Ajánlatot kérek

fws blog

Agrár Konferencia kampánya a Facebookon - Így csináltuk

2020. április 30.
Agrár Konferencia kampánya a Facebookon - Így csináltuk

Partnerünk, az Agrofil-SZMI Kft. egyedi honlapját 2019 márciusában készítette csapatunk. A vállalkozás mezőgazdasági szaktanácsadással és kutatás-fejlesztéssel foglalkozik. Az év meghatározó eseménye számukra AgroFIELD Akadémia Konferenciájuk, ahol a résztvevők neves magyar és amerikai előadóktól hallgathatják meg kísérleteik eredményeit.  


A IV. AgroFIELD Akadémia Konferencia összefoglaló videója


A nem mindennapi célközönség elérése

Partnerünk eddig nyomtatott agrár magazinokat és hírlevelezést használt a rendezvények népszerűsítésére. Most azonban két helyszínen, kétszer akkora közönséget várt, mint eddig. Az új csatorna pedig a Facebook hirdetés volt.

Először természetesen nekik is voltak kételyeik azzal kapcsolatban, hogy vajon megtalálható-e célközönségük a Facebookon. A mezőgazdaság tudomány vagy éppen a precíziós gazdálkodás nem az a tipikus Facebook hirdetésekre használt érdeklődési kör, mint a fitness vagy a ruházati termékek.  


"A fiatalabb generációt Facebookon keresztül tudjuk a leghatékonyabban és talán a legköltséghatékonyabban is megszólítani. Itt nem csak havonta találkozhatnak a cégünk nevével és szolgáltatásainkkal a szaklapokban megjelenő hirdetésekkel ellentétben. Fő célunk ezért a hirdetésekkel az elérés, vevőszerzés, tájékoztatás, információ átadás (bizalom keltés) és regisztrációk a rendezvényeinkre. "

Holczer Evelyn, marketing menedzser, Agrofil-SZMI Kft.


Így elsősorban meg akartuk ismerni a célcsoportot. Ügyfelünkkel egy közel 2,5 órás megbeszélés során kialakítottuk az avatárokat, akik jelképezték a célcsoportot. Ezen információk alapján elkezdhettük a tesztelést a különböző érdeklődési körökre.

A weboldalba telepített Facebook Pixel kódnak köszönhetően pedig 1 hét után már rendelkezésünkre állt a honlap látogatói alapján elkészített hasonmás célközönség.


Optimalizálással a siker felé

A szövegek megírása és a grafikák elkészítése közös munka volt. A remarketing hirdetésekhez marketing szövegírási fogásokat alkalmaztunk, mint például a fear of missing out (félelem attól, hogy lemaradunk valamiről) vagy az előzetes kifogáskezelés. Ezek célja az volt, hogy aki már volt a rendezvény oldalán, érezze, hogy meghatározó eseményről maradhat le.

Emellett ügyfelünk remek ötlettel állt elő: szövegként idézeteket is használtunk a vállalkozás tagjaitól, amelyek kifejezetten személyessé tették a hirdetéseket, ezzel közelebb jutva az emberekhez. 

A 3 szakaszból álló kampányidőszak során ügyfelünk rendszeresen kereshetett minket új hirdetésekkel, anyagokkal. Mi pedig hetente riportot küldtünk a teljesítményről és javaslatokat adtunk a további optimalizálásra.


“Csapatotok munkája minden esetben gyors és pontos. Folyamatosan tudtam küldeni az újabb cikkeket, a kérdéseimre pedig mindig gyors választ kaptam.”

Holczer Evelyn, marketing menedzser, Agrofil-SZMI Kft.


Fontos javaslat volt a landing oldal űrlapjának lényeges rövidítése. Ehhez a weboldalt fejlesztő kolléga A/B tesztet készített, így a rövidebb és a hosszabb űrlap teljesen véletlenszerűen jelent meg a látogatóknak. A rövidített verzióval gyorsan megugrott a jelentkezők száma is.

A kampányidőszak 2,5 hónapja alatt a Facebook hirdetések kattintása után 31-en regisztráltak. A konferencia után pedig több résztvevő hosszútávú partnerré vált.

Emellett ügyfelünk szakmai cikkeinek olvasottsága nagymértékben megnövekedett. Cikkeiket ma már havonta több ezer gazdálkodó olvassa. Mi pedig azon vagyunk, hogy még több gazdálkodóhoz eljuttassuk szolgáltatásaikat.   


“A honlap statisztikái azt mutatják, hogy a Facebookról érkezik az olvasóink több, mint 50%-a, de hiszem, hogy ez a szám nagyobb. Egy Facebookon látott cikk vagy videó hatására is rá kereshetnek a böngészőben a honlapunkra. A hírlevél feliratkozások is megnőttek a kampányidőszakban, és a konferenciára regisztrált személyek közel egynegyede a Facebookról érkezett.”

Holczer Evelyn, marketing menedzser, Agrofil-SZMI Kft.


Hidd el, elérjük a te célcsoportod is! Tudj meg többet kampány menedzsment szolgáltatásunkról itt!