Visszahívást kérek

fws blog

Employer branding: kulcs a sikeres toborzáshoz

2022. szeptember 15.
Employer branding: kulcs a sikeres toborzáshoz

Sokszor a legnépszerűbb, jól fizető munkakörökre sincsenek jelentkezők, vagy nem a megfelelő jelöltek érkeznek a meghirdetett pozícióra, s a toborzást küszködésként éli meg a cég. Ha ismerősek ezek a problémák, és szeretnéd megtalálni a kulcsot a sikeres toborzáshoz, ismerkedj meg az employer branding fogalmával és eszközeivel!

Egy kiváló csapat a munkahelyen valóságos kincs. A legtöbb vállalkozás tisztában van azzal, hogy a fejlődés, az üzleti célok elérése lehetetlen szakmailag rátermett, kiváló kollégák nélkül. Azonban megtalálni és megtartani ezeket a kulcsfontosságú embereket egyáltalán nem könnyű – kivéve, ha alkalmazod az employer branding eszközeit!

Az employer branding jelentése

Magyarul munkáltatói márkaépítést jelent, s egy hosszú távú stratégiát takar, melynek eredményeként kedvező kép alakul ki a cégről, ahol az alkalmazottak szívesen dolgoznak hosszú távon, s ahol mindig szép számmal érkeznek szuper jelöltek a nyitott pozíciókra.

Az employer branding alapja a vállalati értékkommunikáció és a dolgozói jóllét figyelembevétele.

Természetesen az is segít, ha mindez egy jó PR stratégiával egészül ki. A PR jelentése: ’közönségkapcsolatok’, s a fogalomterület magába foglal minden olyan tevékenységet, amely a cég szervezett kommunikációjához tartozik, s annak jó hírét, elismertségét, presztízsét hivatott növelni.

Kép betöltése...

Vállalati értékkommunikáció

Ha a céghez akarsz csábítani új, szuper szakembereket, első lépésként mérd fel, s fogalmazd meg, mik azok az egyedi értékek, amelyek miatt a meglévő munkatársak szívesen dolgoznak a vállalatnál! Ezt kiderítheted kérdőívek vagy személyes interjúk segítségével.

Célszerű megnézni, hogy a versenytársak milyen előnyöket biztosítanak a munkavállalóik számára, továbbá az álláskeresők körében is érdemes kutatásokat végezni, hogy megtudd, milyen területeket érdemes még fejlesztened.

A felmérések eredményei alapján megfogalmazhatod a munkáltatói értékígéretet, melynek segítségével pozitív képet társíthatsz a munkáltatói márkádhoz.

Ezzel elérheted, hogy a munkavállalók számára a céged szimpatikus legyen, s kötődjenek hozzá.

Az employer branding eszközpalettája

Következetes brandépítés – használd következetesen a cég arculati elemeit az online és offline csatornákon egyaránt (szlogenek, betűtípusok, effektek, színek stb.)

Történetmesélés – a történetek segítenek emberivé tenni a céget, s megragadják az emberek fantáziáját. Ha ki szeretnéd maxolni a történetmesélésben rejlő lehetőségeket, a videó készítés a legjobb eszköz! Például egy rövid videóinterjú egy elégedett kollégával hatékonyan növelheti a vállalat reputációját. 

Online jelenlét – légy jelen azokon az online felületeken, ahol a célközönséged is jelen van (Facebook, Insta, LindedIn, YouTube stb.)

Saját csatornák használata – blogok, cégbemutató és folyamatot bemutató videók, podcastek és más tartalmak kombinációjával elnyerheted a vásárlók bizalmát, ugyanis a fogyasztók 78%-a bízik meg olyan márkákban, amely releváns infókat tartalmazó, értékes tartalmakat szolgáltat. 

Önálló karrieroldal – a célszegmensre szabott üzenettel szólíthatod meg az érdeklődőket, akik egy helyen megtalálnak minden fontos információt a cégről, a munkakörről és az elvárásokról. Űrlapokat is kitöltethetsz a jelentkezőkkel, amely alapján szűrni tudod a megfelelő preferenciákkal rendelkező pályázókat. Egy önálló karrieroldallal rengeteg időt és energiát megspórolhatsz, s lerövidítheted a kiválasztás folyamatát.

Munkatársi elégedettség figyelembevétele – rendszeres visszajelzésekkel, az elért sikerek és jövőbeni célok kommunikálásával növelheted kollégáid elégedettségét.

A cikk szerzője Dallos Zoltán, az Alkalmazottból Vállalkozó című könyv szerzője, a DLX MEDIA marketing ügynökség alapítója.