogassa az adatok gyűjtését, ami a hirdetéskezelés eredményességét javítja. Mivel a Kálci receptjei nem csak a márka építését szolgálja, hanem egy webshop is, így kidolgoztuk a termékek adatlapját és a terméklogikát. Részletesen átbeszéltük a fizetési módokat, a pénznemeket, a preferált bankkártyás fizetési szolgáltatót, és a számlázási rendszerrel és futárszolgálatokkal való összekötést. A precíz tervezés után elkészítettünk egy ütemtervet, ami alapján halad majd a fejlesztés egészen az élesítés napjáig, amikor az újonnan elkészült webshop frissen tálalható lesz az online térben.
Az agilis módszer egy rugalmas, iteratív megközelítés, amely a folyamatos fejlesztést és az ügyféllel való szoros együttműködést helyezi előtérbe. Az átbeszélendő témák kisebb, kezelhető szakaszokra bontva valósulnak meg, lehetővé téve a gyors visszacsatolást és a változó igényekhez való alkalmazkodást. Ez a módszer biztosítja, hogy a fejlesztés során mindig a legfontosabb feladatokra fókuszáljunk, és a végeredmény valóban az elvárásoknak megfelelő legyen.
A részletes tervezés után a kidolgozott specifikáció segítségével megkezdődött az első fejlesztési szakasz. A feladat a projektmenedzserektől a fejlesztőkhöz került, akik egy “kick off” meeting keretében alaposan megtervezték a teendőket. A kick off után összekötöttük Kálcit egyik fotós partnerünkkel, hogy a weboldalon megjelenő képi világ tökéletesen tükrözze a márkája értékeit. A fotózás során nemcsak az ételek és receptek kerültek a középpontba, hanem Kálci személyisége és a márkájához kapcsolódó tárgyak is.
Az admin felülettel kezdtük a fejlesztést, 2024. júliusában. A kialakítása során Kálci igényeihez igazított, személyre szabott modulok kerültek fejlesztésre. Az egyedi admin lehetővé teszi Kálcinak a receptek, a webshop termékek és további tartalmak (képek, szövegek) gyors és hatékony kezelését.
A készülő weboldal felépítése a felhasználói élményt helyezte a középpontba, ezért több aloldalra bontottuk a különböző tartalmakat: Bemutatkozás - Webshop - Receptek - Tippek Kálcitól - Információk - Kapcsolat. A cél egy hosszú távon fejleszthető webáruház volt, mert a kínálatot ügyfelünk folyamatosan szeretné bővíteni. A Webshop fülön megtalálhatók Kálci két receptkönyve mellett még további konyhai eszközök és termékek. A Receptek fül három fő kategóriára osztható: hagyományos, diabetikus és egészséges. Kálcinál ezek a fő irányvonalak, recept könyveit is ezek mentén készítette el. A Recepteknél további címkézési lehetőségek is rendelkezésre állnak, így a felhasználók majd könnyedén megtalálhatják az igényeiknek megfelelő ételeket.
A frontend a weboldal azon része, amelyet a látogatók látnak és használnak. Ide tartozik a design, a navigáció, és az összes olyan vizuális és interaktív elem, amelyekkel a felhasználók kapcsolatba léphetnek. A frontend fejlesztése során biztosítjuk, hogy az oldal minden eszközön – asztali gépen, tableten és mobilon – letisztult, könnyen kezelhető és vizuálisan vonzó legyen.
Ezután augusztusban megkezdődött a fronted fejlesztése. Ahhoz, hogy a weboldal élő nézetben, az összes funkciójával együtt látható legyen a fejlesztők először az asztali nézetet, (nagyfelbontású monitorokra optimalizált látvány) készítik el. Mivel az admin felület fejlesztésével ennél a projektnél párhuzamosan az oldal design terveivel is haladtunk, így ekkor már készen volt a nyitóoldal látványának koncepciója. A nyitóoldal célja, hogy Kálci személyiségét és márkáját azonnal megjelenítse a látogatók számára. Az egyedi stílus a modern, letisztult megjelenést ötvözi a hagyományos elemekkel, akárcsak ügyfelünk a konyhájában. A főoldal az egyszerű navigációt és a látogatók gyors bevonását helyezi előtérbe. Az aloldalak – Webshop, Receptek, Tippek Kálcitól, Blog – designjának célja, hogy vizuálisan egységes, mégis funkcionálisan különálló elemekként szolgálják ki a látogatók igényeit. Ezek felépítése segíti a közösségépítést és támogatja a felhasználók személyes élményeit.
Többször említettük már, hogy Kálci közösséget épít. Ezt nem csak a social média felületein teszi, hanem weboldalán is. A platform lényege, hogy a felhasználók saját fiókot hozhatnak létre, ahova például elmenthetik az általuk kedvelt recepteket, hogy később újra elkészíthessék azokat. A weboldal egyik legizgalmasabb funkciója a “Mi van a konyhában?” szűrési lehetőség. Ez a funkció lehetővé teszi, hogy a felhasználók az otthon fellelhető hozzávalók alapján kereshessenek recepteket. A fejlesztés során kiemelt figyelmet fordítottunk arra, hogy a rendszer felismerje a helyettesíthető hozzávalókat, például a tej helyett növényi alternatívákat vagy vizet javasoljon. Az algoritmus úgy lett kialakítva, hogy a találatokat a legkevesebb hiányzó összetevő szerint rangsorolja, ezzel megkönnyítve a gyors és praktikus ételkészítést.
Az asztali nézet fejlesztése során a weboldal minden funkciója – beleértve a webshop része, a receptek és a közösségi opciókat – megvalósult, hogy az oldal teljes funkcionalitása tesztelhetővé váljon. Így szeptemberben már a demo verzió lehetőséget biztosított arra, hogy az oldal működés közben kerüljön finomhangolásra, mielőtt a domainre átkerült volna.
Októberben a desktop nézet után elkészültek a reszponzív nézetek is, amik már elengedhetetlenek, hiszen a látogatók többsége okostelefonról böngészi a világhalót, mobilon keres receptet is. A reszponzív design biztosítja, hogy a tartalom minden eszközön könnyen elérhető és jól áttekinthető legyen, minden más mellett az oldalon a szűrők és a „Mi van a konyhában?” funkciók mobilon is tökéletesen működnek.
A fejlesztés harmadik szakaszában az integrációkra került a fókusz. Október közepén beépítettük a külső partnerek rendszereit, például a SimplePay fizetési megoldást és a futárszolgálati szolgáltatásokat. Ezzel az oldal készen állt arra, hogy zökkenőmentes vásárlási élményt nyújtson a felhasználóknak. Október végén Kálciék személyesen is ellátogattak fertőszentmiklósi irodánkba, - elsősorban nem üzleti céllal érkeztek. Korábbi meetingjeink mindig online videóhívásban zajlottak. Kálciéknak fontos volt, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy tényleg egy teljes csapat dolgozik a weboldalán. A találkozó alkalmával átbeszéltük az addig elkészült részeket, és Kálci visszajelzései alapján finomítottuk az oldal részleteit. Ez a lépés segített abban, hogy az oldal még jobban tükrözze ügyfelünk elképzeléseit és igényeit.
Mielőtt az oldalt átadnánk az ügyfelünknek több szempontú tesztelésen esik át a felület. A belső tesztelés során minden funkciót és nézetet alaposan átvizsgáltunk, hogy az oldal hibamentesen működjön. Ezután novemberben a weboldal tartalmának feltöltési időszaka következett. Ekkor Kálci tartalmai – receptek, termékek, blogbejegyzések – kerültek fel a weboldalra. Az admin felület segítségével a meglévő 316 receptet gyorsan és hatékonyan áthoztuk az új oldalra, ahol a láthatóság és a címkék egyedileg állíthatók be. Emellett Kálci is megtöltötte a honlapot új receptekkel.
A weboldal nem csak tartalomközlő platformként, hanem egy hirdetési felületként is működik, amely további bevételi forrást jelent Kálci számára. A szponzorációk (pl. airfryer, Spar) mellett fizetett tartalmak is megjelennek majd a weboldalon.
Kálci vegyészi végzettségének köszönhetően a főzéshez is tudományos precizitással áll hozzá, minden grammot figyelembe véve dolgozik. Márkaépítését a tudatos, egészséges életmód népszerűsítésére építi, amely a weboldal egyik alapvető pillére is. Weboldalán található fotók nemcsak az ételeket, hanem Kálci személyét és a márkához tartozó tárgyakat is bemutatják, amely elősegíti a személyesebb kapcsolatok kialakítását a közönséggel. Az új felület fejlett SEO-megoldásai, az egyedi címkék és a pontos analitikai beállítások segítik a hatékonyabb elérését. A hirdetési lehetőségek és a szponzorált tartalmak integrációja szintén hozzájárul ahhoz, hogy az oldal tovább növelje ismertségét és hitelességét.
A honlap nemcsak megújult, hanem új szintre emelte a hagyományos és modern konyhaművészet közötti hidat. Az innovatív funkciók, a professzionális design és az átgondolt tartalomkezelés mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a látogatók élménydúsan böngészhessenek, inspirációt nyerjenek, és aktívan kapcsolódjanak Kálci közösségéhez. Ez az oldal jól példázza, hogy hogyan találkozik a webfejlesztésben az innováció és a tradíció, miközben egyedi, értékalapú megoldások születnek.
Ha még nincs ötleted, mit süss vagy főzz vasárnapra, mindenképp keresd fel Kálci megújult oldalát!