A webáruház fejlesztés alapja: együttműködés ügyfél és fejlesztő között
A VitalFeed Kft. vezetőségével 2019. december 7-én kötöttünk szerződést. Az előzetes megbeszélések során kiderült, hogy az új webáruházat a következő év tavaszán indítani szeretnék, ezért a rövid, pontos határidőn belüli fejlesztés alapvető elvárás volt a projekt során.
Ez az elvárás azonban csapatunkkal együtt ügyfelünket is érintette. Tudatosan készültek már az új webshop készítésére, ezért a projektindító megbeszélésekre remek ötletekkel érkeztek a weboldal struktúráját és funkcióit illetően. Továbbá fontos volt, hogy a kérdéses pontoknál tanácsot tudjanak kérni csapatunktól. Így mindig közösen találtuk meg az optimális megoldást.
Ez a tudatos hozzáállás a továbbiakban is jellemezte ügyfelünket. A tervek alapján készített grafikai megjelenésben így csak néhány kisebb módosításra volt szükség. A webshop építésének első szakasza januárban, az ünnepi leállás után el is kezdődhetett.
"Őszintén szólva felemelő érzés volt egy olyan dinamikus csapattal dolgozni, mint az fws webstudio. Az elképzeléseink megvalósítása szinte egy csapásra működött és javaslataikkal is mindig úgy támogatták munkánkat, mintha pontosan tudnák mi is jár a fejünkben."
Szabó Béla, kereskedelmi igazgató, Vital-Feed Kft.
A kommunikációt és a folyamatos kapcsolattartást meghatározónak tartjuk a projekt során. Te is biztosan tudod, mennyire fontos az érthető információ a kivitelezőktől, szakemberektől. A fejlesztők mellett azonban meghatározó feladatai voltak ügyfelünknek is.
Mekkora munka vár rád ügyfélként egy webes projekt során?
Több érdeklődőnk volt az elmúlt években, akik nagyszabású ötletekkel és tervekkel érkeztek, azonban nem volt meg az ismeretük arról, mekkora kapacitás szükséges ügyfélként egy ilyen horderejű projekt elkészítéséhez.
Folyamataink kialakításában fontos szempont az ügyfelek maximális tehermentesítése (igény esetén webszövegírás átvállalása, webtárhely és domain ügyintézés), azonban ezeken kívül is maradnak teendők, amikre érdemes időt szánni a projekt sikeréhez.
A Vital-Feed Kft. képviselői kivétel nélkül, minden lépést felkészülten és pontosan oldottak meg, így a tartalmak szinte azonnal rendelkezésünkre álltak a webdesignhoz és a gördülékeny fejlesztéshez. Ez nagymértékben hozzájárult a webshop rövid időn belüli elkészítéséhez.
Termékfeltöltés még nem volt ilyen kényelmes
A webáruházak indításánál fontos kérdés a termékek feltöltése, importálása. Főként a nagy mennyiségű termékkel rendelkező webshopoknál a feltöltéshez, importhoz szükséges tartalmakat időbe telhet összegyűjteni, és persze feltölteni is.
Tudtuk, hogy ügyfelünknek fontos a sebesség, ezért a fejlesztést a termékek modul admin felületével kezdtük. Így amíg csapatunk a webáruház többi funkcióját építette, addig ügyfelünknek már volt lehetősége párhuzamosan feltölteni a termékeket.
Ennek köszönhetően korábban megismerkedhettek a felület használatával. Ez a lépés nagy mértékben gyorsította a projekt elkészülését.
"Amit kiemelnék közös munkánkból, az a folyamatos naprakész tájékoztatás, illetve, hogy betekintést nyerhettünk a folyamatokba a demo weboldalon keresztül."
Szabó Béla, kereskedelmi igazgató, Vital-Feed Kft.
Az adminisztrációs felület egyszerű, felhasználóbarát működését számos ügyfelünk emelte már ki. Voltak olyanok, akik a Facebook adatlapokhoz hasonlították.
Egyedi megoldások felesleges funkciók nélkül
Tapasztalataink alapján az eredményorientált vállalkozások azért is döntenek az egyedi megoldások mellett, mivel olyan funkciókra, szoftver integrációkra van szükségük, amelyet egy bérelhető webshop már nem tud megadni.
Így a webshopot kizárólag személyes igényeik és folyamataik alapján alakíthatják ki, felesleges funkciók nélkül. A Vital Feed Kft. webáruháza is több olyan egyedi funkciót rejt, amely kifejezetten ügyfelünk üzleti céljait támogatja.
Ajánlatkérés lehetősége a nem rendelhető termékekre:
Az agrárágazatban természetes a termékek szezonalitása. Ilyenkor lehet alkalmazni persze a nem rendelhető / nincs raktáron kiírást.
Azonban van még jobb megoldás. A még nem, de hamarosan elérhető termékekre a webshopban ajánlatot kérhetnek az érdeklődők, így a forgalmazó előre számolhat az igényelt termékek mennyiségével.
A célra létrehozott kalkulátorral pedig a látogatók néhány kattintással kérhetnek ajánlatot.
Azonos kategóriába tartozó termékek összehasonlítása
A funkció bizonyára nem szorul részletes bemutatásra. Az azonos kategóriájú termékeket (pl. pázsitfüvek) könnyedén összehasonlíthatják a leendő vásárlók.
Különböző kiszerelések rögzítése különböző árakon
Egyes termékek több kiszerelésben is rendelhetőek. A webshop adminjában lehetőség van minden kiszerelés árának megadásához, így a webshop kalkulátorának sem okoz gondot a feladat.
A fenti funkciók tehát személyre szabottan készültek a Vital Feed webshopjához. A webáruházak funkciói bármilyen e-kereskedelemmel foglalkozó vállalkozás működéséhez igazíthatók.
A projekt tehát március elején már a fejlesztési szakasz vége felé haladt, a hónap végére kitűzött határidőre biztosnak tűnt a befejezés. Azonban egy hétvége alatt óriásit változott működésünk.
Webáruház fejlesztés home office-ban
A helyzetet te is biztosan ismered. Március közepétől rengeteg vállalkozás váltott otthoni munkavégzésre a korona vírus miatt. Köztük csapatunk is.
Webfejlesző vállalkozásként technikailag könnyedén meg tudtuk oldani az átállást, azonban folyamataink és a projektek menedzselése az irodai tevékenységre voltak kialakítva. Kitaposatlan ösvényen jártunk, viszont ügyfeleink továbbra is számítottak ránk.
Néhány nap alatt sikeresen optimalizáltuk az otthoni folyamatokat, így folytatódhatott a projekt fejlesztése. A csapat home office átállásáról itt olvashatsz részletesen.
A fejlesztések befejezése után nem volt szükség külön feltöltési időszakra, mivel ügyfelünk a termékeket, szövegeket és további szükséges tartalmakat ekkorra már feltöltötte.
A webtárhely, üzleti levelezés és domain cím átregisztrálásának feladataival is minket bíztak meg, így a weboldallal kapcsolatos ügyleteket egy helyen tudhatják.
A webáruház végül a szerződéskötés utáni 76. munkanapon már fogadta is az első rendelést. Gondolhatjuk, hogy ez milyen sok idő ahhoz képest, hogy egy dobozos webshop akár már néhány kattintás után el is indítható.
Azonban ne feledjük, hogy itt kiforrott üzleti modellre egyedileg kialakított designról, funkcionalitásról van szó! Tapasztalataink szerint ezen a szinten a 76 nap igazán kitűnő eredmény és méltán lehet rá büszke megbízónk és magunk is.
"Az első visszajelzések alapján ügyfeleink a tetszetős és modern felület mellett a használhatóságát, informativitását és a könnyű tájékozódást emelik ki elsősorban. A webshop megjelenése azonnali egyszerű áttekinthetőséget sugároz, ami legnagyobb mértékében járul hozzá annak kezelhetőségéhez és így egyszerű használatához."
Szabó Béla, kereskedelmi igazgató, Vital-Feed Kft.
Ügyfelünknek többre volt szüksége egy látványos, rendeléseket hozó webshopnál. Nekik fejlesztő csapat kell, akik garantáltan rendelkezésre állnak, amikor fejlesztői támogatásra van szükségük.
Tudják, hogy a fejlesztési igények esetén a továbbiakban is várhatnak építő ötleteket, tanácsokat, fordulhatnak hozzánk marketing tevékenységükkel kapcsolatban és az esetleges hibákat is azonnal javítjuk. Nem állítjuk magunkról, hogy hiba nélkül dolgozunk, de hibák esetén rekord gyorsasággal, garanciálisan visszük véghez a javításokat.
A Vital Feed Kft. webshopja már együtt fejlődik a vállalkozással. Mi pedig büszkén ott vagyunk velük fejlődésük további útján.
"Bátran ajánlanám az fws megoldásait minden üzleti partnernek, akinek gyors és pontos munka kell, valamint egy olyan internetes megjelenés, ami napjainkban elengedhetetlen, modern átlátható és interaktív. Továbbá ajánlom bárkinek, aki a kommunikáció mai piaci viszonyok között elvárt gyorsaságát és dinamikusságát igényli."
Szabó Béla, kereskedelmi igazgató, Vital-Feed Kft.