Visszahívást kérek

fws blog

A termékadatlap titkai: így hozd létre megfelelően online kirakatod

2021. április 15.
A termékadatlap titkai: így hozd létre megfelelően online kirakatod

Webáruház üzemeltetőként online felületed minden elemére nagy figyelmet kell fordítanod ahhoz, hogy vásárlóidnak jó felhasználói élményben legyen része, és végül elkötelezzék magukat irántad. És mi lenne a legfontosabb elem egy webshopban, ha nem a termékek?

Az, hogy egy-egy eladni kívánt árucikket milyen formában jelenítesz meg, tükröt mutat vásárlóidnak egész vállalkozásodról és meghatározza első benyomásukat róla. Éppen ezért alapvető fontosságú, hogy termékadatlapjaid megfelelő gonddal és alapossággal legyenek felépítve, ezzel elősegítve felhasználóid döntési folyamatát.

Valószínűleg te is szívesebben vásárolsz egy olyan üzletben, ahol a polcok ragyognak a színektől, az árakat egyértelműen a termékekhez tudod kapcsolni, a kiszolgálás kedves, és minden szükséges információt meg tudsz szerezni a kívánt árucikkekről.

Kép betöltése...
Te melyik polcról vennéd le szívesebben az árut?

Na de mi is pontosan a termékadatlap célja?

Minden webshopban mindegy egyes árucikk külön információs oldallal rendelkezik, amelyek azt a lehető legrészletesebben bemutatják a felhasználónak. Ennek a felületnek minden elvárásuknak meg kell felelnie, minden kérdésükre választ kell adnia, és minden bizonytalanságukat el kell oszlatnia. És még ennél is többet kell nyújtania.

3 internetes vásárlóból 2 nem fejezi be a rendelési folyamatot, mert nem talál megfelelő mennyiségű információt a kívánt termékről. Ebből is láthatod, milyen fontos szerepe van az adatlapoknak az eladásban. Ezeket a célokat mindenképp tartsd szem előtt amikor elkezded a termékoldalakat megtervezni:

  • ragadja meg a felhasználó figyelmét (ezt vizuális elemekkel, képekkel tudod elérni)
  • mutassa be érthetően az adott terméket
  • győzze meg a vásárlót, hogy előnye származik a vásárlásból
  • fejtse ki, hogyan nyújt megoldást adott problémára
  • emelje ki, hogy a termék miben más, miben jobb, mint a többi

Ezen kívül az alábbi képletet is érdemes szem előtt tartanod, mivel a hatásos termékadatlapnak ezek a kulcs tényezői.

Kép betöltése...
Információ, Átláthatóság, Egyediség

Hogyan építs fel jól egy termékadatlapot?

Most, hogy az alapokat lefektettük, ássunk kicsit mélyebbre! Azzal már tisztában vagy, hogy mi a célja a termékoldalnak, és milyen lényegi jellemzőkkel kell rendelkeznie. Lássuk, hogy pontosan milyen kötelező elemei vannak, és milyen tényezőkkel érdemes kiegészíteni a kívánt hatás eléréséhez.

Kép betöltése...
A termékadatlap kötelező és kiegészítő elemeit láthatod vizuális és szöveges tartalmak szerint elkülönítve
Ezt a táblázatot nyugodtan mentsd el magadnak, és bármikor kapd elő, amikor szükséged van rá! Mondanék hozzá azonban egy-két kiegészítést.

Fontos megjegyezni, hogy szinte minden iparágban és területen más és más módokon tudsz minőséget sugározni, és sokszor eltérő információkat kell megjeleníteni. Ezt főleg a kiegészítő tényezők esetében kell figyelembe venned.

Egy ruházati webhsop nyilván nem fog összeszerelési útmutatót linkelni, és egy barkácsáruháznak sem feltétlenül lesz szüksége az összetevők ismertetésére. Míg a szépségiparban nagy hozzáadott értékkel rendelkezik egy videó a termék használatáról, addig a számítástechnika területén inkább a technikai specifikációkra kell a hangsúlyt helyezni. Szóval a lényeget érted. Gondold végig, hogy a fentiek közül a te célközönséged számára mi nyújt segítséget a döntésben, mi adhat neki valami pluszt.

Az adatlap megtervezésénél érdemes akár kutatómunkát is végezni. Nézz körül versenytársaidnál, hogy náluk milyen elemek jelennek meg, mit hiányolsz esetleg, és mivel tudnál kiemelkedni közülük.

Extra tippek a profi termékadatlaphoz

Remélem, már most szakértőnek érzed magad termékeket és adatlapokat illetően, de azért még néhány rendkívül hasznos javaslatot megosztanék veled.

A Google még mindig a barátod

A SEO fogalmáról bizonyára már hallottál, de ha felfrissítenéd tudásod, itt egy régebbi cikkünk a keresőoptimalizálással kapcsolatban. Ahhoz, hogy termékoldalaidra is rátaláljanak a felhasználók, használj az adatlap szövegében is releváns kulcsszavakat. Ezek segítségével akár szűkítheted vagy tágíthatod is a célközönséget.

Ha te például futócipőt árulsz, de azok közül is egy speciális, terepre alkalmasat, és nem szeretnéd, hogy azok is rád találjanak, akik csak futópadon vagy teremben űzik a sportot, csak írd be a termék címébe, leírásába, hogy “terep”, és a Google elvégzi helyetted a munkát. Ilyen egyszerű!

Tiszta és egyszerű rendelési folyamat

Senki sem szereti a váratlan helyzeteket és plusz költségeket. Már a terméked mellett jelenítsd meg, hogy pontosan milyen szállítási opciói vannak a vevődnek, biztosíts neki többféle fizetési módot, és minden extra díjat tüntess fel időben. Ezzel bizalmat keltesz benne, és ha tudja, hogy mi vár rá, kisebb eséllyel fogja félbehagyni a vásárlás folyamatát.

A célközönségnek írd a szöveget!

Végig azt tartsd szem előtt, hogy a termékadatlap emberek számára készül, és a célod a velük való kapcsolódás. Ötvözni kell a tájékoztató, edukációs és érzelmi jellegű elemeket, hiszen így fogsz tudni kiemelkedni a konkurenciával szemben.

Kép betöltése...
Egy egyszerű minta a termékadatlapodhoz
Zárásképp még egy egyszerű mintát készítettem neked, ami mentén szintén elindulhatsz. Továbbra is fontos viszont, hogy a saját iparágadnak megfelelően alakítsd ki a termékoldalt, hiszen így lehetsz a legnagyobb hatással célközönségedre. Ez egy leegyszerűsített változat, egy a végtelen megoldás közül, szemléltetéslépp és támponként szolgál.

Bízom benne, hogy tudtam segíteni neked a webshopod sikeresebbé tételében, és abban, hogy közelebb kerülj vásárlóidhoz. Miután közösen megterveztük az ideális termékadatlapot, a következő cikkben áttérünk a gyakorlatra. A feltöltéssel kapcsolatos tanácsokkal és praktikai tippekkel ezen a linken várlak.