Visszahívást kérek

fws blog

Egyedi webáruház: a sikeres szaküzlet új pillére

2021. december 17.
Egyedi webáruház: a sikeres szaküzlet új pillére

Azzal bizonyára te is tisztában vagy, hogy az értékesítési csatornák napjainkban már nem úgy működnek, mint 20 évvel ezelőtt. Régen amikor szükséged volt valamire, nem volt sok lehetőséged. Bementél a hozzád legközelebb eső szaküzletbe, levetted a polcról, amit meg akartál venni, aztán fizettél a kasszánál.

Mostanra ez rengeteget változott. Talán magadon is észrevetted, hogy szeretsz több lehetőséget is megfontolni és a kényelem is teret hódított. A kanapédon ülve is össze tudod hasonlítani akár több 10 márka termékét, és néhány gombnyomással kiválaszthatod azt, amit megvásárolnál.

Ügyfelünk története arról szól, hogyan ismerte fel, hogy a fent bemutatott szituációkra reagálnia kell, és hogyan építette ki sikeres szerszámboltja mellé újabb pillérként webáruházát.

Kép betöltése...
A képen látható a csornai Y-Csapágy szaküzlet

Korszerű webáruház a sikeres offline üzlethez

Az Y-Csapágy Kft. 2013-ban kezdte meg csapágyak, ékszíjak, kenőanyagok, alkatrészek, és szerszámok forgalmazását Csornán.

A vállalkozás számára fontos érték a professzionális kiszolgálás és a családias légkör. Ennek a hozzáállásnak köszönhető népszerűségük, folyamatos növekedésük és elismert szakértelmük az iparágban és a régióban. Az általuk forgalmazott alkatrészek a mezőgazdasági gépek karbantartásához és javításához elengedhetetlenek, így az egyik fő célcsoportjuknak számítanak az agrárszektor szakemberei. Az elérésükre ma már az egyik legjobb megoldás az online hirdetés, ezekhez azonban megbízható és korszerű alapokkal kell rendelkezni.

Azért kerestek meg minket, hogy meglévő pozíciójukat online felülettel is megerősítsék, vevőik az interneten is számíthassanak rájuk, valamint terjeszkedési lehetőségük is legyen. Emellett azt is felismerték, hogy a vásárlási beszerzési folyamatok átalakultak, az emberek sokszor ajánlatot kértek tőlük, és más alternatívákat is előszeretettel vizsgáltak meg. A webshop egyik célja az volt, hogy felgyorsítsa ezt az értékesítési folyamatot.

Az egyedi webáruház alapos megtervezése

Dávid, vezető értékesítőnk 7 éve, fws-es pályafutása kezdetén ajánlotta először Józsefnek a webshop lehetőségét. Ekkor ügyfelünk még úgy ítélte meg, hogy az offline értékesítési csatorna elegendő lesz nekik néhány évig. 2021-ben azonban már ők keresték fel Dávidot.

“Úgy éreztük, hogy a helyi adottságokat tekintve kihoztuk a maximumot bolt szinten ebben az ágazatban. Szerettünk volna kimozdulni a környékről, szélesebb körben, országos elérésre szert tenni.”

Bóna József, ügyvezető

Miután felvették velünk a kapcsolatot, megkezdtük az egyedi webáruház terveinek papírra vetését. József és Dávid minden felmerülő kérdést tisztázott projekt előkészítő szolgáltatásunk keretében.

Megtervezték a webshop menüpontjait, struktúráját és felépítését, valamint egyedi funkcióit. Ide tartozik például az összekötés a futárszolgálat rendszerével, az online kártyás fizetési módszerek integrálása, a keresősáv a navigáció megkönnyítésére, és a meglévő készletnyilvántartó szoftver összekötése a webshoppal. Ez utóbbiról a későbbiekben részletesen is szót ejtünk, ami viszont fontos, hogy ez is meghatározta a webáruház kialakítását, és bizonyos szinten hozzá kellett igazítanunk a felület működését.

Kép betöltése...
Dávid és ügyfelünk, Bóna József

Éppen ezért a projekt első időszakában az átlagosnál több megbeszélésre került sor, hiszen részletesen tisztázni kellett a felmerülő kérdéseket, hogy a későbbiekben már gördülékenyen haladhasson a munka. Ügyfelünk sok tekintetben határozott elképzelésekkel érkezett, tudta, hogy mik a céljai, mit szeretne elérni a webshoppal. A pontos megvalósításban bízott szakértelmünkben, és szívesen fogadta a kisebb részletekre vonatkozó javaslatainkat.

Hogyan kezeljünk több, mint 10.000 terméket?

A kezdeti szakaszban az is hamar világossá vált, hogy a hatalmas méretű, több mint 10.000 darabos termékportfólió integrálásához szükség lesz valamilyen személyre szabott megoldásra. Ügyfelünk minél előbb szerette volna elkezdeni a termékek feltöltését, hiszen tudta, hogy nem pár órás munka lesz.

Eddig használt készletnyilvántartó szoftvere nem volt alkalmas tömeges termékátvételre, viszont lecserélni sem szerette volna. Így abban a kompromisszumos megoldásban egyeztünk meg, hogy mi is alakítunk a szoftveren, de az ő oldaláról is több időbe fog telni a folyamat.

A termékfeltöltésről írtunk már egy cikket, ahol részletesen bemutatjuk lehetőségeidet. Itt elolvashatod.

Korábbi tapasztalatok alapján azt a javaslatot tettük, hogy a projektet az adminisztrációs felület készítésével kezdjük el. Amint ez rendelkezésre állt, egy már meglévő állományt egyszeri importtal felvittünk a rendszerbe, az Y-Csapágy csapata pedig el tudta kezdeni a termékek admin felületre töltését.

Itt kiemelnénk, hogy ebben az időszakban egy kollégájuk kizárólag a termékfeltöltéssel foglalkozott, így precízen el tudta végezni a munkát, és az nem vette el az idejüket a napi feladatoktól.

Ennek az óriási termékkínálatnak a folyamatos naprakészen tartását a Naturasoft készletnyilvántartó és raktárkezelő program biztosítja. Ügyfelünk üzletében évek óta használja a szoftvert, kiismeri magát benne, ezért a bolt és a webshop készleteit is ebben a rendszerben szerette volna kezelni.

Ennek eredményeképp akár a boltban, akár a webshopban kerül eladásra egy termék, a rendszer automatikusan frissül, és perceken belül módosítja a webáruház készleteit is. Így partnerünk szinte ugyanannyi munkával, a megszokott rendszer kezelésével tudja naprakészen tartani a teljes raktárkészletét.

A termékfeltöltéssel kapcsolatban egyéb feladatok is felmerülhetnek, amelyekre bizony időt kell szánni. Ide tartoznak például a termékleírások, az adatlapok többi eleme, de a szűrők és kategóriák kialakítása is. Mindegyik alapvető fontosságú a jól működő webáruházhoz, és alapos tervezést igényelnek.

Emellett külön kiemelnénk ügyfelünk ötletességét a termékfotókkal kapcsolatban. A termékadatlap legfontosabb eleme a profi termékfotó, hiszen ez teremt bizalmat a vásárlóban, és ez tudja legjobban ösztönözni a vásárlást. Mégis, nagyon sok webshopnál találkozhatunk gyenge minőségű, láthatóan minimális energiabefektetéssel készült fotókkal.

Kép betöltése...
Az Y-Csapágy frappáns megoldása a termékfotók elkészítésére, és a kész adatlap

Remek ellenpélda erre az Y-Csapágy. A fenti képen látható módon ügyfelünk minden termékhez egyesével készített igényes és minőségi fényképet. Ez nem igényelt nagy befektetést, csak egy kis elszántságot és alaposságot, de mégis színvonalas termékoldalakat eredményezett.

“…elég sok fotót kellett megcsinálnunk egy semleges háttérrel. Mindenképpen házon belül szerettük volna megoldani, profi fotós bevonása nélkül, mivel új termékek esetén nem szerettünk volna ezzel mindig külön foglalkozni. Így bármikor, amikor szükségünk van új fotóra, el tudjuk készíteni saját magunk.”

Kránitz Barbara

Az egyedi webshop arculati elemei

Az adminisztrációs felület készítésével párhuzamosan elkezdtünk dolgozni a webdesign-on is. A tervezés során olyan tényezőket vettünk figyelembe, mint a célcsoport elvárásai, keresési szokásai, iparági szereplők és online trendek. Mintaoldalakból inspirálódtunk, számos külföldi és magyar webáruházat megvizsgáltunk, amelyek hasonló témakörben tevékenykednek. Partnerünkkel is részletesen átbeszéltük, hogy mik az elképzelései, milyen értékeket szeretne kommunikálni a vásárlók felé, és mindezek alapján készítettük el a design terveket.

A design tervezése mellett elkezdtük a szövegírás folyamatát is. Marketing menedzserünk, Dave felvette a kapcsolatot ügyfelünkkel, és egy interjú során minden fontos információt begyűjtött tőle, ami a webshop szövegezésével kapcsolatban releváns. Nemrég optimalizált szövegírási folyamatunk során elsőként a főoldal szövegeit írtuk meg, így azok már használhatóak voltak a design tervek kialakításához. Ezután áttértünk a többi aloldalra, és szinte egyszerre készültünk el az arculati elemekkel és a szövegekkel.

Egységes megjelenést tudtunk létrehozni, amelyet a vásárlóknak címzett értékesítési szövegek remekül kiegészítenek. Kiemelten fontos ugyanis, hogy a weboldalon a vásárló mindenhol koherens üzenetekkel találkozzon, a banner szövegétől kezdve a rendelési folyamat befejezésekor megjelenő köszönésig. Alapos tervezést és szakértelmet igényel az, hogy ne csak az egyes szövegrészletek illeszkedjenek egymáshoz, de azokat a design is pontosan kiegészítse.

“Amit elterveztünk és akartunk, azt sikerült megvalósítani a webáruházzal. Pozitív visszajelzések voltak mind az oldal dizájnját, mind a használhatóságát tekintve. Nagyon fontos számunkra, hogy vevőink elégedettek legyenek, és ezekből a visszajelzésekből építkezni tudjunk.”

Bóna József, ügyvezető

Az arculattal kapcsolatban fontos lépés volt továbbá, hogy a webdesignhoz fotós partnerünk készített profi fényképeket, melyeket fel tudtunk használni a weboldal bannereihez, a bemutatkozó szöveghez, később pedig a hirdetésekhez is.

Az együttműködés fája meghozza gyümölcsét

Miután ügyfelünk is elkezdhetett a termékfeltöltéssel foglalkozni, és rendelkezésre álltak a design elemek, egy hosszabb fejlesztési időszak vette kezdetét. Projektmenedzserünk, Peti ez idő alatt is folyamatosan kapcsolatban állt partnerünkkel, a felmerülő kérdések esetén telefonon vagy e-mailben egyeztettek.

Minden új modult és elkészült funkciót folyamatosan továbbítottunk partnerünk felé, ezáltal naprakész lehetett azzal kapcsolatban, hogy éppen hol tart a fejlesztés. Így meg tudták osztani észrevételeiket, és végrehajthattuk a kért módosításokat.

“A projekt során egy nagyon nyitott, segítőkész csapattal volt szerencsénk együtt dolgozni. Figyelembe vették a kéréseinket, és nagy tapasztalatuknak köszönhetően sok esetben tudtak segíteni a lehető legjobb eredmény elérése érdekében. Az esetleges problémákat is sikerült gördülékenyen megoldani. Amit kiemelnék az mindenképpen a folyamatos kommunikáció, kapcsolattartás.”

Bóna József, ügyvezető

Összességében elmondható, hogy szoros együttműködést sikerült kialakítania a két félnek, amely kulcsfontosságú a sikeres projekthez. Ügyfelünk oldaláról rugalmasságot tapasztaltunk, mindig elérhető volt és rendelkezésünkre állt, így végig hatékonyan tudtunk haladni.

Ez annak is köszönhető, hogy a fejlesztés kezdete óta egy kollégájuk azzal foglalkozott, hogy házon belül összetartsa a projektet. Ezt mindenképp javasoljuk annak, aki szeretne hatékonyan és gördülékenyen haladni a fejlesztéssel. Nagyban segítette a zökkenőmentes folyamatot továbbá, hogy partnerünk szakmai javaslatainkat kikérte és elfogadta, bízva szakértelmünkben.

Kép betöltése...
Fent látható az egyedi webshop fejlesztési folyamata

Induló egyedi webshop hosszú távú tervei

Már az első megbeszélések során felmerült a kérdés, hogy milyen teendőket kell megtenni annak érdekében, hogy a potenciális vásárlók megtalálják online a felületet. Mit sem ér ugyanis a korszerű webáruház, ha aztán nem ér el azokhoz az emberekhez, akiknek szüksége van rá. Ez természetesen online hirdetések segítségével érhető el.

Éppen ezért ügyfelünk ránk bízta a webshop bevezető kampányának kezelését is. Ennek megtervezése alkalmából személyesen is meglátogattuk, megismertük célközönségét, termékportfólióját, és a vásárlói döntések befolyásoló tényezőit. Ezek után készítettük el az első Google Ads és Facebook kampányokat, amelyek a webáruház felületére vezették a célközönséget.

Sokan úgy vélik, hogy az online hirdetések egyik napról a másikra milliókat fognak hozni a konyhára. Ez sajnos nem így működik.

A Facebook és a Google algoritmusának is idő kell a tanuláshoz, ráadásul az online világ alapja a tesztelés. Ki kell tapasztalni, hogy vállalkozásunk szempontjából mely célközönségek, milyen szövegek és kreatívok, akár hirdetési felületek működnek leginkább. Ezek alapján talán már te is látod, hogy ez nem tud megvalósulni néhány nap alatt.

“A lassú, de folyamatos, egyenletes emelkedés híveként elégedettek vagyunk az eddigi eredményeinkkel. Üzlet szinten is sok év munkája van abban, hogy így tudunk működni jelenleg.”

Bóna József, ügyvezető

Ügyfelünk szemei előtt nem a rövidtávú célok lebegnek. Hosszú távban gondolkodik mind hirdetései hatékonyságát, mind partneri kapcsolatait tekintve. Ez kiválóan megmutatkozik abban, hogy a webshop és a bevezető kampány elindulását követően vendégül látta csapatunk egy részét, hogy megünnepeljük a közös munka eredményét. Minket is váratlanul ért a kedves gesztus, de természetesen szívesen fogadtuk a meghívást.

Kép betöltése...
A bal felső képen balról jobbra, Dave, Dávid és Peti a közös ünneplésen

Facebook oldalukon a következőket fogalmazták meg:

“A közös munka webáruházunk indulásával természetesen nem ért véget, hiszen az üzemeltetést is ők biztosítják! Fontosnak tartjuk, hogy egy ilyen jelentős együttműködés során jó kapcsolatot ápoljunk partnerünkkel! Úgy gondoljuk, hogy ennek fenntartásához, építéséhez szükség van arra, hogy egy kicsit megismerjük egymást! Egy szuper estét tölthettünk el a fiúkkal, nagyon jó hangulatú beszélgetések során!”

Ezt bizony mi sem mondhattuk volna szebben. Szoros partneri kapcsolatra tehettünk szert, és várjuk a további közös sikereket!

“Az fws online szolgáltatásait azoknak ajánlanánk, akik minőségi webáruházat szeretnének, és ezt egy profi csapattal szeretnék megvalósítani."

Bóna József, ügyvezető

Tekintsd meg te is az egyedi webáruházat itt: www.y-csapagy.hu!