Ajánlatot kérek

fws blog

A pályaválasztás előtt álló diákok szokásait is vizsgáltuk a II. Rábaközi Szakmabörzén

2023. május 9.
A pályaválasztás előtt álló diákok szokásait is vizsgáltuk a II. Rábaközi Szakmabörzén

Immár második alkalommal került megrendezésre Kapuváron a Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Fertő-Rábaköz térségének szervezésében a Rábaközi Szakmabörze, melyen kiállítóként mi is részt vettünk.

A hagyományteremtő esemény legfőbb célja, hogy a pályaorientáció előtt álló diákok testközelből ismerkedhessenek meg a térségben működő vállalkozásokkal, és választ kaphassanak minden felmerülő kérdésükre.

Idén közel 40 vállalkozás mutatta be tevékenységét és szolgáltatásait 1200 diák számára, ezzel is hozzájárulva a tanulók pályaválasztási döntéseinek elősegítéséhez. A rendezvényen kiállítóként az fws online Zrt. is részt vett, így lehetőségünk volt a tavalyihoz hasonlóan egy átfogó felmérést készíteni a diákok továbbtanulási lehetőségeiről és médiafogyasztási szokásaikról.

Kép betöltése...
A képen Erdős Vilmos, a Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara térségi irodavezetője és Németh Dávid, az fws online Zrt. vezető értékesítője látható.

Ebből kiderült, hogy a Fertő-Rábaközi Térség legnagyobb pályaorientációs rendezvényén résztvevők 79%-a a megyén belül szeretne továbbtanulni, 11%-uk az ország egyéb területén, míg a tavalyi 3%-hoz képest idén már a diákok 10%-a nyilatkozott arról, hogy külföldön szeretné folytatni tanulmányait.

A tanulók médiafogyasztási szokásaiban a tavalyi felméréshez képest jelentős változás nem tapasztalható, továbbra is toronymagasan azok a videós platformok vezetik a listát (a YouTube 33,8%-al, a short videóiról híres TikTok pedig 32,5%-al), melyek lehetővé teszik a minél rövidebb és tömörebb tartalomfogyasztást, ezzel is fenntartva az átlagos figyelemfókuszt.

A kitöltők válaszaiból jól látható, hogy azok a felületek, melyek a korábbi generációk körében váltak elterjedtté (Facebook, Twitter), a mai fiatalok számára már kevésbé vonzóak.

,, A diákokkal való beszélgetéseink során ennek miértjére a legtöbben azt válaszolták, hogy a rövid videós platformok sokkal inkább a szórakozásra és a kikapcsolódásra helyezik a hangsúlyt, szemben a korábban elterjedt felületekkel. Kevésbé zavarják meg a felhasználói élményt reklámokkal és a számukra nem releváns tartalmakkal, így egyre kevésbé tervezik például a Facebook használatát.” - összegezte a tapasztalatokat Németh Dávid, az fws online Zrt. vezető értékesítője.

Kép betöltése...
A kérdőív segítségével összetett képet kaphattunk a pályaválasztás előtt állók kedvenc platformjaikról.

Felmérésünkkor többen is megemlítették, hogy bár szüleikkel korábban a felső tagozathoz (10-11 év) kötötték az első saját telefon megvásárlását, többségében már alsó tagozatos (7-8 éves) korukban megkapták azt. Ennek okai között szerepelt, hogy manapság egyre több helyen segíti az oktatást nem csak az okostelefon megléte, hanem akár a saját laptop, tablet használata is.

Ezen eszközök integrálása az oktatásba számos előnnyel járhat, a diákok elmondása alapján sokkal motiváltabbak a digitális technológiák használatakor, melyek segíthetnek a tananyag jobb megértésében, valamint erősíthetik a kognitív képességeiket is, amit nem csak a pályaválasztás előtt, hanem a későbbiekben is hatékonyan kamatoztathatnak.

Elmondható, hogy a II. Rábaközi Szakmabörze ismét egy hasznos esemény volt a pályaválasztás előtt álló tanulók számára, akik sok értékes információval gazdagodhattak a továbbtanulási lehetőségek kapcsán. Reméljük, hogy a jövőben még több hasonló kezdeményezésre kerül sor, amelyek segítik a fiatalokat a sikeres pályaválasztásban, és megismertetik őket a térségben működő vállalkozások által kínált lehetőségekkel.