Visszahívást kérek

fws blog

Az egyedi webáruház fejlesztés folyamata

2022. április 29.
Az egyedi webáruház fejlesztés folyamata

Hogyan készüljek fel az első megbeszélésre? Mi történik a szerződéskötés után? Milyen feladataim lesznek a fejlesztés szakaszai során? Egyáltalán milyen elvárásaim lehetnek a fejlesztő csapattal és a webáruházzal szemben?

Ha téged is foglalkoztatnak ezek a kérdések a webshop fejlesztéssel kapcsolatban, jó helyen jársz!

Tudjuk, hogy egyedi webáruházad elkészítése nem kis befektetés, és szeretnél tisztában lenni azzal, pontosan mire is számíthatsz. Éppen ezért készítettük ezt a cikket. Eddig nem látott részletességgel végigvezetünk a fejlesztés folyamatán az első megkeresésedtől kezdve egészen addig, hogy működőképes, eredményes és bővíthető webáruházzal rendelkezik vállalkozásod.

Részletesen bemutatjuk a szakaszokat és összefoglaljuk, hogy mi készül el a szakasz végére, és ami a legfontosabb, te hogyan tudsz felkészülni rá.

Vágjunk is bele!

1. Kapcsolatfelvétel

Meghoztad a döntést. Szükséged van egyedi webáruházra. Nincs más dolgod, mint felkeresni a számodra szimpatikus webfejlesztő csapatot. A mi esetünkben vezető értékesítőnkkel, Dáviddal fogsz kapcsolatba kerülni. Itt azonban hamar többfelé ágazhat történeted. Attól függően, hogy milyen előzetes tudással és tapasztalattal rendelkezel, számos különböző lépés közül választhatsz. A lenti ábrán a leggyakoribb eseteket ábrázoltuk.

Kép betöltése...
Az egyedi webshop fejlesztési folyamat első lépései

Ha úgy érzed, hogy még szükséged lenne alapvető információra, tudásra a webshopokról, illetve a fejlesztésükkel kapcsolatos teendőkről, ingyenes e-mail kurzusunkat pont neked készítettük. A tananyagból megtudhatod, mi szükséges az eredményes webshophoz, és segítségével körvonalazódni fognak elképzeléseid is.

Ha végigolvastad az anyagot, vagy szerinted neked már nem tudnánk újat mondani benne (bátor kijelentés), alapvetően 2 lehetőséged van:

  • Még nincsenek konkrét terveid, és úgy érzed, segítségre lenne szükséged a webshop pontos céljainak, felépítésének, funkcióinak, és megjelenésének kialakításához. Ez esetben igénybe veheted projekt előkészítő szolgáltatásunkat, melynek keretében közösen megtervezzük a felületet. Részletesen a következő fejezetben tárgyaljuk, mire számíthatsz az előkészítés során.

  • Már van egy leírt terved akár korábbi projektből, vagy önszorgalomból. Ha a dokumentáció tényleg elég részletes, és felhasználható a folyamatainkban, Dávid nagyságrendbeli költségvetési javaslatot készít neked. Természetesen ez esetben is egyeztettek a lehetőségekről és konkretizáljátok az igényeket és az elvárásokat.

Hogyan készülj fel erre a szakaszra?

Írd össze igényeidet, gondold végig az alábbi témaköröket: vállalkozásod célcsoportja, korábbi arculatod és design ötleteid, a webshop céljai, felépítése, menüszerkezete, funkciói, milyen fizetési és szállítási módot szeretnél használni, hogyan tudnád megoldani a termékfeltöltést, szeretnéd-e bármilyen szoftverrel összekötni a webshopot.

Milyen eredményeid lesznek a szakasz végén?

Ez előzetes felkészültségedtől függ. Ha konkrét terveid vannak, ajánlatot kapsz és eldöntheted, hogy megfelel-e költségvetési keretednek a fejlesztés. Ha csak nagyságrendbeli elképzeléseid vannak, javaslatot adunk, hogy mi a következő lépés, milyen szempontok szerint készülj fel a projektelőkészítésre.

2. Előkészítés, tervezés

Mivel az egyedi webáruház fejlesztés rendkívül komplex, sokrétű folyamat, elengedhetetlen az alapos, mélyreható tervezés. Mondhatni, ezen áll vagy bukik minden. Ha sikerül részletekbe menően megtervezni a webshop felépítését úgy, hogy igazodjon vállalkozásod céljaihoz, mindennapi tevékenységéhez és vásárlóidhoz, a fejlesztési folyamat is sokkal gördülékenyebb lesz. Megelőzhetők a váratlan helyzetek és könnyebben tartható az előzetesen meghatározott ütemterv.

A projekt előkészítés során 3-5 db konzultációra kell számítanod. Ezeken ott lesz Dávid, akit már ismersz, vele együtt pedig projektmenedzserünk, Peti és marketing menedzserünk, Dave is. Ha szükséges, fejlesztő és grafikus kollégáink is részt vesznek a megbeszéléseken, hogy segítségükkel tüzetesen meg tudjuk vizsgálni, pontosan mire van szükséged a webshopban, és milyen lehetőségeid vannak.

Ha érdekel, hogy konkrétan mire számíthatsz a szolgáltatás keretében, ezen a linken megtalálod a részletes leírását.

Kép betöltése...
Balról jobbra: Dávid, Dave és Peti, amint megbeszélést tartanak

Miután teljeskörűen átbeszéltük, hogyan lehet optimálisan kialakítani webáruházad, a tanácsadás alapján küldünk neked egy 5-10 oldalas dokumentumot. Ebben leírunk mindent, amire a webshop fejlesztéséhez szükséged lehet és nekünk szükségünk van.

Hogyan készülj fel erre a szakaszra?

Jól bevált tematikánk alapján mindig tájékoztatni fogunk, hogy a következő alkalomra minek érdemes utánajárnod. A fő témakörök: weboldal célja és célközönsége, oldal struktúrája, terméklogika, szoftverek összekötése, fizetési módok és számlázás, design elemek, értékesítést segítő funkciók, online jelenlét.

Milyen eredményeid lesznek a szakasz végén?

Részletes specifikáció, ami tartalmazza a pontos idő-és költségtervet, valamint az egyes fázisokhoz szükséges erőforrásokat.

Kép betöltése...
Mivel leszel gazdagabb a webshop projekt előkészítés után?

3. Egyedi webshop ajánlat és szerződéskötés

Ahogy fent olvastad, az előkészítési szakasz végével kézhez kapod a projekt részletes költségvetési javaslatát. Ezért is kiemelten fontos az alapos tervezés. Így már nem csak nagyságrendekkel tudunk szolgálni, hanem forintra pontos árajánlattal, amelyben az egyes fejlesztési szakaszok tömbösített költségét is megtalálod.

Ezután rajtad a sor, hogy eldöntsd, vállalkozásod készen áll-e erre a befektetésre. Persze tudjuk, hogy ez nem egyszerű döntés, és továbbra is rendelkezésedre állunk. Közösen átbeszéljük a fizetési konstrukciókat, és ha szükséges, egyedi fizetési ütemezési, részletfizetési lehetőséget is biztosítunk számodra.

Amint sikerül megegyeznünk, irodavezetőnk, Vera már készíti is a szerződésed. Ebben többek között azt is rögzítjük, hogy mikorra tervezzük a webshop átadását.

4. A webáruház fejlesztési projekt elindítása

Miután aláírtuk a szerződést, még egyszer pontosítjuk és átnézzük, hogy milyen tennivalók elé néznek a felek. Dáviddal és Petivel egy projektindító megbeszélés keretében kitűzitek az egyes feladatokhoz tartozó céldátumokat, és megtudod, hogy milyen teendőkre és határidőkre számíthatsz az egyes fázisokban.

Hogyan készülj fel erre a szakaszra?

Írd össze a felmerülő kérdéseidet, ötleteidet, és próbáld meg letisztázni, hogy mik a végleges igényeid, elvárásaid.

Milyen eredményeid lesznek a szakasz végén?

Peti összeállít neked egy összefoglaló specifikációt, amelyben megtalálod minden fázis részletes leírását, az ahhoz szükséges anyagokat, feladatokat, nem utolsósorban pedig a pontos határidőket.

5. Szükséges anyagok összegyűjtése

Elindult a webshopod fejlesztése. Először is, legyél büszke magadra, hogy megtetted ezt a lépést professzionális online jelenléted felé. Pezsgőt azért még ne bonts, mert most jön a munka érdemi része. És egyből nálad a labda.

Ebben a szakaszban főleg rád számítunk. A kapott összefoglaló specifikáció elfogadása jelenti, hogy te is készen állsz a közös munkára. Ez a dokumentum fogja meghatározni az egész fejlesztési folyamatot. Amint elfogadtad, az lesz a feladatod, hogy a leírt és korábban megbeszélt anyagokat juttasd el hozzánk, hogy el tudjuk kezdeni a design tervezését.

Ha szükséged van profi képekre, akár termékfotókra a webshophoz, tudunk segíteni. Összekötünk fotós partnerünkkel és vállaljuk a kezdeti kommunikációt. Emellett a szövegek megírásának a terhét is levesszük a válladról, ha szeretnéd. Erről részletesen a következő pontban számolunk be.

Hogyan készülj fel erre a szakaszra?

Olvasd át a kapott dokumentumot, és juttasd el hozzánk határidőre a benne foglalt anyagokat. Ha előre jelzed nekünk, hogy igényt tartasz a fotózásra, mi elkezdjük annak a szervezését is.

Milyen eredményeid lesznek a szakasz végén?

Igényes, minőségi képek, amelyeket felhasználhatsz a webáruházban, de később online marketing kampányaid elindítását is segíteni fogják. Persze csak ha szeretnéd.

6. Webáruházad szövegeinek megírása

A design tervek elkészültének másik feltétele, hogy legalább a főoldal szövegei rendelkezésünkre álljanak. Tudjuk, hogy sokszor milyen nehéz feladat akár pár értelmes sorban összefoglalni vállalkozásod küldetését, bemutatkozását. Főleg, hogy közben foglalkozhatnál fontosabb dolgokkal is, mondjuk a céged működésével.

Több, mint 800 átadott webes projekt után mi is úgy láttuk, hogy ügyfeleinknek nagy segítség, ha foglalkozhatnak azzal, amihez értenek, a szövegírást pedig nyugodtan ránk bízhatják. E lépés a során is a legfontosabb a biztos alap. Erről egy külön megbeszélés gondoskodik.

Dave fog keresni telefonon előre összeírt kérdéseivel. Kitértek a honlap céljaira, célcsoportodra és szolgáltatásaid kiemelt előnyeire, majd ezen információk alapján megírjuk szövegeid.

Ezeket azonnal küldjük neked, amint elkészültek. Ha mindent rendben találtál, feltöltjük a webshopba, bónuszként pedig megírjuk a keresőoptimalizálási szempontok szerinti címsorokat és leírásokat is.

Szövegírási szolgáltatásunkról bővebben ezen a linken olvashatsz.

Hogyan készülj fel erre a szakaszra?

Gyűjtsd össze (akár írd össze), hogy hogyan szeretnél célközönségeddel kommunikálni. Tegező vagy magázó legyen a hangnem, mennyire legyen közvetlen? Milyen fő értékeket szeretnél átadni az oldal látogatóinak? És milyen kiemelt előnyei vannak vállalkozásodnak?

Milyen eredményeid lesznek a szakasz végén?

Egységes kommunikáció az egész webshopban. Az előzetesen megbeszélt oldalak kész szövegei, amelyek illeszkednek vállalkozásod céljaihoz, értékeihez, emellett pedig a Google keresőoptimalizálási feltételeinek is eleget tesznek.

7. Egyedi design elemek megtervezése

Webáruházad megjelenésének kialakítása kulcsfontosságú. Vevőid ezen a felületen fognak navigálni, ez alapján fogják meghozni a döntést. Átlátható, könnyen értelmezhető, esztétikus és letisztult arculatra kell törekedned, ami tükrözi a céged által képviselt értékeket.

Éppen ezért mi is nagy figyelmet szentelünk ennek a szakasznak.

Bár a projekt indításakor már érintőlegesen beszélünk az arculatról is, amikor ide érkezünk, ismét tartunk egy megbeszélést, ami kizárólag a designról szól. Ezen Petivel részletesen átbeszélitek az elképzeléseket, tisztázzátok a korábban megfogalmazottakat. Igyekszünk javaslatokat is adni korábbi tapasztalataink és tudásunk szerint. Ezután grafikusaink egyike el is tud indulni a főoldal terveivel.

Amint ez elkészül, küldjük is neked véleményezésre. Itt megfogalmazhatod észrevételeid, esetlegesen felmerülő ötleteid. Az a cél, hogy a végleges design maximálisan illeszkedjen vállalkozásodhoz és megfeleljen célcsoportod ízlésvilágának. Az akár több lépésből álló módosítási kör után az aloldalakat is megtervezzük, és szintén addig alakítunk rajtuk, amíg száz százalékig megfelelnek igényeidnek.

Kép betöltése...
Ügyfelünk, a HITEC Smart Home elkészült oldaltervei

Hogyan készülj fel erre a szakaszra?

Az összefoglaló specifikációban leírtak alapján tudsz készülni. Gyűjts ötleteket, keress minta oldalakat, amik tetszenek - akár a mi referenciamunkáink közül! A lényeg, hogy legyen egy elképzelésed az irányt illetően.

Milyen eredményeid lesznek a szakasz végén?

Elkészül teljes webshopod megjelenése vállalkozásod céljaihoz illeszkedve. Modern, könnyen átlátható, minőséget sugalló webdesignt kapsz kézhez.

8. Webshop adminisztrációs felület és termékfeltöltés

Minden szükséges anyag rendelkezésünkre áll. Elkészültek a képek, termékfotók, megírtuk a szövegeid és elfogadtad a design terveket is. Elkezdhetjük felépíteni a webshopot.

Ehhez először is szükség lesz egy háttérfelületre, amiről kezelni tudod majd a webáruházat. Úgy alakítottuk ki folyamatainkat, hogy párhuzamosan tudj dolgozni velünk, és minél hamarabb el tudd kezdeni feltölteni az anyagokat és a termékadatlapokat a webshopba. Így tudjuk tartani magunkat a határidőkhöz, és egyik félnek sincs üresjárata.

Az adminisztrációs felület funkcióit és felépítését is megbeszéljük a projekt elején, hiszen pontosan a webshop menüszerkezetéhez illeszkedik. Ennek megfelelően bocsájtjuk a rendelkezésedre.

Hogyan készülj fel erre a szakaszra?

A termékfeltöltés szakasza kulcsfontosságú. Attól függően, hogy webshopod hány termékkel rendelkezik akár hetekbe is telhet minden információt felvinni a rendszerbe. Éppen ezért mindenképp javasoljuk, hogy nevezz ki házon belül egy dedikált munkatársat, aki kizárólag a termékek feltöltésével foglalkozik. Így tudod biztosítani a projekt előre kitűzött határidőinek betartását, valamint azt, hogy webáruházad profi megjelenésű, minden elvárásnak megfelelő termékadatlapokkal rendelkezzen.

A termékadatlapok kialakításáról és a termékek feltöltéséről írt blogbejegyzéseinkben részletesen is megtudhatod, mik a lehetőségeid és teendőid.

Milyen eredményeid lesznek a szakasz végén?

Használatba veheted az adminisztrációs felületet. Ehhez kapsz tőlünk egy összefoglalót, ami tartalmazza, hogy pontosan hogyan kell kezelni a rendszert. Ha időközben felmerül valamilyen igényed, kérésed, van lehetőség a rendszer optimalizálására is.

9. Felépül az egyedi webáruház

Amíg te, vagyis az általad dedikált személy a termékfeltöltéssel foglalkozik, mi is folytatjuk a munka ránk eső részét. A design alapján fejlesztő munkatársunk megépíti a webáruház végleges formáját, amivel majd a látogatóid is találkozni fognak. Működő formában elkészül a webshop, annak minden funkciójával és a teljes rendelési folyamattal.

10. Tesztelés és átadás

Az elkészülés még nem jelenti azt, hogy kezdheted is világgá kürtölni az új webáruházat. A tervezés mellett kiemelt figyelmet fordít csapatunk a tesztelésre is. Hiszen mi is emberek vagyunk, és csak az nem hibázik, aki nem is dolgozik. Viszont mi arra törekszünk, hogy ezeket a hibákat minél hamarabb felismerjük és kijavítsuk.

Jól bejáratott tesztelési folyamatunk során, tesztjegyzőkönyv alapján minden egyes funkciót leellenőrzünk, próbarendeléseket hajtunk végre és házon belül dokumentáljuk a hibákat. Az a cél, hogy számodra egy hibátlanul működő webshopot adjunk át.

Ezután természetesen neked is lehetőséged lesz átnézni az elkészült felületet. Visszajelzéseket adhatsz, hogy a végeredmény valóban személyre szabott webáruház legyen. Erre a 30 napos kinevezett feltöltési időszakban lesz lehetőséged. Amint a webshop egyedi igényeid szerint optimalizálásra került, el is érkezhet az élesítés ideje. Most már hozhatod azt a pezsgőt.

Hogyan készülj fel erre a szakaszra?

A termékfeltöltéshez hasonlóan érdemes itt is kijelölnöd néhány munkatársat, akik kipróbálják a webshopot, és alaposan megvizsgálják, hogy minden funkció és menüpont megfelel-e előzetes elvásáraidnak.

Milyen eredményeid lesznek a szakasz végén?

Megtapasztalhatod az egyedi webshopok minden előnyét. Finomhangoljuk és optimalizáljuk az elkészült felületet, hogy végül tökéletesen testre szabott és hibátlanul működő webáruház birtokosa lehess.

Elkészült egyedi webáruházad, hogyan tovább?

Természetesen a közös munka nem ér véget abban a pillanatban, amikor fejlesztőink megnyomják az élesítés gombot. Itt hozzátennénk, hogy az élesítés persze nem csak egy gombnyomás, alaposan felkészülünk rá, megtervezzük és beütemezzük.

Ahhoz viszont, hogy az átadás után webáruházad sikeres és eredményes legyen, alaposan megtervezett marketing stratégiára is szükséged van.

Marketing szolgáltatásainkról bővebben itt olvashatsz.

A stratégia megalkotásától kezdve a mérőkódok beépítésén át a hirdetési kreatívok létrehozásáig számíthatsz ránk. Üzleti céljaidnak megfelelően felépítjük online kampányaidat és veled együtt ötletelünk, hogy hogyan érhetne el még jobb eredményeket vállalkozásod.

Az a cél, hogy minden lehetőséget kihasználjunk, amit egyedi webshopod kínál.

Ezek közé tartozik a hosszú távú, folyamatos növekedés is. Csapatunk évekig a rendelkezésedre áll további fejlesztési igényeid esetén, és akkor is, ha probléma merül fel a webáruházzal vagy online jelenléteddel kapcsolatban.

Hisszük, hogy egyedi webáruházad képes vállalkozásoddal együtt fejlődni, és mindent meg is teszünk ennek érdekében.