Ajánlatot kérek

fws blog

A profi honlap titka: ezek a legnagyobb 2021-es weboldal trendek

2021. március 2.
A profi honlap titka: ezek a legnagyobb 2021-es weboldal trendek

Ahogy azt már te is megtapasztaltad, az online világ rendkívül gyorsan, szinte napról napra változik. Éppen ezért ahhoz, hogy megőrizd a biztos helyed elengedhetetlen, hogy te is folyamatosan alkalmazkodj és kövesd a trendeket. Egy korábbi bejegyzésünkben már írtunk arról, hogy mik a jelei annak, hogy honlapod újításra szorul.

Most a weboldalad megjelenésével kapcsolatban szeretnénk egy kis segítséget nyújtani neked. Összeszedtük, hogy mik azok a legfontosabb idei trendek, amiket te sem akarsz figyelmen kívül hagyni.

Ezeket a 2021-es weboldal trendeket vedd figyelembe honlapod kialakításánál

Ahogy minden más iparágban és területen, a weboldalaknál is megvan az aktuális divat. Legyen szó a dizájn elemeiről, a színekről, a betűtípusokról, a kialakításról és a honlapot felépítő egyéb alkotórészekről, a felhasználói igényekhez kell igazodni. Emellett az sem utolsó szempont, hogy kitűnj a versenytársaid közül, egyedi legyél, és márkád értékeit is megjelenítsd. A lenti kép is egy egyediségre és minőségre törekvő weblapot ábrázol, miközben alkalmazza a legfrissebb trendeket. Nézzük is meg, hogy pontosan mik ezek! [

Kép betöltése...
Minőség, egyszerűség, elegancia.
]("Minőség, egyszerűség, elegancia. A teljes oldalt a képre kattintva tudod megnézni.")

Visszafogott színhasználat

Az állandó képernyőn töltött idő miatt valószínűleg te is jobban örülsz, ha olyan oldallal találod szemben magad, amin nem az élénk színek dominálnak. Sokkal jobban esik a felhasználóid szemének és lelkének is, ha természetes, pasztell színeket használsz, hiszen ezek nem csak a látást kímélik, de egyben nyugtató hatásúak.

Emellett az sem véletlen, hogy a sötét téma is kezd egyre jobban elterjedni. Próbálj meg tehát egy sötétebb árnyalatú hátteret használni olyan kevésbé intenzív színekkel, mint a bézs vagy a halvány zöld.

Egyszerű betűtípusok

A kevesebb néha több. Ez bizony nem csak a színhasználatra, de a dizájn más olyan elemeire is igaz, mint a betűstílus. Az olvasónak megkönnyíted a szöveg befogadását és értelmezését, és ez nem utolsó szempont, hiszen a weboldal szövege teremti meg a kapcsolatot köztetek. Ezen kívül a mobilos felhasználók arányának növekedését figyelembe véve is előnyös, hiszen a kis képernyőn végképp nincs szükség arra, hogy cifra és alig olvasható betűket használj. [

Kép betöltése...
Ezen az oldalon az összes felsorolt elem nagyon jól alkalmazásra került: halvány, természetes színek, szimpla betűtípus és letisztult arculat, ami tükrözi a honlap célját.
]( "Ezen az oldalon az összes felsorolt elem nagyon jól alkalmazásra került: halvány, természetes színek, szimpla betűtípus és letisztult arculat, ami tükrözi a honlap célját. ")

Letisztultság

Folytatva az előző pontok gondolatmenetét, a weboldal teljes arculatával kapcsolatban elmondható, hogy az egyszerűség a népszerű. Gondolok itt arra, hogy a gifeket és túl dinamikus tartalmakat felejtsd el, koncentrálj a célzott és egyértelmű kialakításra. Használj kevés elemet, de azoknak legyen meg a funkciója és jelentése. A negatív tér is egyre elterjedtebb, próbáld meg azt is alkalmazni. Ezzel gyorsítod az oldal betöltését is, így pedig javíthatod a felhasználói élményt.

A videók megingathatatlan népszerűsége

Az ember természeténél fogva vizuális lény, éppen ezért nem véletlen, hogy a multimédia tartalmak továbbra is rendkívül közkedveltek. Ha felhasználódnak nincs ideje, vagy kedve hosszú bekezdéseket elolvasni, csak rákattint a lejátszás gombra, és 2 perc alatt izgalmas audiovizuális elemek segítségével szerezhet rengeteg hasznos információt. Ezzel a módszerrel egyszerre tudsz márkát építeni, edukációs tartalmakat népszerűsíteni és magas minőséget nyújtani a célközönségednek.

Kép betöltése...
A képen látható oldal nagyon kreatívan ötvözi az illusztrációs és animációs megoldásokat. Katt a képre, és nézd meg te is!

Keltsd életre a weblapod!

Most beszéljünk az egyszerű, de nagyszerű megoldásokról, amikkel mégis egy kis színt és izgalmat tudsz vinni a kialakításba, mindezt rendkívül korszerű módon. Azon kívül, hogy olvas és nézeget, mit csinál még a felhasználó az oldaladon?

Görget. Bizony, jól olvastad. Ebben a nagyon egyszerű mozdulatban rengeteg lehetőség rejlik.Talán még nem találkoztál a parallax hatás fogalmával, ezért röviden elmagyarázom. Lényege, hogy térbelivé és szinte élőve teszed vele weboldalt, minél kreatívabb áttűnéseket és animációkat használva. Ezen a linken egy nagyon izgalmas gyűjteményét találod a parallax hatás alkalmazásának. Ha esetleg jobban érdekel a téma, kattints ide, itt is van még jópár példa, amik szemléltetik a lehetőségeidet.

Ha merészebb vagy, és vállalkozásod imázsába is beillik, akár azzal is megpróbálkozhatsz, hogy hangfájlt, vagy különböző hanghatásokat alkalmazol, ezzel a felhasználó még több érzékszervére hatva.

Ikonok és illusztrációk

Tovább segíti az információgyűjtés folyamatát és az oldalon való navigációt, ha érdeklődődet egyszerű rajzolt ikonokkal vezeted. Az illusztrációk is gyorsan és egyértelműen közvetítenek valamilyen értéket vagy infót, ezzel pedig elősegítik a döntési folyamatot.

Kép betöltése...
Az fws csapata is lépést tart a legújabb trendekkel, itt éppen a főoldalunk egy részét láthatod, ahol egyszerű felépítéssel és illusztrációkkal segítjük a felhasználóinkat.

Gyorsaság

Nem azért hagytam a végére, mert kevésbé fontos, hanem azért, mert ez már nem újdonság.

Legalábbis remélem, hogy neked nem az.

Tudtad, hogy a felhasználók 47%-a elvárja, hogy egy honlap 2 másodperc alatt betöltődjön? A mai rohanó világban az idő egyre nagyobb értékkel bír, az emberek pedig elvárják, hogy azonnal megjelenjen nekik az, amire éppen kattintottak. Győződj hát meg róla, hogy a te weblapod ezt biztosítja számukra, desktop és mobil felületen egyaránt. Linkelek neked egy jó kis Google programot, amin ellenőrizheted ezeket az értékeket.

Felhasználói élmény növelése

A fent felsorolt pontok mindegyike alapvetően járul hozzá a UX, vagyis a felhasználói élmény javításához. Ez minden olyan tapasztalatot, véleményt, érzést magába foglal, ami a felhasználóban felmerül weboldalad böngészése során. Ahhoz, hogy elérjen a vásárlás vagy ajánlatkérés lépéséhez a hosszú döntési út végén, elengedhetetlen minden érintkezési ponton erősíteni a cégeddel kapcsolatos pozitív érzeteit.

Remélem, ezzel a listával közelebb kerültél célközönségedhez és jobban az igényeikhez tudod igazítani vállalatod weboldalát.

Ha érdekelnek egyéb hasznos tanácsok az online jelenléttel kapcsolatban, olvass tovább blogunkban, még sok hasonló bejegyzés vár rád! További sikereket kívánok neked!

Hívás