Visszahívást kérek

fws blog

Egyedi promóciók kivitelezése több, mint 7 éves webshopban

2021. december 1.
Egyedi promóciók kivitelezése több, mint 7 éves webshopban

A Divatékszerbolt webáruházat 2014 szeptemberében indítottuk el. Már több, mint 7 évvel ezelőtt. Talán azt gondolnád, ez azt jelenti, hogy a felület elavul, kimegy a divatból.

Azért készült ez a rövid blogbejegyzés, hogy megcáfoljuk a fenti sztereotípiát, hiszen az egyedi fejlesztésű honlapoknak pont az a lényege, hogy hosszú távon is képesek haladni a korral és alkalmazkodni a vásárlók elvárásához.

Felkerestük ügyfelünket, és a webáruházon dolgozó fejlesztő kollégánkkal, Tomival is beszélgettünk egyet, hogy teljes képet kapjunk arról, pontosan milyen kihívásokkal is kell szembenéznie egy viszonylag réginek számító online felületnek.

Szó sincs arról, hogy korlátokba ütközünk, csupán a felépítés során használt megoldások térnek el egy új webáruháztól, illetve a kezelőfelület számít komplexebbnek.

Az új webshopoknál a lehető legtöbb funkciót előre beépítjük a háttérfelületbe, így ezeket az extra fejlesztési igények, a honlap bővítése esetén csak használni kell. A régebbi módszerek esetén ezzel szemben több mindent kell folyamatosan felépíteni, mondhatni kevésbé automatizált a rendszer.

Az egyedi fejlesztések és bővítések lehetősége tehát nem függ a webshop életkorától, viszont nagyobb a kihívás több éves webáruházak esetén. De mi szeretjük a kihívásokat.

Arra pedig, hogy milyen szinten korlátlan az egyedi fejlesztések lehetősége, remek példa a Divatékszerbolt.

Néhány izgalmas egyedi fejlesztés és promóció

Az egyik legutóbbi fejlesztési csomag során rengeteg plusz munkától szabadítottuk meg ügyfelünket. Az éppen megnézett és kosárba helyezett termékeik mellett megjelennek az ajánlott ékszerek, kiegészítők. Ezt, az úgynevezett upsell funkciót korábban minden egyes termékhez egyesével kellett beállítani. Ez bizony rengeteg munkaórát jelentett.

A fejlesztés során ezt a folyamatot automatizáltuk. Különböző termékhalmazokat hoztunk létre olyan szempontok alapján, mint a márka, típus, kollekció, egyéb tulajdonságok, és ezekhez rendeltük hozzá a termékeket. Így most már dinamikusan, sokkal kevesebb manuális munkával jelenik meg az upsell modul minden termék mellett.

Egy másik izgalmas fejlesztés során a hírlevél feliratkozókat szegmentáltuk nem szerint. Ezt úgy oldottuk meg, hogy a rendszer a feliratkozók nevét és e-mail címét tanulmányozza egy importált női és férfi keresztnév lista alapján.

Partnerünk kiemelte továbbá hűségprogramját. Ennek lényege, hogy a webshop vásárlóit 3 különböző kategóriába sorolja attól függően, hogy regisztrált-e, feliratkozott-e a hírlevélre, és mekkora összegben adott le rendeléseket. Ezt a komplex rendszert is folyamatosan frissítjük és alakítjuk, valamint VIP klubbal is kiegészítettük.

Kép betöltése...
A fenti képen láthatod a Divatékszer hűségprogramjának szintjeit

Ügyfelünk legújabb promóciója pedig a VIP tagoknak biztosította azt a lehetőséget, hogy már a kedvezményes időszak előtt egy nappal elérhetővé váltak számukra az akciók. Ehhez a bejelentkezett tagoknak alakítottunk ki különböző árakat.

Láthatod, hogy szinte csak a képzelet szabhat határt a hasznos és kreatív fejlesztési igényeknek. Biztos lehetsz abban, hogy ha most elkészül egyedi fejlesztésű webshopod, azt még 7 év múlva is alakíthatod a kor elvárásainak megfelelően.

Fontos továbbá kiemelni, hogy az egyedi rendszerek legnagyobb előnye továbbra is az, hogy kizárólag az van benne, amire az ügyfelünknek szüksége van az üzemeltetéshez. Pontosan az, amit ő szeretne.

Igaz, hogy sokkal több beépített funkció van egy bérelhető rendszerben, azoknak jelentős részét viszont sosem használná partnerünk egy ilyen nagy forgalmú, speciális webshopban. Ezek inkább általánosak, széles körűen használhatóak. Ezzel szemben azok a speciális funkciók, melyek egyedileg készülnek, az üzemeltető kívánságára, egy sablon webáruházban nem volnának megvalósíthatók - vagy legalábbis csak erős kompromisszumokkal.

Ebben mutatkozik meg, hogy az egyedi webáruház maximálisan személyre szabható, míg a dobozos megoldások inkább széles rétegeknek szólnak. Hiszen nem mindegy, hogy elmész egy cipészhez, aki a te lábadra szabja a cipőt, vagy olyat vásárolsz, amit tömegekre gyártanak.

És ha még mindig velünk vagy, megsúgjuk, hogy jelenleg egy nagyon izgalmas karácsonyi promóción dolgozunk partnerünkkel, amiről csak annyit árulhatunk el, hogy minden vásárlót meg fog mozgatni - ha nem is a szó szoros értelmében. :)

Ha szemfüles vagy, pár napon belül megtalálod a webshopban: www.divatekszerbolt.hu