Visszahívást kérek

fws blog

Facebook hirdetés az építőiparban? Igen, működik!

2020. május 5.
Facebook hirdetés az építőiparban? Igen, működik!

A Facebook hirdetésekkel kapcsolatban legtöbben a ruházati webshopok, fitness influenszerek és a Wish sokszor kínos hirdetéseire gondolnak először. A közös bennük az, hogy tömeges érdeklődési körök, amik milliókat érdekelhetnek, így természetesen könnyen megtalálhatják a vásárlóikat a legnagyobb közösségi média platformon. 

Ezzel szemben az iparágra szűkített célközönségekről hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy nem teljesíthetnek olyan jól. Többször kérdezték már tőlünk, hogy érdemes lehet-e építőiparban vagy mezőgazdaságban hirdetni. Vajon megtalálhatóak-e az ő potenciális ügyfeleik? A válasz természetesen igen. 

építkezés a Facebook hirdetés segítségével

A Facebook lehetőséget ad megtalálni a legspecifikusabb érdeklődési köröket is. Ezt a lehetőséget használtuk fel ügyfelünknél, a B-West-Ker Kft.-nál is. 

A vállalkozás lemezek, bádogos termékek értékesítésével foglalkozik, a kivitelezők (bádogosok, tetőfedők) pedig fontos célcsoport számukra. Kampányaikkal ezért az volt a cél, hogy őket találjuk meg.  A közös munkát egy 2 órás megbeszéléssel kezdtük, amikor megismertük a célcsoportot, a vállalkozás szolgáltatásának kiemelt előnyeit és megalkottuk a kampány stratégiát. 


"Az online hirdetés a jövő. A Facebook hirdetései sokkal feltűnőbbek, mint az újságokban találhatóak és így akarva-akaratlanul beleütközünk újdonságokba. Ezenkívül sokkal személyre szabottabb, így lehetséges pontosan a célközönségünknek hirdetni. Ezért is jelöltük ki főbb céljainkat az fws webstudio csapatának, hogy a hirdetésekkel kutassanak fel új vevőket, terjesszék hírnevünket és növeljék az ajánlatkérések számát."

Kajtár Ákos, üzletvezető, B-West-Ker Kft.


Egy probléma volt azonban: korábbi weboldaluk nem tette lehetővé a mérőkódok használatát. 


Facebook hirdetés mérések nélkül - ne próbáld ki otthon!

Az online hirdetések egyik legnagyobb előnye mérhetőségük. Legyen szó Google Ads, LinkedIn vagy éppen Facebook hirdetésekről, a weboldalakba helyezett mérőkódoknak és analitikai eszközöknek köszönhetően pontosan tudjuk, mennyi vásárlást, ajánlatkérést vagy rendezvény regisztrálót eredményezett egy-egy hirdetés. Sőt, még azt is könnyedén kiszámolhatjuk mennyi volt a teljes kampány megtérülése. A hirdetéseket így folyamatosan lehet optimalizálni az adott célok elérésének érdekében.


Mi történik akkor, ha nincs lehetőség mérésekre? 

A mérések nélkül az optimalizálás és az ügyfeleknek készített riportok is vesztenek pontosságukból. Ezért is fontos, hogy a honlap fejlesztője elérhető legyen és szükség esetén hozzáadhassa a hirdetésekhez szükséges mérőkódokat. 

Ez a lehetőség nem állt fenn a B-West-Ker korábbi honlapjánál, ezért a megszokottól eltérő tervvel kellett előállnunk. A vállalkozás új honlapját közben már készítették fejlesztőink, ezért tudtuk, hogy a későbbiekben lesz lehetőség a mérésekre. A honlap generálkivitelzésének teljes történetét itt tudod elolvasni.


A Facebook kampány előzetes stratégiája kialakult

Tudtuk, hogy az új weboldal elkészülése után szeretnénk haladó célzásokat (remarketinget, hasonmás közönségeket) is használni. A vállalkozásnak fontos volt, hogy nevüket ismerjék a Nyugat-Dunántúlon, ezért első körben márka ismertség növelő kampányt készítettünk a vállalkozás arculati videóival. 

A kampány során kifejezetten a bádogos és tetőfedő érdeklődési körrel rendelkező személyeket céloztuk. 2 hónap alatt közel 6500-an tekintették meg a vállalkozás videóit. Ez idő alatt kedvelőik száma Facebook oldalukon 12%-kal nőtt és több felkeresésük volt a közösségi médiából. Ez viszont még csak a bemelegítés volt. 


"A kampány menedzsment során fontos számunkra a gyors kapcsolattartás. Bármikor elérjük őket a hirdetésekkel kapcsolatosan és szinte azonnal elkészülnek az új kampányok. Már 2 hónap után érezhetően sok új követőnk lett Facebook oldalunkon és több új ajánlatkérés érkezett a hirdetések után." 

Kajtár Ákos, üzletvezető, B-West-Ker Kft.


Az új weboldal meghozta az igazi eredményeket

A honlapot márciusban adta át csapatunk, ekkor a kampánystratégia is a következő fázisba léphetett. A videómegtekintőkből remarketing közönséget és hasonmás közönséget készítettünk, majd indultak is az új hirdetések a már korábban tesztelt, ügyfelünk kiemelt előnyeit bemutató szövegekkel. Érkezett is 1 hét alatt 4 ajánlatkérés, mindössze 10.000 Forintból.

A következő hónapra előre kiszámoltuk ügyfelünkkel pontosan mennyit ér nekik egy ajánlatkérés, hogy még pontosabban tudjuk optimalizálni a hirdetéseket. Így sikerült a 2500 Forint/ajánlatkérést 1465 Forintra csökkenteni. 

A B-West-Ker Kft. sikeres Facebook kampányának eredményei

A magas megtérülésnek köszönhetően májusra már meg is duplázta hirdetési költségvetését ügyfelünk. Láthatóan a specifikus célcsoportok is elérhetőek még érdeklődés alapon is. Az adatok felhasználásával akár olyan további közönségeket hozhatunk létre, mint az ajánlatot kérők hasonmásai, amelynél pontosabb célzást elképzelni sem lehetne. Az új honlap látogatóinak, akik nem kértek ajánlatot pedig mehetnek a változatos remarketing hirdetések. 


"Mi mindenképpen folytatni szeretnénk a hirdetéseket. Csak ajánlani tudjuk minden vállalkozónak, aki mind létszámban, mind forgalomban növekedni szeretne, mivel a nyomtatott hirdetés már nem fog működni."

Kajtár Ákos, üzletvezető, B-West-Ker Kft.


Neked is segítünk célcsoportod elérésében, tudj meg Facebook kampánymenedzsment szolgáltatásunkról még többet!